Relaties
MenacingSwan87
01-05-2023 om 10:55
Relatie spui-topic
Na, ook hier op het forum, de afgelopen maand hier en daar wat relatie-irritaties (ook bij mij gister, had een woordenwisseling met vriend. We zijn allebei stronteigenwijs dus dat kan even knallen...) kwam ik gister op het idee om dit topic te openen. Als je even wilt mopperen, spuien, onzeker bent over iets of je ergert wat betreft je relatie kan je het hier kwijt. Serieuze dingen en flauwe kuldingen, alles is welkom. Elkaar advies geven mag maar om wellus-nietus-forum-rellen a-la-viva te voorkomen wil ik wel afspreken om alleen advies te geven als daarom gevraagd wordt. Als je alleen even iets kwijt moet of je hart wil luchten maar geen zin hebt in goed bedoelt advies meldt het even. (Zet onder je bericht OVA of NOVA; Open voor Advies, Niet Open Voor Advies bedenk ik net ter plekke... )
Nu hoor ik natuurlijk traditiegetrouw te beginnen, doe ik niet want heb gister genoeg gespuid hier gisteren... Het knalde even flink in huize Jeanne gister maar we hebben goed gepraat en de storm is weer gekalmeerd. (Alhoewel er bij vriend volgens mij nog wel wat spanningen/onzekerheden zijn maar goed das geen ramp)
Mischa83
18-11-2023 om 18:56
GroenTuintje schreef op 18-11-2023 om 18:52:
[..]
Nou alleen ik zit er mee, de anderen weten het niet of zitten misschien met hetzelfde probleem
Ooh haha op die manier. Tsja..ik snap dat je er niet teveel over wilt vertellen.
Mocht je behoefte voelen om erover te pb'en, wees welkom. In ieder geval
GroenTuintje
18-11-2023 om 19:05
Mischa83 schreef op 18-11-2023 om 18:56:
[..]
Ooh haha op die manier. Tsja..ik snap dat je er niet teveel over wilt vertellen.
Mocht je behoefte voelen om erover te pb'en, wees welkom. In ieder geval
Dankje. Liefde is gewoon vaak lastig en ingewikkeld.. athans als het om gevoelens gaat.
Gonnie
18-11-2023 om 20:29
Due-scimmie schreef op 17-11-2023 om 21:24:
Wat je aandacht geeft groeit. Ik zou dus aandacht investeren in je relatie.
Dit ga ik zeker doen.
Gonnie
18-11-2023 om 20:37
PhoebeHolmesreturns schreef op 18-11-2023 om 11:55:
Koettie ik wil wel even zeggen dat ik het supersterk van je vind dat je niks met die crush doet. (Zou het probleem ook niet oplossen en je krijgt er alleen maar gedoe van maar als je twijfelt over je partner is het wel verleidelijk...)
Ik heb geen kant en klaar antwoord voor je, als ik jou was zou ik even rust nemen, even tot je zelf komen zeg maar.
Thanks. Deze crush staat vrij ver van me af gelukkig. Het is iemand waar ik op werk 3 a 4 keer per week contact mee heb voor 5 minuten per keer. Ik ken hem nu 1,5 jaar. En heb sinds ongeveer een week of 3 een (flinke) crush. Maar nee, ik zou er in ieder geval niks mee doen achter mijn vriend zijn rug om, dat is niet mijn stijl. Dus mocht nou in korte tijd blijken dat die crush me ziet zitten dan zien we wel verder, maar ik heb eigenlijk geen idee. Wel jammer dat ik hem meermaals per week moet zien, even vakantie hebben zou mij goed doen denk ik, maar dat heb ik voorlopig niet.
Gonnie
18-11-2023 om 20:39
Koettie schreef op 17-11-2023 om 23:13:
[..]
zwaar.
Hier andere situatie maar beetje overlap. Wij stonden seksueel niet meer goed op een lijn. Ook tien jaar samen maar qua seks was/is de koek een beetje op. Wel zijn we nog intiem, dus knuffelen, tijd voor elkaar nemen en dat werkt voor ons. Beetje on-traditioneel maar ook al jaren een open relatie en sinds kort polyamoreus dus we zitten niet zonder seks.
En dat is het bruggetje naar mn leuke nieuwtje... Sinds eind juli beetje aan t vozen met een man, half augustus was ik smoorverliefd (en hij ook) maar hij is monogaam en traditioneel en ik ben dat niet dus het kreeg geen naampje. Maar sinds dit weekend verkering en ben zo happy.
Fijn dat dit zo kan en dat dit werkt voor jullie. Mag ik vragen waarom jullie ervoor gekozen hebben om wel bij elkaar te blijven?
GroenTuintje
18-11-2023 om 20:42
Gonnie schreef op 18-11-2023 om 20:37:
[..]
Thanks. Deze crush staat vrij ver van me af gelukkig. Het is iemand waar ik op werk 3 a 4 keer per week contact mee heb voor 5 minuten per keer. Ik ken hem nu 1,5 jaar. En heb sinds ongeveer een week of 3 een (flinke) crush. Maar nee, ik zou er in ieder geval niks mee doen achter mijn vriend zijn rug om, dat is niet mijn stijl. Dus mocht nou in korte tijd blijken dat die crush me ziet zitten dan zien we wel verder, maar ik heb eigenlijk geen idee. Wel jammer dat ik hem meermaals per week moet zien, even vakantie hebben zou mij goed doen denk ik, maar dat heb ik voorlopig niet.
In zo’n situatie zit ik nu helaas ook… en ik merk dat diegene ook een crush op mij heeft (en probeert dit ook te onderdrukken)
Koettie
19-11-2023 om 00:55
Gonnie schreef op 18-11-2023 om 20:39:
[..]
Fijn dat dit zo kan en dat dit werkt voor jullie. Mag ik vragen waarom jullie ervoor gekozen hebben om wel bij elkaar te blijven?
Is eigenlijk nooit twijfel geweest om het uit te maken of om zonder elkaar verder te gaan. Het is gewoon de relatie die met ons mee veranderd is en we vinden het beide prettig zoals het is. De seks is very laag pitje (met elkaar) maar nog veel liefde en hebben het fijn met elkaar.
MellowTurkey78
19-11-2023 om 08:36
Koettie schreef op 19-11-2023 om 00:55:
[..]
Is eigenlijk nooit twijfel geweest om het uit te maken of om zonder elkaar verder te gaan. Het is gewoon de relatie die met ons mee veranderd is en we vinden het beide prettig zoals het is. De seks is very laag pitje (met elkaar) maar nog veel liefde en hebben het fijn met elkaar.
Dat is, i.m.o, het allerbelangrijkste in een relatie, dat je het fijn hebt met elkaar. Mooi dit!
Vriend en ik hebben ook 2 x echt op het punt gestaan om uit elkaar te gaan (niet ivm ruzie maar ivm 1 essentieel ding), scheelde echt een haar maar toch niet doorgezet, blijkbaar is de liefde te groot tussen ons (en we hebben wel eens een dingetje, allebei driftkoppen en erg eigenwijs maar over het algemeen hebben we het leuk met elkaar )
GroenTuintje
19-11-2023 om 09:03
een goede relatie overleeft zelfs enorme ruzie. En hoe je ruzie maakt is ook van belang. geen oude koeien uit de sloot halen bijv
Mischa83
19-11-2023 om 13:32
GroenTuintje schreef op 19-11-2023 om 09:03:
een goede relatie overleeft zelfs enorme ruzie. En hoe je ruzie maakt is ook van belang. geen oude koeien uit de sloot halen bijv
Ja inderdaad, en ook geen dingen zeggen met als doel om elkaar te kwetsen.
GroenTuintje
19-11-2023 om 16:15
Mischa83 schreef op 19-11-2023 om 13:32:
[..]
Ja inderdaad, en ook geen dingen zeggen met als doel om elkaar te kwetsen.
Klopt
MellowTurkey78
19-11-2023 om 16:42
Vriend is naar huis en dat vind ik dan van de ene kantwel lekker omdat ik dan even kan doen waarik zin in heb maar vd andere kant mis ik hem ook...(maar goed dat is dan ook wel een goed teken i.m.o)
20 jaar terug ging ik na amper 1 maand al samenwonen, nu ben ik daar een stuk voorzichtiger in maar ik begin dit geheen-en-weer en vooral dat gemis ook wel een beetje zat te worden... (Woonden eerst vlakbij elkaar, nu iets verder maar nog niet erg ver)
Enige probleem is dat vriend qua huis iets compleet anders wil dan ik. Ik woon in een oud huis, wil hij niet ondanks genoeg ruimte. Hij heeft een paar maanden terug een spiksplinternieuw appartement gekocht (heeft ie gedaan omdat ik nog te veel twijfelde over samenwonen en vind mijn eigen ruimte ook wel lekker), prima maar wel een beetje klein en bovendien vind ik mijn eigen plekkie zo leuk... Dillema's dillemma's ...
Gonnie
19-11-2023 om 18:57
PhoebeHolmesreturns schreef op 19-11-2023 om 16:42:
Vriend is naar huis en dat vind ik dan van de ene kantwel lekker omdat ik dan even kan doen waarik zin in heb maar vd andere kant mis ik hem ook...(maar goed dat is dan ook wel een goed teken i.m.o)
20 jaar terug ging ik na amper 1 maand al samenwonen, nu ben ik daar een stuk voorzichtiger in maar ik begin dit geheen-en-weer en vooral dat gemis ook wel een beetje zat te worden... (Woonden eerst vlakbij elkaar, nu iets verder maar nog niet erg ver)
Enige probleem is dat vriend qua huis iets compleet anders wil dan ik. Ik woon in een oud huis, wil hij niet ondanks genoeg ruimte. Hij heeft een paar maanden terug een spiksplinternieuw appartement gekocht (heeft ie gedaan omdat ik nog te veel twijfelde over samenwonen en vind mijn eigen ruimte ook wel lekker), prima maar wel een beetje klein en bovendien vind ik mijn eigen plekkie zo leuk... Dillema's dillemma's ...
Misschien kunnen jullie een keer gaan proef samenwonen. Eerst bij jou en dan bij hem voor een paar weken.
Gonnie
19-11-2023 om 19:00
GroenTuintje schreef op 18-11-2023 om 20:42:
[..]
In zo’n situatie zit ik nu helaas ook… en ik merk dat diegene ook een crush op mij heeft (en probeert dit ook te onderdrukken)
Lastig he? Ik zou eigenlijk wel graag willen weten of hij ook een crush op mij heeft. Op de een of andere manier lijkt het me fijn dat je het van elkaar weet en het er over kan hebben. Maar misschien is het verstandiger van niet.
MellowTurkey78
19-11-2023 om 19:03
Gonnie schreef op 19-11-2023 om 18:57:
[..]
Misschien kunnen jullie een keer gaan proef samenwonen. Eerst bij jou en dan bij hem voor een paar weken.
Is wel een goed idee, ik heb echter wel een 🐱.. (En die kan echt niet mee voor een paar weken.. Katten kunnen niet goed tegen veranderingen en een paar weken ergens anders dat gaat ze niet trekken.. Ze is ook wat ouder .. (zonder haar zou het geen probleem zijn)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.