Relaties
LonelyMe
08-12-2024 om 19:37
Vertrouwen beschaamd
hallo allemaal,
Ik ben een man van 47 en heb tot 3 keer toe het vertrouwen beschaamd van mijn vriendin, waar ik 11 jaar lang een relatie mee heb/ had. Ze heeft nu een huisje voor zichzelf en we wonen apart. Ik ben haar de laatste 3 jaar voorbij gelopen en heb haar gevoel verwaarloosd en heb haar 3x online bedrogen door contact met andere mensen te hebben en expliciete fotoos te delen. Na de eerste keer was er zelfs begrip voor en konden we er over praten,het mocht er zijn. Ik ben echter zo dom geweest en heb het stiekem doorgezet......na de derde keer was haar hart gebroken.
Nu leven we apart en is er enorme spijt van alles, er zit nog gevoel maar er zit een blokkade bij haar. Ik begrijp dat enorm, het besef wat ik gedaan heb is enorm groot. Ik wil het haar laten zien, maar alles wT ik doe is als een rode lap op een stier.
Ik zou er graag over praten op een respectvolle manier. Zijn er mensen die daar voor open staan en misschien voor hetzelfde hebben gestaan?
Gebruikersnaaminvullen
08-12-2024 om 21:29
LonelyMe schreef op 08-12-2024 om 20:15:
dat is juist wat ik doe, de blaren. Ik heb iedereen verteld wat ik gedaan heb. Ik trek het boetekleed aan. Er is tegen me gezegd ga op de stoel zitten en laat je scheren, dat is wat ik doe. Ik loop er niet voor weg, zeler niet. Ik zou graag samen met haar naar een therapeut gaan, maar daar staat ze nog niet voor open.
Je zegt dat er bij haar nog wel gevoel is maar een blokkade. Gevoel gaat niet 1,2,3 weg. Ook niet als je partner naast de pot heeft gepist. Laat haar met rust. Als ze contact wil dan kan ze dat ook zelf opzoeken.
Moederkareltje
08-12-2024 om 21:41
ik zou gewoon een anders relatievorm zoeken als je van de spanning en opening naar andere vrouwen houdt. Je bent geen lul maar deze relatievorm past je misschien niet en je hebt een vrouw gekwetst die wel deze monogamie wilde dus zoek een andere vrouw of meerdere of wat dan ook die jouw je vrijheid geven in wat je wil online of in het echt.
Loulou39
08-12-2024 om 22:27
Moederkareltje schreef op 08-12-2024 om 21:41:
ik zou gewoon een anders relatievorm zoeken als je van de spanning en opening naar andere vrouwen houdt. Je bent geen lul maar deze relatievorm past je misschien niet en je hebt een vrouw gekwetst die wel deze monogamie wilde dus zoek een andere vrouw of meerdere of wat dan ook die jouw je vrijheid geven in wat je wil online of in het echt.
Je zegt dat hij geen lul is, maar als het over een monogame relatie gaat (en dat gaat het want TO zegt dat hij te ver is gegaan, ook na gesprekken, belooft beterschap etc. dus hij weet ook dat hij fout zit) dan ben ik het echt niet met je eens. Meerdere keren over de grens van je partner gaan, vertrouwen beschamen, kwetsen, hart breken, etc. is echt niet oké!
Als je in een open relatie zit, dan zijn de verhoudingen en afspraken anders, maar dat was dit blijkbaar niet.
BritgetJones007
09-12-2024 om 11:06
ik zou haar met rust laten. Dit heeft ze niet verdiend, dus geef haar de rust om dit te verwerken. En dat ze door kan met haar leven.
Herfstappeltaart
09-12-2024 om 11:19
Loulou39 schreef op 08-12-2024 om 22:27:
[..]
Je zegt dat hij geen lul is, maar als het over een monogame relatie gaat (en dat gaat het want TO zegt dat hij te ver is gegaan, ook na gesprekken, belooft beterschap etc. dus hij weet ook dat hij fout zit) dan ben ik het echt niet met je eens. Meerdere keren over de grens van je partner gaan, vertrouwen beschamen, kwetsen, hart breken, etc. is echt niet oké!
Als je in een open relatie zit, dan zijn de verhoudingen en afspraken anders, maar dat was dit blijkbaar niet.
Helemaal eens.
Broadway
09-12-2024 om 11:34
wat jij wil is nu eens helemaal niet relevant. je bent al minimaal 3x teveel bezig geweest met wat jij graag wil.
LonelyMe
09-12-2024 om 12:28
absor schreef op 08-12-2024 om 20:33:
wat ik niet goed uit je verhaal haal; hebben jullie nu wel of niet nog een relatie?
zo niet; respecteer dit en laat haar met rust.
Zo wel; respecteer haar en wacht op haar, wat wil zij. Volg haar in haar wensen.
Op dit moment is er nog sprake van een realtie, er is nog steeds gevoel voor de ander bij ons beiden. Ik ga inderdaad haar de rust en de tijd geven en dan kijken of er nog iets is om voor te vechten, ik weet dat dit haar beslissing is en dat ik daar respect voor moet hebben en moet wachten.
LonelyMe
09-12-2024 om 12:29
Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-12-2024 om 21:29:
[..]
Je zegt dat er bij haar nog wel gevoel is maar een blokkade. Gevoel gaat niet 1,2,3 weg. Ook niet als je partner naast de pot heeft gepist. Laat haar met rust. Als ze contact wil dan kan ze dat ook zelf opzoeken.
Ja inderdaad, daarom moet er nu de rust en tijd voor haar zijn. Ik wil haar dat zeker geven. Bedankt voor je positieve reactie.
Euphoria
09-12-2024 om 13:05
Waarom in hemelsnaam heb jij jezelf LovelyMe genoemd?? Is er iets mis met je beoordelingsvermogen?
Schemerlampje
09-12-2024 om 13:08
Euphoria schreef op 09-12-2024 om 13:05:
Waarom in hemelsnaam heb jij jezelf LovelyMe genoemd?? Is er iets mis met je beoordelingsvermogen?
Misschien beter lezen? Er staat LoNelyMe
LonelyMe
09-12-2024 om 14:30
Vind die hatelijke reacties niet zo fijn, maar mijn hulpverlener zegt ga maar op die stoel zitten en laat je scheren, dat is wat ik doe. Ik weet wat ik gedaan heb en neem zeker mijn verantwoording in deze. Iedereen maakt fouten maar ben je dan meteen iemand die het verdient om afgezeken te worden. Ik hoef echt geen medelijden want dat heb ik zeker nit verdient. Ik zoek alleen naar manieren om haar te laten zien dat ik wel anders ben.......
Moxxie
09-12-2024 om 14:33
LonelyMe schreef op 09-12-2024 om 14:30:
Vind die hatelijke reacties niet zo fijn, maar mijn hulpverlener zegt ga maar op die stoel zitten en laat je scheren, dat is wat ik doe. Ik weet wat ik gedaan heb en neem zeker mijn verantwoording in deze. Iedereen maakt fouten maar ben je dan meteen iemand die het verdient om afgezeken te worden. Ik hoef echt geen medelijden want dat heb ik zeker nit verdient. Ik zoek alleen naar manieren om haar te laten zien dat ik wel anders ben.......
Nog maar een keertje dan:
Moxxie schreef op 08-12-2024 om 20:46:
[..]
Op de blaren zitten betekent niet door het stof gaan en vertellen hoeveel spijt je hebt. Het betekent dat je moet dealen met wat je hebt aangericht. Ze wil niet, laat haar met rust.
MissDalhousie
09-12-2024 om 14:41
Maar bèn je echt anders dan?
En waarom kan je nu opeens wel anders zijn en niet na die eerste keer, toen jullie erover hebben gepraat en je beloofde om dit niet meer te doen?
LonelyMe
09-12-2024 om 15:07
MissDalhousie schreef op 09-12-2024 om 14:41:
[..]
Maar bèn je echt anders dan?
En waarom kan je nu opeens wel anders zijn en niet na die eerste keer, toen jullie erover hebben gepraat en je beloofde om dit niet meer te doen?
Ja ik ben mezelf niet geweest de laatste 2 jaar door verschillende redenen, hier hebben we het samen over gehad en ze bevestigd dit ook. Ik heb hier inmiddels hulp voor om mezelf weer terug te vinden. Ik moet eerst weer mezelf uit vinden en gaat dit lukken kun je dit uitdragen naar de mensen om je heen. En ja ik weet dat ik anders ben, de eerste 9 jaar van onze 11 jarige relatie waren fijn en warm, soulmates.
Dolfje
09-12-2024 om 15:25
. Ik zoek alleen naar manieren om haar te laten zien dat ik wel anders ben.......
Als je al 3 keer de fout in bent gegaan geloof ik niet dat je anders bent. Waarom na 1 keer niet dat laten zien?