Relaties Relaties

Relaties

Rare, opmerkelijke, grappige, irritante, absurde, gemene, verdrietige, vrolijke of juist mooie situaties die je hebt meegemaakt op een bruiloft?

een Topic over alle leuke, lieve, of juist absurde, gemene, of ruzieachtige of verdrietige of blooperachtige momenten die je hebt meegemaakt op een bruiloftsfeest, of het jou feest of die van een ander is....kom maar op met de verhalen...


ik vind die weddingcrashers absoluut asociaal, maar als je er pas 12 jaar later achter komt door samen het trouwboek eens te kijken…ja dan is het wel een fantastisch mooi verhaal hoor!!😁😁😁

ik stond in mijn trouwjurk bovenaan de trap en ik hoorde mijn  slanke schoonmoeder een paar keer zeggen, terwijl ze voor de 2 meter hoge spiegel in onze grote hal stond te draaien met haar kledingmaat 36: "Wat heb ik toch een dikke kont. " 
Ik kom de trap af, ze draait zich om naar mij en zegt: "Maar de dikste en lelijkste reet van ons allemaal heb jij."

Dorestad schreef op 28-09-2024 om 11:10:

ik stond in mijn trouwjurk bovenaan de trap en ik hoorde mijn slanke schoonmoeder een paar keer zeggen, terwijl ze voor de 2 meter hoge spiegel in onze grote hal stond te draaien met haar kledingmaat 36: "Wat heb ik toch een dikke kont. "
Ik kom de trap af, ze draait zich om naar mij en zegt: "Maar de dikste en lelijkste reet van ons allemaal heb jij."

Wow wat ongelooflijk lelijk van haar zeg! 

Dorestad schreef op 28-09-2024 om 11:10:

ik stond in mijn trouwjurk bovenaan de trap en ik hoorde mijn slanke schoonmoeder een paar keer zeggen, terwijl ze voor de 2 meter hoge spiegel in onze grote hal stond te draaien met haar kledingmaat 36: "Wat heb ik toch een dikke kont. "
Ik kom de trap af, ze draait zich om naar mij en zegt: "Maar de dikste en lelijkste reet van ons allemaal heb jij."


Hoe ga je verder na z’n opmerking. Dat zij al zo iets zegt. De band zal vast al niet heel best zijn geweest. Na z’n klote  opmerking kun je toch amper fatsoenlijk met elkaar weer verder. 

Dorestad schreef op 28-09-2024 om 11:10:

ik stond in mijn trouwjurk bovenaan de trap en ik hoorde mijn slanke schoonmoeder een paar keer zeggen, terwijl ze voor de 2 meter hoge spiegel in onze grote hal stond te draaien met haar kledingmaat 36: "Wat heb ik toch een dikke kont. "
Ik kom de trap af, ze draait zich om naar mij en zegt: "Maar de dikste en lelijkste reet van ons allemaal heb jij."

Zij geluk dat ze al onderaan die trap stond. Je zou d'r zo spontaan perongeluk eraf duwen als ze boven had gestaan. Wat een b*tch. 

Wij hadden bruiloft van vrienden, ik was zwanger en het zou 40 graden worden, ze wilden ons heel erg graag bij de ceremonie hebben. Maar we moesten wel aan de kant van het water gaat staan en zij zouden met hun ouders en getuigen op het water staan op een drijvend soort prieeltje. Toen heb ik in niet misvertaande woorden duidelijk gemaakt dat ik daar niet als klapvee ga staan in de bloedhitte. Als ze willen dat ik erbij ben dan ben ik erbij en niet langs de kant waar je niks kan zien en verstaan. Oh en het was alleen de ceremonie en daarna weg wezen, er zou geen drinken zijn en niks te eten want ze gingen daarna met alleen de ouders en getuigen uit eten. We waren pas 5 uur later weer welkom. Ook hier heb ik even wat van gezegd. Met zo'n hitte is water wel het minste. En dat is toen dus ook geregeld gelukkig. Kom nou, omdat jij graag wil dat ik erbij ben maar niet wil betalen voor een bord eten kan ik in de bloedhitte 1 uur heen en weer terug reizen en dat 2x die dag. Beetje water is dan wel het minste. (Eigenlijk had ik geen zin maar ja heel goede vrienden en ze zagen echt niet in dat wat ze bedacht hadden niet leuk was voor hun gasten).

Dezelfde bruiloft was ook kind vrij. Wat helemaal prima is. Ieder zijn keuze daarin. Alleen verkondigen het bruidspaar van te voren steeds dat kinderen alleen maar zorgden voor onrust en verstoring en toch maar vervelend zijn op bruiloften enz enz. Nu hebben ze zelf 2 kinderen, die nergens naar luisteren, en gaan wij trouwen volgend jaar. Kinderen welkom en ik regel activiteiten voor de kinderen. Nu zegt dit bruidspaar: "ja want kinderen horen er toch gewoon bij? Ik ga echt niet als mijn kinderen niet welkom zijn hoor. Die horen bij ons dus als iemand ons op zijn feest wil is dat met kinderen of ik kom niet". Euh oke....en toen moeilijk doen over de baby van een neef die geen oppas had en alleen voor feliciteren 2 uur en terug is gereden. 😅

Wij hadden een prachtige boot gehuurd die onze gasten en ons zou rondvaren door de grachten van Amsterdam, onder het genot van luxe hapjes. Komen we daar na het diner aan, was het een totaal andere boot dan wij bekeken en afgesproken hadden.  Let wel, deze boot was veel en veel kleiner en er was ook geen rond zitje voor ons als bruidspaar. Bleek dat ze een dubbele boeking gedaan hadden, we konden op onze kop gaan staan, er kwam géén andere boot. We pasten net aan allemaal in de boot, stonden als haringen in een ton. De champagne en dure hapjes moesten over de hoofden worden doorgegeven en ik heb alleen de mensen gesproken die tegen mij aan gedrukt stonden. 
De fotograaf zat zo klemvast dat die beroerd werd en heeft gekotst vanuit een klein raampje. Kreeg nog een uitbrander van de kapitein ook!
Uiteraard hebben wij de drank en hapjes dus niet meer betaald achteraf (boot was helaas al wel betaald, geen geld meer van terug gezien).
Achja, inmiddels is het wel een hilarisch verhaal maar die dag was het absoluut niet leuk.

Leuk vond ik een verrassings optreden op een huwelijk. Keihard rockende man incl pruik met lange haren, headbangen en gitaar. Liet zijn gezicht niet zien en het bruidspaar zat met de rug naar de gasten. Niemand had een idee. Bleek het de vader van de bruidegom, een heel verlegen rustige man type nerdy icter..... Zelfs zijn vrouw wist van niks. Was zo grappig want dit verwachte niemand. De muziek was de lievelings muziek van de bruidegom. 

Venusss schreef op 28-09-2024 om 11:28:

Wij hadden een prachtige boot gehuurd die onze gasten en ons zou rondvaren door de grachten van Amsterdam, onder het genot van luxe hapjes. Komen we daar na het diner aan, was het een totaal andere boot dan wij bekeken en afgesproken hadden. Let wel, deze boot was veel en veel kleiner en er was ook geen rond zitje voor ons als bruidspaar. Bleek dat ze een dubbele boeking gedaan hadden, we konden op onze kop gaan staan, er kwam géén andere boot. We pasten net aan allemaal in de boot, stonden als haringen in een ton. De champagne en dure hapjes moesten over de hoofden worden doorgegeven en ik heb alleen de mensen gesproken die tegen mij aan gedrukt stonden.
De fotograaf zat zo klemvast dat die beroerd werd en heeft gekotst vanuit een klein raampje. Kreeg nog een uitbrander van de kapitein ook!
Uiteraard hebben wij de drank en hapjes dus niet meer betaald achteraf (boot was helaas al wel betaald, geen geld meer van terug gezien).
Achja, inmiddels is het wel een hilarisch verhaal maar die dag was het absoluut niet leuk.

Schandalig!! Hier had ik echt boven op gaan zitten qua geld terug krijgen voor die boot. Al had ik naar de rechter gemoeten. Zoiets verpest gewoon je hele dag

Dorestad schreef op 28-09-2024 om 11:10:

ik stond in mijn trouwjurk bovenaan de trap en ik hoorde mijn slanke schoonmoeder een paar keer zeggen, terwijl ze voor de 2 meter hoge spiegel in onze grote hal stond te draaien met haar kledingmaat 36: "Wat heb ik toch een dikke kont. "
Ik kom de trap af, ze draait zich om naar mij en zegt: "Maar de dikste en lelijkste reet van ons allemaal heb jij."

Als ik moest kiezen tussen een dikke lelijke reet en een kutkarakter, dan wist ik het wel. 

oudmaarnognietkoud schreef op 28-09-2024 om 11:35:

[..]

Als ik moest kiezen tussen een dikke lelijke reet en een kutkarakter, dan wist ik het wel.

Nou inderdaad. Ik vraag me af hoe het contact verder verliep na dit. 

Ik ben 2x bij een bruiloft geweest waar de bruid tijdens de ceremonie terecht gewezen werd. 1x was in een behoorlijk christelijke gemeenschap en blijkbaar had de bruid niet altijd naar haar man geluisterd. Dat moest tijdens de ceremonie meerdere keren terug komen, inclusief het beloven van beterschap voor de toekomst. De andere keer werden er wat grappig bedoelde steken onder water gegeven door familie omdat de bruid niet de naam van de man aan zou nemen.

De trouwambtenaar op een bruiloft van een collega jaren geleden refereerde tijdens haar toespraak meerdere keren aan het feit dat de bruidegom eerder de bruid al eens alleen had laten voor het altaar. 
Dat vond ik wel heel pijnlijk, gezien ik daar niets van wist.
Op een andere bruiloft was een trouwambtenaar die blijkbaar haar 'shine momenten' wilde grijpen. 
Ze praatte tergend langzaam en intussen werden de kinderen in de zaal natuurlijk onrustig. Meerdere keren stopte ze even met haar verhaal om de kinderen terecht te wijzen. Het mens had blijkbaar niet door dat ze wat vlotter moest praten zodat haar verhaal interessant bleef en niet te lang.

Een trouwerij waarvoor iedereen anderhalf uur of meer moest rijden, alleen voor de avond en waar geen enkel hapje werd geserveerd. Tja, het bruidspaar had tenslotte met hun intimi net uitgebreid gedineerd voordat het feest losbarstte…de hele club had het in de dagen erna alleen maar over wat ze na het feest hadden gedaan om hun honger te stillen: de Mac, thuis de frituur aan, een uitsmijter of tosti gemaakt…

BlairW schreef op 28-09-2024 om 11:33:

[..]

Schandalig!! Hier had ik echt boven op gaan zitten qua geld terug krijgen voor die boot. Al had ik naar de rechter gemoeten. Zoiets verpest gewoon je hele dag

Wij hebben er alles aan gedaan behalve dan de rechter, maar het mocht niet baten. 

En uiteindelijk krijg je je dag er niet voor terug ook.

Poezie schreef op 28-09-2024 om 12:27:

De trouwambtenaar op een bruiloft van een collega jaren geleden refereerde tijdens haar toespraak meerdere keren aan het feit dat de bruidegom eerder de bruid al eens alleen had laten voor het altaar.
Dat vond ik wel heel pijnlijk, gezien ik daar niets van wist.

Maar dit hebben ze dan toch zelf met die trouwambtenaar besproken? Die komt aan huis en daar vertel je allerlei dingen over jezelf, de relatie, vroeger enz. En daar maakt de ambtenaar dan een verhaaltje omheen. Als ze dit er niet in hadden gewild, hadden ze dat toch wel aangegeven?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.