Relaties Relaties

Relaties

Rare, opmerkelijke, grappige, irritante, absurde, gemene, verdrietige, vrolijke of juist mooie situaties die je hebt meegemaakt op een bruiloft?

een Topic over alle leuke, lieve, of juist absurde, gemene, of ruzieachtige of verdrietige of blooperachtige momenten die je hebt meegemaakt op een bruiloftsfeest, of het jou feest of die van een ander is....kom maar op met de verhalen...


BritgetJones007

BritgetJones007

28-09-2024 om 07:40 Topicstarter

TO trapt af: ergerlijk vind ik het gewoon niet op komen dagen zonder afmelding, of een 'afmelding' op de feestavond zelf, wat je via collega's krijgt medegedeeld. Dat is best asociaal, want de kosten heb je dan al gemaakt en ik weet dat wij toendertijd zo'n 500 e gewoon voor niks betaald hebben. Daar hadden we leukere dingen mee kunnen doen.

Op de bruiloftsfeest van een ander; een ladderzatte man, op een barkruk op de gang, die inmiddels bijna groen zag van misselijkheid.

Op een huwelijksvoltrekking van een ander; waarbij er steeds de ex van de bruidegom bijgehaald werd in het verhaal...dat was grappig bedoeld door diegene, en de eerste keer moesten mensen ook lachen (ook het bruidspaar zelf), maar toen die ex steeds "grappig" terug bleef komen in het verhaal werd het ongemakkelijk en werd duidelijk dat de Huwelijksvoltrekker, de plank compleet mis aan het slaan was.
Was er later gewoon plaatsvervangend boos om. Wat een enorme misser. En had gewoon medelijden met het bruidspaar

In mijn vriendenkring was het doen van toneelstukjes en liedjes tijdens het diner gebruikelijk. Zodoende had ik al diverse diners meegemaakt waarin ik het dessert misliep vanwege het toneelstukje nog even oefenen en uitvoeren. En ik hou erg van desserts! Dat zou me bij mijn eigen bruidsfeest niet gebeuren, dus een dessertbuffet besteld met al het lekkers wat we konden verzinnen. Het het hoofdgerecht bleek ook heel lekker en veel te zijn, dus had ik bij het dessert geen trek meer. 

De klompendans die een bevriend stel voor ons als bruidspaar had bedacht vond ik het minst leuke stukje van de avond...

De bruid die zo stomdronken was dat ze de gasten niet meer gedag heeft kunnen zeggen. Ze is een auto ingezet om haar thuis te brengen en heeft onderweg over haar jurk gekotst.. 

Wij hebben 2grote fotoalbums van onze bruiloft. Een goede vriend heeft vooral van het feest foto's gemaakt en daar hebben wij ook een mooi album van gekregen.  Dat was in 1990 en er was ons nooit iets opgevallen. Onze zoon is in 1993 geboren. Toen hij een jaar of12 was zijn we met zijn 3 de trouwfoto's gaan bekijken. We kwamen bij een foto aan en zoon vroeg van wie zijn die mensen? Ik zei van O dat zijn collega's van ons pa. Mijn man keek mij aan en zei van dat zijn toch collega's van jou want ik ken deze mensen niet. Het was tijdens de receptie dus niet met het grote feest. Er zijn dus 2 vreemde mensen geweest die lekker op onze kosten wat drankjes hebben genuttigd. 

Het ergste was de trouwambtenaar die alle namen verkeert had en over haar eigen dochter bleef doorgaan. Dat je mijn naam fout hebt als dochter van de bruidegom is nog tot daaraan toe, maar de bruid bij de verkeerde naam noemen is toch wel heel erg. Het was echt lopende band werk en slecht voorbereid.

Een van de grappige momenten bij mijn eigen bruiloft was dat manlief terug naar de auto moest lopen, omdat hij de ringen nog in het dashboard kastje had liggen. Toen we naar het gemeentehuis reden hadden we samen nog grapjes gemaakt dat we de ringen niet moesten vergeten.

Die verkeerde naam heb ik ook eens meegemaakt bij een bruiloft. Bleef de bruid maar verkeerd noemen en later had ze de relatie tussen de bruidegom en de getuigen ook nog verkeerd. Weet dat ze geld terug hebben gekregen voor deze fouten, want het was op locatie en echt een dure ceremonie. Zo balen dat dit dan zo loopt, je doet het niet nog even over.

Verder een keer een bruid gehad met een niet al te beste jurk. Bruid was goed bedeeld aan de bovenkant en bij de winkel hadden ze gezegd dat er onder de jurk geen korset ofzo hoefde, want dat zat al in de jurk. In de auto was helaas het rijgkoord aan de achterkant los gegaan, waardoor de jurk naar beneden was gezakt. Ze stapte uit de auto en de jurk hing veel te laag, haar boezem viel er bijna uit. Meteen gefatsoeneerd door wat gasten, maar ze heeft de hele dag lopen hijsen aan die jurk en er was toch wel iets teveel decolleté zichtbaar de hele dag. Snap nog steeds niet dat niemand dit heeft aangekaart bij het uitzoeken van de jurk. Ik heb om die reden een halter aan mijn jurk laten zetten.
Verder ooit een bruiloft waarbij iemand van de genodigden in een witte jurk aan kwam zetten. Ondanks dat de bruid had aangegeven dit niet te kunnen waarderen. 

op onze eigen bruiloft vond ik het ergerlijk dat er gewoon no-shows waren… zoals TO al zei, je hebt die kosten gemaakt… ik was best pissig er over naderhand en wilde nog een berichtje sturen maar niet gedaan. Als iemand gewoon niet komt opdagen zonder bericht op onze belangrijkste dag, is diegene echt mijn aandacht niet meer waard. We hebben van die personen ook nooit meer een berichtje gehad met een excuses of uitleg dus daaaaggg! 

Mayosate schreef op 28-09-2024 om 09:28:

op onze eigen bruiloft vond ik het ergerlijk dat er gewoon no-shows waren… zoals TO al zei, je hebt die kosten gemaakt… ik was best pissig er over naderhand en wilde nog een berichtje sturen maar niet gedaan. Als iemand gewoon niet komt opdagen zonder bericht op onze belangrijkste dag, is diegene echt mijn aandacht niet meer waard. We hebben van die personen ook nooit meer een berichtje gehad met een excuses of uitleg dus daaaaggg!

Zo hadden wij mensen die af hebben gezegd, omdat we een familielid van hen niet hadden uitgenodigd. Nou, prima hoor! Wie we uitnodigen is nog altijd onze keus. Ik ga geen mensen uitnodigen waar ik niks mee heb, omdat jullie anders niet komen. Zo belangrijk zijn we dan dus niet blijkbaar. 

Ik had nog heel antiek burgerlijk huwelijk, kerkelijk huwelijk, koffie met taart met de daggasten en dan receptie. 
De collega's die naar de kerk waren gekomen moesten even 3 kwartier overbruggen in andere horeca of "hangen" in een park of zo, het was stralend weer dus echt niet moeilijk.
Waren er een paar vreselijk boos dat er tijdens de receptie niet gerookt mocht worden binnen een ze weer naar buiten moesten. 

In die tijd mocht je overal nog roken in de horeca, alleen bij ons niet, omdat de bruidegom en zijn vader dan voortijdig het geweest zouden moeten verlaten vanwege astma. Ach......

BlairW schreef op 28-09-2024 om 09:31:

[..]

Zo hadden wij mensen die af hebben gezegd, omdat we een familielid van hen niet hadden uitgenodigd. Nou, prima hoor! Wie we uitnodigen is nog altijd onze keus. Ik ga geen mensen uitnodigen waar ik niks mee heb, omdat jullie anders niet komen. Zo belangrijk zijn we dan dus niet blijkbaar.

Vermoeiend! Dan gaat het ze idd niet om jullie. Blijf dan maar thuis idd!

Wij hadden een familielid die iemand zonder overleg had uitgenodigd, dat is nog een heel gedoe geweest. Uit eindelijk hebben we ons ‘gewonnen’ gegeven, we werden er echt moe van. Familie stond wel redelijk achter ons na een hevige discussie maar dat ene familielid bleef volhouden dat zijn genodigde kwam.
Heel raar. We hebben ze ook niet echt gesproken op die dag zelf. Vond het enorm aso. Maar met die no shows maakte het uit eindelijk niet uit maar toch….

Een van de mooiste momenten van mijn bruiloft was dat mijn opa en oma er nog bij konden zijn. We zijn nu een ruim jaar verder en één van hen is overleden en de ander is door ziekte zichzelf niet meer. Ik heb een goede band met hen en wilde graag dat ze een rol zouden hebben op de trouwdag. Opa wilde graag de trouwwagen rijden - zo gezegd zo gedaan - oma ook voorin met bruidsboeket. 

Mijn ouders, schoonmoeder en beste vriend van man waren getuigen en dat vond ik ook een mooi moment, na het tekenen even een kort moment met de mensen die je het dichtst bij staan. Heeft onze fotograaf ook erg mooie foto's van gemaakt. 

Grappigst op bruiloften vind ik vaak wat de uitgenodigde kinderen uithalen. Op onze eigen bruiloft (in het bos) ging ons jongste neefje hélemaal los met overal spelen en met de bediening praten. Schoonzus zei: hij was al in slaap gevallen voor we de oprit af reden op weg naar huis. 

Op de bruiloft van een vriendin waren haar neefjes ringdrager. En heel cliche: er was tegen ze gezegd - goed op de ringen passen he? Dus toen de trouwambtenaar vroeg of ze de ringen mocht, zeiden neefjes heel hard NEE!!! Daarnaast had een neefje de leeftijd van 'net leren rennen' en die ging er voortdurend vandoor als hij op de foto moest. Ik had medelijden met de ouders maar ik heb er zelf echt om moeten lachen. 

De moeder van mijn inmiddels schoonzoon en ik hadden allebei een stukje tekst over onze kinderen geschreven en het was de bedoeling dat de trouwambtenaar dit zou samenvoegen tot een leuk geheel om voor te lezen tijdens de ceremonie. Wat doet de knurft? Hij leest ze allebei afzonderlijk voor, letterlijk zoals we het hadden opgeschreven 
Toen sloeg het nergens meer op, heel jammer. 

de beste vriend en getuigenvan mijn man werd katje lam op het feest. Hij heeft de gehele avond rond mijn nek en die van een paar andere gasten gehangen. Bijna huilend verteld dat hij zo jaloers is, ook zo'n leuke vrouw wilde, dat hij niet gelukkig was in zijn huwelijk. Mind you, ons feest was in onze achtertuin (niet heel groot) en zijn vrouw liep daar ook rond. Echt een ontzettend lieve vrouw,  maar die heeft dat dus allemaal kunnen horen. Om half 11 heeft ze hem kotsende mee naar huis genomen 🙈

Wat een erge en leuke verhalen!

Ben zelf in het buitenland getrouwd zonder familie etc erbij en van iedereen leuke reacties behalve van schoonzus, die vond dat wij hadden moeten wachten tot zij getrouwd waren. Toeval was dat zij en ik ongeveer rond dezelfde datum gevraagd waren maar wij hebben toen tegen niemand wat gezegd over onze plannen omdat we dus geen bruiloft wilden. Let wel er zat meer dan een jaar tussen bij ons en zij zijn een jaar later pas getrouwd uiteindelijk.

watertoren schreef op 28-09-2024 om 08:48:

Wij hebben 2grote fotoalbums van onze bruiloft. Een goede vriend heeft vooral van het feest foto's gemaakt en daar hebben wij ook een mooi album van gekregen. Dat was in 1990 en er was ons nooit iets opgevallen. Onze zoon is in 1993 geboren. Toen hij een jaar of12 was zijn we met zijn 3 de trouwfoto's gaan bekijken. We kwamen bij een foto aan en zoon vroeg van wie zijn die mensen? Ik zei van O dat zijn collega's van ons pa. Mijn man keek mij aan en zei van dat zijn toch collega's van jou want ik ken deze mensen niet. Het was tijdens de receptie dus niet met het grote feest. Er zijn dus 2 vreemde mensen geweest die lekker op onze kosten wat drankjes hebben genuttigd.

Dat hebben  wij ook gehad! Hadden ook nog keurig het receptieboek getekend.  We hebben nog steeds geen idee wie het geweest zijn. Hoe je zoiets toch durft zeg...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.