Relaties Relaties

Relaties

Schoonfamilie


Anonymous95

Anonymous95

26-12-2022 om 12:32 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 26-12-2022 om 06:43:

Goed idee om de ergernis op te sparen tot kerst. Het kerstgevoel: ik haat je familie.....maar ik wil niet naar huis en voor altijd bij je wonen.

Het heeft zich opgespaard en het floepte eruit nadat de zus wederom mij heeft genegeerd en mijn dieetwensen. Terwijl ik wel rekening hou met die van hun. 

Anonymous95

Anonymous95

26-12-2022 om 12:33 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 26-12-2022 om 06:43:

Goed idee om de ergernis op te sparen tot kerst. Het kerstgevoel: ik haat je familie.....maar ik wil niet naar huis en voor altijd bij je wonen.

Het heeft zich opgespaard en het floepte eruit nadat de zus wederom mij heeft genegeerd en mijn dieetwensen. Terwijl ik wel rekening hou met die van hun. 

haarklover schreef op 26-12-2022 om 00:26:

Misschien had je dit op een rustig moment kunnen bespreken, zonder meteen al jouw ergernissen eruit te gooien.

Maar dat is wijsheid achteraf.

Ik denk dat je jouw partner moet laten merken dat je van hem houdt, en vooral dat hij zelf mag weten wat HIJ van zijn zus vindt.

Want als je zegt dat zijn zus een *&$*%($& is, zeg je eigenlijk ook dat hij niet met zijn zus om moet gaan.

Ben het met alles eens behalve het laatste stuk. Hij mag zeker met haar omgaan.

Anonymous95

Anonymous95

26-12-2022 om 12:34 Topicstarter

FantasticFox schreef op 26-12-2022 om 03:37:

"Nu is mijn partner natuurlijk boos."

Waarom is hij boos?

Omdat ik eerlijk ben geweest en gezegd heb dat ik zijn zus niet mag en ook waarom. 

Anonymous95 schreef op 26-12-2022 om 12:32:

[..]

Het heeft zich opgespaard en het floepte eruit nadat de zus wederom mij heeft genegeerd en mijn dieetwensen. Terwijl ik wel rekening hou met die van hun.

Je bepaalt bij een ander thuis niet hoe het gaat. 

Anonymous95

Anonymous95

26-12-2022 om 13:18 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 26-12-2022 om 12:59:

[..]

Je bepaalt bij een ander thuis niet hoe het gaat.

Het was niet bij haar thuis. En iedereen zou een gerecht maken en meenemen en letten op ieders wensen. 

rebmaaviv schreef op 26-12-2022 om 12:59:

[..]

Je bepaalt bij een ander thuis niet hoe het gaat.

Als je al jaren over de vloer komt voel je je niet echt welkom als er weer geen rekening met je is gehouden. 

Warme ik niet zeg dat de gastvrouw vanwege 1 gast iedereen alles vegetarisch moet aanbieden maar zorgen dat er iets is dat de vegetarische gaat kan eten is wel zo netjes. 

Mijn schoonfamilie eet met kerst altijd heel veel (liefst rood) vlees.  Carpaccio vooraf,  biefstuk bij het hoofdgerecht en dan is er al geborreld met ossenworst, filet americain en rosbief rollletjes.

Ik ga heel slecht op rood vlees, en dat heb ik bekend gemaakt er was de laatste kerst wat kaas op de borrelplank maar dat was alles. Voel me dan niet echt welkom. 

Iedereen nam wat mee.......er was dus voor ieder wat wils. Dan is het toch logisch dat niet iedereen alles lust. 

rebmaaviv schreef op 26-12-2022 om 13:29:

Iedereen nam wat mee.......er was dus voor ieder wat wils. Dan is het toch logisch dat niet iedereen alles lust.

Iedereen nam wat mee....

Oké maar als to het nagerecht meebracht en de rest van de familie de andere gerechten dan had to wel heel weinig te eten als alles met vlees was. 

Dan had een pasteitje met champignonragout al een heel verschil gemaakt.

Dat is allemaal invulling. Je weet niet of TO geen vlees eet. 

rebmaaviv schreef op 26-12-2022 om 14:20:

Dat is allemaal invulling. Je weet niet of TO geen vlees eet.

Ze is vegetariër, lijkt me sterk dat ze vlees eet. 

OnherkenbaarAnoniem schreef op 26-12-2022 om 14:39:

[..]

Ze is vegetariër, lijkt me sterk dat ze vlees eet

Je kent haar persoonlijk? To schrijft namelijk in geen van haar 15 berichten dat zij vega is. De enige die roept dat hij of zij vega is ben jij. Dus tenzij je dubbelnicked, heb je geen idee wat to haar dieetwensen zijn...

rebmaaviv schreef op 26-12-2022 om 14:51:

[..]

Je kent haar persoonlijk? To schrijft namelijk in geen van haar 15 berichten dat zij vega is. De enige die roept dat hij of zij vega is ben jij. Dus tenzij je dubbelnicked, heb je geen idee wat to haar dieetwensen zijn...

Sorry die info komt uit een ander topic. Dat schreef ze dat ze vegetarisch was en niemand er rekening mee had gehouden. 

OnherkenbaarAnoniem schreef op 26-12-2022 om 15:33:

[..]

Sorry die info komt uit een ander topic. Dat schreef ze dat ze vegetarisch was en niemand er rekening mee had gehouden.

Klopt inderdaad. Op zich vind ik dat wel raar. Je kan toch op zijn minst zorgen voor wat groentegerechten, paddenstoelen en of kaas. Zoals een lekkere rissoto, ovenschaal met groenten en aardappeltjes. 

Die familie is niet leuk en die vriend ook niet. Het is TO haar keuze dat zij zich al jaren zo laat behandelen en dat zij deze relaties blijft aanhouden. Meer er over klagen gaat het echt niet oplossen. 

Anonymous95

Anonymous95

26-12-2022 om 16:14 Topicstarter

OnherkenbaarAnoniem schreef op 26-12-2022 om 13:23:

[..]

Als je al jaren over de vloer komt voel je je niet echt welkom als er weer geen rekening met je is gehouden.

Warme ik niet zeg dat de gastvrouw vanwege 1 gast iedereen alles vegetarisch moet aanbieden maar zorgen dat er iets is dat de vegetarische gaat kan eten is wel zo netjes.

Mijn schoonfamilie eet met kerst altijd heel veel (liefst rood) vlees. Carpaccio vooraf, biefstuk bij het hoofdgerecht en dan is er al geborreld met ossenworst, filet americain en rosbief rollletjes.

Ik ga heel slecht op rood vlees, en dat heb ik bekend gemaakt er was de laatste kerst wat kaas op de borrelplank maar dat was alles. Voel me dan niet echt welkom.

Precies dit dus!! Andersom zou ik ook bijvoorbeeld voor een iemand halal vlees halen als iemand Moslim zou zijn. Ik verwacht ook het zelfde hoe ik anderen behandel, dus vegetarisch iets was fijn geweest.

 Ik voelde mij inderdaad niet opgenomen of gerespecteerd. Maat dat heb ik nooit met haar... ik zit op radio frequencue FM en die familie pp AM. Heel moeilijk...

En toch blijf je er naar toe gaan en investeren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.