Relaties
Bellejolie
05-11-2021 om 12:53
Mannen die niks willen
Mijn moeder vertelde er altijd al over. Zij is al eeuwen gescheiden en single, maar ze zag bij vriendinnen en zussen dat hun echtgenoten nooit wat wilden. Niet een dagje weg, niet naar een theater, vakanties moet de vrouw maar regelen anders gebeurt er niks. Etc
Nou hadden mijn man en ik het vooral druk met de kinderen en toch geen budget voor die dingen dus het ging een beetje aan me voorbij. En hey, we gingen af en toe wel naar de bioscoop of uit eten.
Maar nu bekruipt mij het gevoel dat ik ook zo'n nikswillende man heb. Ik moest hem pushen om dezelfde week vrij te nemen als ik en ik heb voir die week een stedentrip geregeld. Waarheen en wat we daar doen ligt ook geheel bij mij, want van zijn kant kwam amper input.
De afgelopen weken heb ik bioscoopkaartjes geregeld. Naar een film waar hij wel heen wilde, maar hij vond het maar niks dat het in een filmhuis was en niet in de plaatselijke megabioscoop. Toch gegaan en hij vond het uiteindelijk een positieve ervaring.
Theater wil hij niet. Uiteindelijk ging hij akkoord met een comedy voorstelling (die nog moet plaatsvinden).
Museum? Hell no, terwijl hier echt boeiende musea te vinden zijn. Geen moeilijke kunst of zo. Maar geschiedenis die hij op zich interessant vindt.
En nu had ik theaterkaartjes geregeld voor een voorstelling waarvan ik echt zeker weet dat hij dat leuk vindt. Maar nee hoor, hij wil niet heen.
Ik word er een beetje moedeloos van. Onze weekenden en avonden bestaan uit tv/netflix. Op een mooie zondagmiddag in de duinen wandelen wil hij niet, dus ga ik maar weer zelf.
Ik vind het zo saai. Ik doe ondertussen veel van dat soort uitjes maar alleen. Ik woon hier nog niet lang en ken weinig mensen om mee te nemen.
Is dit normaal of zo, dat mannen van 40+ gewoon uitgeblust zijn en niks meer willen?
ButterCup
05-11-2021 om 16:03
Ik had er zo één.
Uitelkaar gegaan, allebei mid-veertig.
Nu heb ik een hele hele leuke eind veertiger die wél lekker actief is
SpiritedMagpie74
05-11-2021 om 16:18
Kersje schreef op 05-11-2021 om 13:15:
Serieus? Iets mannelijkers? Bedoel je daarmee dat wat TO benoemd in haar post, en het gros van de mensen als vrij normale dingen beschouwen, te vrouwelijk zijn?
Ik zie juist de dingen die jij opsomt als dingen die een man of vrouw lekker voor zichzelf doen als ze daar interesse in hebben, niet als een avond (of dagje) gezellig samen uitgaan.
Nee, natuurlijk bedoel ik dat niet.
Maar het kan zijn dat de man van TO geen zin heeft in theater, stedentrip, bioscoop, omdat hij dat wellicht te soft vindt. Kan toch? Maar dat hij wel te porren is voor wat hefigere dingen, die ik even 'mannelijker' noem. Het kan een uitweg zijn om toch samen dingen te kunnen gaan ondernemen. Beetje out-of-the-box.
Waarom ben je zo snel ge-agiteerd?
MMcGonagall
05-11-2021 om 16:18
Die van mij, begin 50, vraagt elke week al op woensdag ‘wat gaan we dit weekend doen?’ Klinkt leuk, maar vervolgens moet ik dus gaan verzinnen wat we gaan doen. Beetje niets doen houdt hij een halve dag vol, tenzij er leuke sport op tv is, en dan gaat hij zitten werken. Vakanties en weekends weg moet ik ook regelen. Hij geeft daar weinig om.
Het is niet zo dat hij niets doet overigens, hij is actiever dan ik. 14 uur sport per week, klusjes altijd bij, en werken als hij even niets omhanden heeft.
redbulletje
05-11-2021 om 16:23
Was ie ook al zo voor je met hem ging samenwonen en 'n gezin begon of wilde hij toen nog wel leuke dingen doen samen?
Mijn ouders gingen er juist vaak samen op uit na m'n vaders pensioen. Veel mooie verre reizen maar ook dagjes weg in NL/B om een stadje te bezichtigen of naar theater, concerten, musea.
Bellejolie
05-11-2021 om 16:37
Ambra schreef op 05-11-2021 om 14:07:
mijn schoonvader zei altijd ( volgens de overlevering): ik ben blij dat ik eens even thuis ben. Zijn vrouw zat veel thuis en wilde er graag uit. Hij werkte de hele week en wilde in het weekend rust. Dat botste nogal. Kan het zoiets zijn?
Nee, ik werk fulltime. Hij ook.
Bellejolie
05-11-2021 om 16:38
1968 schreef op 05-11-2021 om 14:33:
[..]
En hem mededelen dat het op deze manier echt doodsaai vindt....wat gebeurt er dan? Haalt ie zijn schouders op en kijkt verder tv of gaat hij het gesprek met je aan? Want ik denk dat je toch een poging moet doen hier écht over te praten. Hoe kunnen jullie elkaar hierin tegemoet komen? Jullie zijn toch samen een koppel, dus hoeft het niet allemaal op zijn manier te gaan (alleen maar saai bankhangen) dan kunnen jullie misschien een compromis proberen te sluiten.
Wat deden jullie samen voordat jullie kinderen hadden?
Dan belooft hij beterschap. Maar dan gebeurt er weer niks.
Bellejolie
05-11-2021 om 16:39
Valdemar schreef op 05-11-2021 om 15:50:
Over welke frequentie gaat het eigenlijk?
Want naast een werkweek ook elk weekend op stap gaan, daar zou ik ook geen zin in hebben, genoeg dingen om te doen thuis.
Kan het zijn dat jij zo vaak iets regelt dat hij geen drang meer voelt om iets te ondernemen, omdat jullie vanuit zijn ogen nog maar net iets samen gedaan hebben?
Hooguit eens per maand
Kersje
05-11-2021 om 16:47
Daddy_gijs schreef op 05-11-2021 om 16:18:
[..]
Nee, natuurlijk bedoel ik dat niet.
Maar het kan zijn dat de man van TO geen zin heeft in theater, stedentrip, bioscoop, omdat hij dat wellicht te soft vindt. Kan toch? Maar dat hij wel te porren is voor wat hefigere dingen, die ik even 'mannelijker' noem. Het kan een uitweg zijn om toch samen dingen te kunnen gaan ondernemen. Beetje out-of-the-box.Waarom ben je zo snel ge-agiteerd?
Hahahaha geagiteerd? Nou, dan zou je mij eens echt geagiteerd moeten meemaken 😅 Dat is natuurlijk het nadeel van geschreven platte tekst zonder intonatie, maar nee hoor, waren oprechte vragen 😎
Mevrouw75
05-11-2021 om 16:51
Bellejolie schreef op 05-11-2021 om 16:37:
[..]
Nee, ik werk fulltime. Hij ook.
En de aard van het werk?
Bellejolie
05-11-2021 om 16:54
Mevrouw75 schreef op 05-11-2021 om 16:51:
[..]
En de aard van het werk?
Ik heb fysiek redelijk zwaar werk, hij een kantoorjob
Kersje
05-11-2021 om 16:57
Mevrouw75 schreef op 05-11-2021 om 16:51:
[..]
En de aard van het werk?
Denk dat dit er totaal van los staat, een zeer verantwoordelijke kantoorjob kan net zo zwaar zijn als stratenmaker zijn. Wel op een andere manier natuurlijk vwb fysiek, maar niet daarom per definitie minder zwaar.
Bellejolie
05-11-2021 om 16:58
Proberen jullie nou excuses voor hem te bedenken waarom het okay is om nooit wat te willen doen?
Bellejolie
05-11-2021 om 16:59
we hebben trouwens ook allebei een verantwoordelijke baan. Die van hem is niet perse zwaarder of veeleisender dan de mijne.
Kersje
05-11-2021 om 16:59
Bellejolie schreef op 05-11-2021 om 16:58:
Proberen jullie nou excuses voor hem te bedenken waarom het okay is om nooit wat te willen doen?
Ik juist niet, maar mss bleek dat niet duidelijk genoeg uit mijn post?
Bellejolie
05-11-2021 om 17:14
Kersje schreef op 05-11-2021 om 16:59:
[..]
Ik juist niet, maar mss bleek dat niet duidelijk genoeg uit mijn post?
Nee dat had ik door.
Enfin, ik heb namelijk al van alles bedacht waarom hij niks wil. Ook doe ik enorm mijn best activiteiten te bedenken die hem aanspreken.
Maar ik loop tegen een muur aan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.