Relaties

Damoontje
09-08-2021 om 22:41
Tinder voor dummies
Ik heb altijd gezegd dat Tinder niets voor mij is, maar hoor toch hier en daar een succesverhaal. Dus vandaag toch maar iets geprobeerd.
Ik heb wat normale 'kiekjes' geupload, geen sexy gedoe zeg maar. Het is niet de bedoeling te gaan betalen.
Maar ik snap het niet helemaal. Ik heb eerder (lang geleden) van iemand begrepen dat de mannen eerst swipen en dat je als vrouw alleen mannen ziet die jou naar rechts geswiped hebben. (Maar nooit geprobeerd dus wellicht verkeerd begrepen).
Ik heb een paar matches gehad, geen leuke mannen, haha. Type vreemdganger en een Amerikaan die hier zou komen voor vakantie en kennelijk vermaak zoekt. Dat terzijde.
Wat ik niet helemaal begrijp: Er staat 'berichten': Pietje Puck vindt jou leuk, onlangs actief, match nu. En dan is Pietje Puck geblurred. Groen dingetje erbij dat hij online is, maar ik kan er niet op klikken.
Ik kan er wel op klikken maar krijg dan te zien: koop Tinder Gold.
Verder staat bovenaan 'nieuwe matches'. 99+ likes. En als ik daar op klik krijg ik weer 'koop Tinder Gold'.
Wanneer ben je nou precies een match? Want allemaal dingen waar ik op klik krijg ik geblurrede dingen met 'koop Tinder Gold'. Terwijl volgens mij de mensen die ik ken die Tinderen, er niet voor betalen. Het is ook niet een paar euro per maand ofzo, je bent meteen 33 euro kwijt.
Wie o wie is ervaren hiermee en legt het me uit?

pausi
26-06-2023 om 20:13
Dat is zeker heftig. Gelukkig heeft diegene over de gevoelens gepraat en piekert die niet meer in z'n eentje. Denk dat je dan al een grote stap hebt gemaakt.
Als jij diegene weer tegenkomt en er is gelegenheid voor en je durft, dan is vragen stellen en interesse tonen en betere manier om er mee om te gaan dan het te negeren en het een taboe onderwerp te laten zijn.
Wel lastig hoor als je dit op je bord krijgt.
Hoop dat je desondanks een fijne avond hebt.

Damoontje
26-06-2023 om 22:23
Fijn dat je reageert Pausi. Ja mijn eerste reactie was een arm om diegene heen, omdat die zich zo rot voelde.
Maar heb ook wel gevraagd of het al met de hulpverlener was besproken, ik ben immers geen prof.
Ik heb ooit een vriendschap beëindigd (of moeten beëindigen) omdat die vriendin regelmatig aangaf suïcidaal te zijn en het in dat geval ook een soort chantage werd, bijna. Zo van: ik ben nu suïcidaal en je moet komen. Maar dat was anders, zij maakte geen gebruik van professionele hulp.
Ik was toen helemaal moe van het redden maar miste de vriendschap daarna heel erg. Is al jaren terug maar was er vanmiddag weer verdrietig van.
Dit is anders maar ik moet er niet aan denken dat diegene opeens overlijdt.

Damoontje
27-06-2023 om 19:52
Ben er vandaag wat rustiger onder. De persoon heeft hulp en ik hoop maar dat dat gaat helpen. Ik ga niet ‘klikken’ over de dingen die ik nu weet.
Zal denk ik wel even vragen binnenkort hoe die gesprekken gegaan zijn.
Fijn dat ik het hier even gedeeld heb ook al is het geen dating.
Over 1,5 week begint mijn cursus. Eerst stond het tijdstip me een beetje tegen. Maar anders wordt het september en voor je t weet is het kerst etc etc. Je kunt er ook wat leuks van maken op de vrijdagmiddag met zijn allen.
Leuk om cursusman daar weer te zien. Hij zat me wel een beetje te pesten de laatste paar keer. Ach iedereen zat elkaar te plagen, het was een leuke groep.

pausi
27-06-2023 om 20:44
We kunnen elkaar niet redden Damoontje, alleen ondersteunen door er te zijn en werkelijke interesse te tonen.
Vind het sterk van je om de vriendin die jou claimde vaarwel te hebben gezegd, zodra je hard moet werken bij iemand weet je dat de ballans zoek is.
Mijn ervaring is dat vriendschappen komen en gaan in het leven.
Die cursus klinkt gezellig.

Brabeau
27-06-2023 om 23:23
mag ik vragen wat de relatie tot de suïcidale persoon is? Staat deze persoon dicht bij je? Fijn dat je dit topic hebt om het even van he af te schrijven.
Ik ben stiekem ook wel benieuwd wat voor soort cursus het is, zou bijna zelf mee willen doen haha

Limburg2022
28-06-2023 om 05:56
Jeetje wat heftig weer Damoontje. Lijkt alsof jij wel veel "pech" hebt in je leven als ik jouw verhalen zo lees. Nu iemand die suïcidaal is... Ik zie dat de persoon in kwestie inmiddels hulp heeft gekregen, gelukkig. Alleen professionele hulp zal deze mensen (hopelijk) weer op het goede spoor kunnen zetten. Mensen zoals jij en ik kunnen niet meer doen dan een luisterend oor bieden als dat gevraagd wordt. Uiteraard kun je met de persoon in kwestie proberen om in gesprek te komen, maar ervaring leert dat deze mensen niet willen praten. Die zijn vaak de realiteit voorbij gegaan, en zien alleen nog maar het negatieve. Als je niet uitkijkt, wordt je meegezogen in die negatieve spiraal, en heb je zelf ook hulp nodig. Spreek hier uit ervaring. Was één van mijn beste kameraden. Tot hij aan de drugs ging, en in die negatieve spiraal belandde. Is uiteindelijk ook in een kliniek terecht gekomen, maar heb me dat altijd heel erg aangetrokken. Mezelf de schuld gegeven dat ik hem niet heb kunnen helpen. Hierdoor zelf ook in therapie gekomen. En tijdens de therapie werd duidelijk dat ik bepaalde gebeurtenissen in het verleden niet goed heb verwerkt, en dat triggerde iets in mij waardoor ik mij zo schuldig voelde naar hem. Heel raar om mee te maken .. ene moment denk je dat je goed in je vel zet, al jaren lang. En dan krijg je met een situatie te maken waarin je de ander meer dan ooit wilt steunen, en vervolgens ga je er zelf bijna aan onderdoor. Hoe gek het ook klinkt: maar vraag me wel eens af of mijn issues wat ik zo diep had weggestopt, waarvan in zelf geen enkele weet had dat die er waren, ooit naar boven waren gekomen als m'n kameraad niet in die klote periode terecht was gekomen....

Limburg2022
28-06-2023 om 06:09
Mooi trouwens om te zien, je hebt inmiddels meermaals aangegeven dat je de situatie met de cursus man rustig afwacht, en dat je je niks inbeeld aangezien hij "tegen alle vrouwen heel open en aardig is".
Maar vervolgens heb je ook al meermaals aangegeven dat je niet kan wachten om hem te zien. Lijkt alsof je hem toch iets leuker vind dan leuk. En dat je je erop verheugd om hem weer te zien binnenkort. Hij heeft jou schijnbaar een heel fijn gevoel waardoor hij iets in je los maakt. En wat dat "iets" is, ga je tijdens de cursus dagen ontdekken! Kan spannend zijn, maar laat het vooral over je heen komen en geniet van dat gevoel. Heerlijk, zou willen dat ik dat weer eens zou hebben haha. Alvast succes gewenst, en zorg ervoor dat hij niet om je heen kan! 😉👍

Damoontje
28-06-2023 om 19:00
Dank jullie wel!!
Ik ben zo iemand bij wie ‘iedereen’ denkt zijn of haar verhaal kwijt te kunnen. Vandaag ook, zat gewoon even buiten op een bankje en hoppa weer iemand met een levensverhaal.
Ja ik mis de cursusman wel als gezelschap. Hij is heel belangstellend, vertel je op vrijdag dat je iets gaat doen, komt hij na het weekend daar op terug. We hebben al best veel gepraat maar vond hem niet meteen leuk dus dat was niet eens zo heel bijzonder. Pas later realiseerde ik me dat we veel besproken hebben.
Hij was nog met verhuizing bezig dus was ff druk. Had wel hulp genoeg volgens mij, ik hoor het volgende week wel.
Mja deze persoon ken ik nog maar kort en het is meteen een vrij intense vriendschap. Ik bedoel die probleem-persoon. Het is geen liefdesrelatie of date-gebeuren. Maar eigenlijk iets wat ik nu wel herken… dat iemand er helemaal is voor de vriendschap, en even later blijkt die persoon helemaal niet stabiel te zijn.
Er zijn hier wat vriendschappen verwaterd toen iedereen kinderen kreeg en meer tijd stak in (schoon)familie. Een leuke nieuwe vriendin is welkom maar deze is nogal gecompliceerd blijkt nu. Er speelt idd ook verslaving, ik dacht dat dat voorbij was maar dat is het nog niet.
Ik schrok me maandag echt de pleuris van dat verhaal. En gisteren had ik een vaag voicemailbericht en was even bang dat er iets met haar gebeurd was. Bleek over iets heel anders te gaan.
Er zijn ook nog normale gezonde mensen in mijn leven maar die komen niet in dit topic terecht, haha.
Wat jij zegt Limburg, herken ik wel dat je er in mee gezogen kunt worden. Sommige mensen hebben ook een talent om je bij dingen te betrekken, stukje bij beetje.

Damoontje
29-06-2023 om 10:19
Bah ik ben een beetje rottig wakker geworden. Volgens mij van de suïcidale vriendin gedroomd.
Ik wou dat ik nooit closer met haar was geworden en nooit dit verhaal had gehoord.
Gisteren kwam ik haar kort tegen en leek ze onder invloed.
Vandaag heb ik vrij en ben zo moe. Misschien wordt dit een huispak-dagje.

pausi
29-06-2023 om 19:17
Maar beste Damoontje, ik vind verslaving een hele goede reden om een vriendschap te verbreken of in ieder geval op een heel laag pitje te zetten hoor.
Het feit dat jij het moeilijk van je af kunt zetten lijkt me ook een goede reden. Je mag 100% voor jezelf kiezen. Afstand nemen.
Je kent haar nog niet zo lang en nu blijkt dit. Zeg gewoon dat je het niet trekt, punt.

Damoontje
30-06-2023 om 09:51
Dank je. Ik dacht dat ze gestopt was maar ze is dus weer begonnen. Of nooit helemaal gestopt geweest.
Maar.
Die man.
Die staat opeens op vrijdagochtend 9.30 voor mijn neus in het leslokaal.
‘Hallo ik kom even gedag zeggen, ik kom kijken hoe het met iedereen gaat, ik kom kijken hoe het met Damoon gaat.’
Vervolgens helemaal geen aandacht voor ‘iedereen’ want hij kwam meteen naar mij en moest toen door naar een afspraak in het gebouw. Soort voorgesprek voor zijn cursus.
Ik was ff in de war met mijn kleding vanmorgen, kon iets niet vinden en had haast en ff snel een zwart jurkje aangetrokken. Toch wel goede keuze haha.
Pffff wat was dit dan. Straks komt hij na zijn gesprek weer kijken hoe het met me gaat, haha.
Nu weer gewoon opletten, tralala.

Damoontje
30-06-2023 om 15:19
Djeez wat een vibe op de vroege morgen. Wie heeft er nou zoveel energie om 9.30 op vrijdagochtend….
Of mijn eindproject gelukt was en of hij het mocht zien. Ik heb trillend en bevend mijn paper laten zien.
Ik schrok me eigenlijk de pleuris hahaha. Kon niet zo goed mijn bed uit komen enzo, was echt nog niet helder. Deze man heeft geen ochtendhumeur. Er lijkt sowieso geen stand ‘chagrijnig’ op te zitten.

Damoontje
30-06-2023 om 22:31
Jaaaaaa…
Hij was ook al best vaak iets vergeten wat dan nog in ons lokaal lag. Iemand merkte vandaag op dat hij eigenlijk best vaak langs komt.
Vandaag was ik voor t eerst blown away. Eerst was het ‘gewoon Karel’ en daarna dacht ik ‘die Karel is wel prettig gezelschap’
Maar vandaag dacht ik OMG daar komt iemand binnen.
En dan ‘kijken hoe het met iedereen gaat’ en alleen naar mij toe lopen.
Die terugkomdag zie ik nog niet direct van de grond komen. Zoals dat vaak gaat. Ze willen wachten tot iedereen terug is van vakantie. Maar er is altijd wel iemand op vakantie natuurlijk.
Volgende week vrijdag begint de nieuwe cursus. En ja dan wordt het ook tijd om nummers uit te wisselen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.