Relaties
MenacingSwan87
01-05-2023 om 10:55
Relatie spui-topic
Na, ook hier op het forum, de afgelopen maand hier en daar wat relatie-irritaties (ook bij mij gister, had een woordenwisseling met vriend. We zijn allebei stronteigenwijs dus dat kan even knallen...) kwam ik gister op het idee om dit topic te openen. Als je even wilt mopperen, spuien, onzeker bent over iets of je ergert wat betreft je relatie kan je het hier kwijt. Serieuze dingen en flauwe kuldingen, alles is welkom. Elkaar advies geven mag maar om wellus-nietus-forum-rellen a-la-viva te voorkomen wil ik wel afspreken om alleen advies te geven als daarom gevraagd wordt. Als je alleen even iets kwijt moet of je hart wil luchten maar geen zin hebt in goed bedoelt advies meldt het even. (Zet onder je bericht OVA of NOVA; Open voor Advies, Niet Open Voor Advies bedenk ik net ter plekke... )
Nu hoor ik natuurlijk traditiegetrouw te beginnen, doe ik niet want heb gister genoeg gespuid hier gisteren... Het knalde even flink in huize Jeanne gister maar we hebben goed gepraat en de storm is weer gekalmeerd. (Alhoewel er bij vriend volgens mij nog wel wat spanningen/onzekerheden zijn maar goed das geen ramp)
MissHolmes
18-03-2024 om 12:24
GroenTuintje schreef op 18-03-2024 om 08:46:
wat een gedoe allemaal Koettie en niet leuk als iemand suïcidaal is, dat geeft ook veel onrust
Enorm! Erg heftig allemaal Koettie, ik hoop dat je je er niet te veel zorgen om maakt.. (Maar dat is natuurlijk enorm lastig..!)
Koettie
18-03-2024 om 13:17
Ben weggegaan van werk. Werk als behandelaar in de zorg en bleef maar huilen. Mn manager ingelicht en ook mn zorgen vertelt. Vandaag calamiteitenverlof, morgen verder kijken. Naar huis geweest doordat ik bang ben dat hij gekke dingen gaat doen. Hij wilde niet praten en zie er geen crisis is dus weer vertrokken. Naar mn moeder gegaan en daar begonnen de appjes dat hij het niet meer ziet zitten en nu niet meer hoeft te doen alsof het goed gaat en hij dit al tijden zag aankomen. Bevestigd natuurlijk al zijn negatieve gedachten dus snap zijn reacties. Gooide er nog even achteraan dat hij een euthanasie traject wil. Heb er niet op gereageerd behalve dat als hij wil praten ik langs wil komen. Wil hij niet dus oke. Huisarts bellen ga ik denk ik wel doen maar niet vandaag. Ben zn moeder ook niet (meer).
Nog even bij mijn moeder geweest maar die is niet zo steunend en sloeg precies al m'n verkeerde snaren aan. Ze bood aan dat ik bij haar kan verblijven maar onze band is niet zo heel goed en denk dat het dan echt nooit meer goed komt dus dat afgeslagen. Heb via via misschien vanaf 15 april drie weken een huis om op te passen en vanaf morgen maar even serieus plannen hoe ik de komende twee weken doorkom. Heb dus nog een relatie maar wil niet dat dit leidt tot een soort van verplicht samenwonen dus wil niet constant daar zijn. Ga 3 april tien dagen op vakantie en daarna komt het gedoe met scheiden wel.
Zit nu bij vriend thuis op de bank, ga even slapen. Enorme hoofdpijn en enorm verdrietig maar ook heel opgelucht dat dit de laatste keer is dat ik hiermee hoef te dealen. Veel mixed emoties.
Moosey
18-03-2024 om 13:35
Pfffff Koettie wat heftig. En hoewel het natuurlijk ook verschrikkelijk verdrietig is voor je man is dit ook wel naar gedrag, dingen als een euthanasietraject op jou droppen maar niet willen praten. Blijf goed bij jezelf hoor. Maar volgens mij doe je dat ook al
Heel veel sterkte!
BritgetJones007
18-03-2024 om 18:18
Moosey schreef op 18-03-2024 om 13:35:
Pfffff Koettie wat heftig. En hoewel het natuurlijk ook verschrikkelijk verdrietig is voor je man is dit ook wel naar gedrag, dingen als een euthanasietraject op jou droppen maar niet willen praten. Blijf goed bij jezelf hoor. Maar volgens mij doe je dat ook al
Heel veel sterkte!
Nou, ik kan mij voorstellen in de toestand waarin man verkeerd, een depressie, dat het geen verrassing is dat dit niet iets is wat hij kan handelen op dit moment en dat het logisch is dat deze situatie hem nog meer de put inbrengt. Dat vind ik heel eerlijk gezegd, dus niet iets om weg te wuiven met de opmerking: ik ben zijn moeder niet.. en ook een behoorlijk harde opmerking, gezien het feit dat je al zoveel jaren samen een relatie heb gehad. En weinig liefdevol na al die jaren. Die man is ziek he en heeft een depressie. En ook de opmerking van een andere reageerder dat je niet verantwoordelijk bent voor zijn acties.....echt, serieus? Dat gaat wel heel makkelijk dan, zo'n houding aannemen.
Dus ik zou zeker even de huisarts inlichten over zijn situatie.
En sorry, als je nu bij je vriend verblijft, nadat het met je man geescaleerd is is ook behoorlijk ongepast en een trap na in deze situatie.
het komt nu eerder over alsof je 'nieuwe schoenen' beter bevallen....
Maar goed, licht de huisarts in
Stardust
18-03-2024 om 18:34
BritgetJones007 schreef op 18-03-2024 om 18:18:
[..]
Nou, ik kan mij voorstellen in de toestand waarin man verkeerd, een depressie, dat het geen verrassing is dat dit niet iets is wat hij kan handelen op dit moment en dat het logisch is dat deze situatie hem nog meer de put inbrengt. (….)
Maar goed, licht de huisarts in
Ik begrijp je gevoel en kan me er wel in verplaatsen, maar ik vind dit ook niet zo ruimhartig. Als je zelf niet in deze situatie bent geweest, is dit makkelijk praten. Ze heeft ruimte gelaten om te komen praten. Dat wil hij niet. Het is niet dat ze hem volledig de rug toekeert. Maar dit soort appjes en aantrekken/afstoten is ook een vorm van manipulatie (mogelijk onbewust) om toch maar in contact te blijven, in iemands hoofd te blijven, op iemands gemoed in te werken. En dat zeggen dat je niet wilt praten is je goed recht, maar koettie heeft ook recht op haar emoties en grenzen te trekken in hoever ze hierin mee kan gaan. Zijn ellende maakt haar niet verantwoordelijk voor zijn gemoed of reacties. Dat is hij echt nog altijd zelf.
Koettie
18-03-2024 om 19:02
Ik keer hem zeker niet de rug toe. Weet dat een deel ook paniek is want hoe nu verder en hij overziet dat slecht. Wil dat ook met hem uitzoeken en ondersteunen. Nu laat hij dat alleen niet toe. Heb zijn ouders ook ingelicht. Morgen de huisarts bellen. Vandaag was heel ellendig.
@Bridgetjones. Snap de reactie maar de andere relatie had ik ook al een tijd, we zijn polyamoreus. Ik zat daar omdat ik niet wist waar ik anders heen moest.
Had. Want relatie twee is net ook geklapt. Vind het heel heftig, snap het volledig maar emotioneel ben ik goed naar de getver.
Ik zit nu bij een vriendin en vanavond slaap ik bij mijn zus. Ik weet niet hoe ik het de komende tijd moet doen qua slapen (los van de rest..) maar we gaan het meemaken. Ben voor nu even op.
stokstaart
18-03-2024 om 19:49
Jeetje Koettie! wat ellendig nu relatie 2 ook geknapt is. Ik kan me voorstellen dat je helemaal naar de getver bent emotioneel.
@BridgetJones, ik heb jaren aan de "verkeerde" kant van de tafel gezeten en kende in de tijd veel mensen uit die hoek. Veel suicide en manipulatie gezien en meegemaakt. Een makkelijke houding is het niet maar wel de waarheid. Natuurlijk kun je dan zorg hebben voor iemand maar acties zijn eigen keus en niet de verantwoordelijkheid van een ander.
BritgetJones007
18-03-2024 om 20:54
Koettie schreef op 18-03-2024 om 19:02:
Ik keer hem zeker niet de rug toe. Weet dat een deel ook paniek is want hoe nu verder en hij overziet dat slecht. Wil dat ook met hem uitzoeken en ondersteunen. Nu laat hij dat alleen niet toe. Heb zijn ouders ook ingelicht. Morgen de huisarts bellen. Vandaag was heel ellendig.
@Bridgetjones. Snap de reactie maar de andere relatie had ik ook al een tijd, we zijn polyamoreus. Ik zat daar omdat ik niet wist waar ik anders heen moest.
Had. Want relatie twee is net ook geklapt. Vind het heel heftig, snap het volledig maar emotioneel ben ik goed naar de getver.
Ik zit nu bij een vriendin en vanavond slaap ik bij mijn zus. Ik weet niet hoe ik het de komende tijd moet doen qua slapen (los van de rest..) maar we gaan het meemaken. Ben voor nu even op.
Excuus, ik kwam te hard uit de hoek zetten. Waarschijnlijk Getriggerd door de vele verhalen van mensen die ineens, als ze een ander hebben leren kennen, de partner er niet meer toe doet of met een andere bril naar gekeken wordt.
Het was een beetje raar om te lezen dat je daarna bij je vriend was en iedereen dat hier wel oke vond.
Ik ken ook een situatie van zijlings dichtbij, waarbij er wel suïcide is gepleegd. Ook deze persoon had het erg moeilijk als partner van een zwaar depressief persoon, maar daar ging een strijd van jaren aan vooraf. Wat minder impulsief en daardoor kwam het over alsof je eigenlijk 'een ander' had, als hoofdreden.
Excuus, te snel geoordeeld van mijn kant.
Mischa83
18-03-2024 om 21:21
Koettie schreef op 18-03-2024 om 19:02:
Wow heftig Koettie!! Hoezo is relatie met vriend dan ook geklapt? Hoef je niet te vertellen als je niet wilt natuurlijk, maar heeft het met elkaar te maken?
Wat een toestand vrouw, zorg maar goed voor jezelf en probeer vooral te kijken naar wat jij nodig hebt in deze.
Koettie
18-03-2024 om 22:53
Ik snap het hoor @britgetjones. Het is ook wat 'vreemd'.
Ja, naja iets wat al langer speelde met vriend ook. Hij is een hele lieve zorgzame monogame man met een kinderwens. Ik had al een relatie en wil geen kinderen. Het begon als casual maar we zijn heel onverstandig mega verliefd geworden en een relatie aangegaan met in ons achterhoofd dat het niet houdbaar zou zijn. Ik weet dat hij er nooit 100% in zat. Ik wist van de kinderwens en dat dit polygedoe niets voor hem is, hij is altijd eerlijk geweest. Ondanks dat ben ik er mee doorgegaan.
Vandaag kreeg hij het benauwd omdat hij bang was dat ik het had uitgemaakt voor hem. Is niet zo maar hij had iets van ik weet dat er geen toekomst in zit en dat voelt anders nu en was bang dat ik wat meer ging verwachten nu. Was niet zo maar snap zijn gevoel en we gijzelen elkaar op deze manier. Ben gek op hem en ging er wel 100% voor en wil dat ook van hem en anders niet. En gun hem een andere toekomt maar doet zo'n pijn. Ook bij hem, samen zo hard zitten huilen.
Maar qua kinderwens geen consessies en kan en wil nu geen 80% relatie waarbij hij lowkey uitkijkt voor een ander die dat wel kan bieden.
Koettie
18-03-2024 om 23:21
Weet niet of ik het goed kan uitleggen maar goed. Het was een 'fijn' en eerlijk en heel verdrietig gesprek. 10/10 break up. Vind het zo oneerlijk.
GroenTuintje
19-03-2024 om 07:01
snap ik Koettie. Maar wilde je niet in 1e instantie verdergaan met die vriend 2? Omdat je het uitgemaakt had met partner 1?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.