Relaties Relaties

Relaties

Valentijnsdag

Het is Valentijnsdag. De rozen en hartjes vliegen mij buiten om de oren wanneer ik door de stad reis met mijn kindjes. Heb jij dit jaar al een actie in touw gezet of iets ontvangen? 

Wij doen nooit wat met Valentijnsdag. Vind het echt onzin.

ik kreeg onderweg naar de sportschool een roos van de bloemenstal.

ga zo boodschappen doen voor een Valentijn dinner. 

Valentijntje houdt wel van een geintje.

Nee, geen geheime bewonderaar momenteel. Zou het ook wel creepy vinden. Het is ook mijn stijl niet die hartjes en kleurtjes, pluchen giga teddyberen en opzichtige bloemen.

Vriend is op wintersport, net als vorig jaar. Anders zou hij denk ik wel wat doen, hij is een stuk romantischer dan ik. 

JtM schreef op 14-02-2025 om 12:35:

Nee hoor wij doen niet aan Valentijnsdag.

De enige actie die ik op touw heb gezet is de Valentijnsactie voor mijn bedrijf.

Oh, ik dacht dat Valentijn iets met liefde had te maken. Maar voor het bedrijf (of zijn werknemers) ... wat mag dat zijn?

Omdat het Valentijn is maken we vandaag geen ruzie! 😊😊😊

Miepjecody schreef op 14-02-2025 om 12:55:

valentijnsdag was oorspronkelijk bedoeld voor mensen die nog geen relatie hadden, maar een oogje op iemand hadden

precies. En ik heb geen relatie, maar ook niemand voor een geheime liefde. Dus niet aan mij besteed. 

Volgens een legende kwam een jong paar bij bisschop Valentijn met het verzoek hen te trouwen. De man was een heidense soldaat, de vrouw een christen. Valentijn vond de liefde zwaarder wegen dan de wetten van de keizer, en huwde het stel. Al gauw kwamen meer paren met hetzelfde verzoek. Hij werd aangegeven en gearresteerd. Toen hij voor de keizer moest verschijnen, probeerde hij die te bekeren. Claudius voelde zich beledigd en liet Valentijn martelen en onthoofden. Dat gebeurde op 14 februari, maar welk jaar het was, is onduidelijk. Voordat het vonnis werd uitgevoerd, zag Valentijn nog kans het dochtertje van de gevangenisbewaarder een briefje toe te stoppen; Van je Valentijn, stond erop.

Volgens een ander verhaal kwam een cipier (of de stadhouder van Rome) bij de toen al in de gevangenis zittende Valentijn met het verzoek zijn blinde dochter te genezen. Valentijn zorgde voor een geneesmiddel, maar dat werkte niet. Op de dag van zijn onthoofding probeerde de vader van het meisje nog wanhopig het vonnis tegen te houden, maar tevergeefs. Na Valentijns terechtstelling ontving het meisje een klein briefje van Valentijn, waaruit een gele bloem viel (als mensen hem om raad vroegen gaf hij hen een bloem, vandaar de bloemengroet op Valentijnsdag). Op het briefje stond 'Van Valentinus' en direct kon ze weer zien. Volgens de legende werd de vader daarna bekeerd tot het christendom.

Aldus Wikipedia

ik heb een cadeautje gekocht omdat ik dat leuk vind. Ik denk wel dat ik iets krijg omdat mijn vriend een echte romanticus is. Hij verwent me sowieso meer dan genoeg. Vanavond doen we niks, hij heeft kaasjes gehaald en we gaan Netflix bingen op de bank in trainingspak en daar heb ik veel zin in. Morgen naar de sauna en in de avond sjiek dineren. 

Vooralsnog alleen een roos van de supermarkt 😇

Wij doen niet aan Valentijn. In deze week valt ook de datum waarop wij verkering kregen. Daar heb ik wel een mooie bos bloemen voor gekregen. Uitgekozen door zoon.

Bailey26 schreef op 14-02-2025 om 15:17:

Wij doen niet aan Valentijn. In deze week valt ook de datum waarop wij verkering kregen. Daar heb ik wel een mooie bos bloemen voor gekregen. Uitgekozen door zoon.

Hier hetzelfde. En zoon heeft namens mij iets voor mijn man gekocht omdat ik ziek ben.

Ik heb voor mijn man een horloge gekocht. Vanavond ga ik met chocolade en bloemen naar een vriendin met een gebroken hart, zij is dit jaar ook een beetje mijn Valentijn

Moederkareltje

Moederkareltje

14-02-2025 om 16:59 Topicstarter

ow wat een ellende. Ik dacht de oven uitgezet te hebben.. niet dus.. nu zijn alle koekjes helemaal verbrand. Ik was even een wasje opvouwen... Wat een lucht. Alle ramen en deuren open. 

Moederkareltje schreef op 14-02-2025 om 16:59:

ow wat een ellende. Ik dacht de oven uitgezet te hebben.. niet dus.. nu zijn alle koekjes helemaal verbrand. Ik was even een wasje opvouwen... Wat een lucht. Alle ramen en deuren open.

Oh dat is echt balen. Zonde van de moeite en de ingredienten...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.