Relaties Relaties

Relaties

NocturnalMule38

NocturnalMule38

15-09-2022 om 09:18

Kater en gevoel van teleurstelling terecht?

En helemaal out of the box, en kan me goed voorstellen dat je dit helemaal niet wil. Maar een paar dagen geleden schreef iemand een bericht, dat ze zo graag eens de deur uitging, er even tussenuit, maar dat ze niemand had die haar mee kon nemen. Geen idee natuurlijk of jullie een beetje bij elkaar wonen, en zomaar met een onbekende op vakantie kunnen/willen. Maar dit kwam ineens in me op, want ik gun jullie allebei die vakantie zo.

Als je voor twee personen hebt geboekt en betaald kun je dit dmv je annuleringsverzekering terug krijgen mits je die hebt, want ziekenhuisopname. Ook zou je de accommodatie kunnen vragen de data te verzetten. Als je iets via booking.com hebt kun je dat sowieso vaak kosteloos doen.

Biebel schreef op 15-09-2022 om 13:01:

[..]

ALs ze echt zes keer per jaar op vakantie gaat zou het zomaar kunnen zijn dat ze een doorlopende reis- en annuleringsverzekering heeft. Het is de vraag of die zou uitkeren (want kan ze niet of wil ze niet), maar je zou vriendin zeker kunnen vrágen of zij misschien een doorlopende annuleringsverzekering heeft waar dit op gedeclareerd mag worden.

Maar eerste stap is zeker bellen met het park. Wie weet wat ze kunnen aanbieden!

Dit. 

NocturnalMule38

NocturnalMule38

15-09-2022 om 14:15

Mail gestuurd. 
Had via een een andere partij geboekt dus moet het hun regelen.  
Ze streven naar een reactie binnen 48 uur. 

Missingyoumuch schreef op 15-09-2022 om 13:51:

ik ga morgen met park bellen.

Waarom niet nu, vandaag?

Des te eerder je gebeld hebt, des te eerder heb je antwoord.

Als je daadwerkelijk samen geboekt hebt, en dat zij op voorhand wist dat alleen gaan onmogelijk voor jou is, dan vind ik het wat anders. 

Ik had het meer begrepen als "jij gaat naar een huisje en je vraagt of ze zin heeft om mee te gaan". In dat geval vind ik haar niet verantwoordelijk voor de kosten.

Maar als de afspraak expliciet is en was: "we gaan samen en boeken samen en alleen is geen optie", dan vind ik dat ze wel een bijdrage mag leveren aan het annuleren. Maar dán is het weer heel gek dat ze voorstelt dat jij alleen gaat en dat pa jou brengt. Want dan wist ze toch op voorhand dat dat niet zou kunnen? Dan is dat toch een heel raar voorstel?
Het klinkt mij dus toch alsof jullie vooraf al niet op één lijn zaten qua afspraken en verwachtingen. 

Missingyoumuch schreef op 15-09-2022 om 14:15:

Mail gestuurd.
Had via een een andere partij geboekt dus moet het hun regelen.
Ze streven naar een reactie binnen 48 uur.

Ik zou rechtstreeks het park bellen om het uit te leggen. Als ze dan terugverwijzen naar de boekingssite heb je niks verloren, maar in een gesprek is meestal veel meer mogelijk dan via officiele procedures.

schop onder je kont geven en gaan!

MatureJackal76

MatureJackal76

15-09-2022 om 15:06

Ja TO, ik zou zeker bellen!!!! En een beetje verder vooruit denken dan de revalidatieperiode van vriendin. Zeg dat je heel erg uitkijkt naar dat huisje en dat je reisgezel zo’n short notice oproep kreeg voor de operatie dat jullie nu niet samen kunnen komen, maar ‘dan of dan’ wel -> herfstvakantie? Kerstvakantie? En bel eerst met je vriendin wanneer ze wel kan, dan kan je inene die specifieke periode vragen aan de uitbater. Dat voorkomt nieuwe teleurstellingen.

MatureJackal76

MatureJackal76

15-09-2022 om 15:16

Ginevra schreef op 15-09-2022 om 14:47:

[..]

Ik zou rechtstreeks het park bellen om het uit te leggen. Als ze dan terugverwijzen naar de boekingssite heb je niks verloren, maar in een gesprek is meestal veel meer mogelijk dan via officiele procedures.

Zo mee eens!!!

NocturnalMule38

NocturnalMule38

15-09-2022 om 15:23

Beerlover schreef op 15-09-2022 om 14:57:

schop onder je kont geven en gaan!

Wat voegt dit toe denk je ? 

NocturnalMule38

NocturnalMule38

15-09-2022 om 15:25

Fruitesse schreef op 15-09-2022 om 15:06:

Ja TO, ik zou zeker bellen!!!! En een beetje verder vooruit denken dan de revalidatieperiode van vriendin. Zeg dat je heel erg uitkijkt naar dat huisje en dat je reisgezel zo’n short notice oproep kreeg voor de operatie dat jullie nu niet samen kunnen komen, maar ‘dan of dan’ wel -> herfstvakantie? Kerstvakantie? En bel eerst met je vriendin wanneer ze wel kan, dan kan je inene die specifieke periode vragen aan de uitbater. Dat voorkomt nieuwe teleurstellingen.

Ze kan niks zeggen over wanneer ze wel kan want werk enz. Dat had ik ook al eerder aangegeven. Daarom zou een voucher een oplossing zijn. Of ( deel) geld terug. 

Missingyoumuch schreef op 15-09-2022 om 15:25:

[..]

Ze kan niks zeggen over wanneer ze wel kan want werk enz. Dat had ik ook al eerder aangegeven. Daarom zou een voucher een oplossing zijn. Of ( deel) geld terug.

Mijn idee over 'niks kunnen zeggen wanneer wel, want werk, familie, ander uitje, ..., ...' is dit: 
als ze je al 'een beetje - zij het ongewild - in de steek heeft gelaten', op dit ogenblik, dan geef je die andere persoon (TO dus) prioriteit zoveel je kan. En ga je niet nog eens 101 redenen verzinnen om het samen op vakantie gaan nog eens op de lange baan te schuiven.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-09-2022 om 16:02

Schemerlampje schreef op 15-09-2022 om 13:57:

En helemaal out of the box, en kan me goed voorstellen dat je dit helemaal niet wil. Maar een paar dagen geleden schreef iemand een bericht, dat ze zo graag eens de deur uitging, er even tussenuit, maar dat ze niemand had die haar mee kon nemen. Geen idee natuurlijk of jullie een beetje bij elkaar wonen, en zomaar met een onbekende op vakantie kunnen/willen. Maar dit kwam ineens in me op, want ik gun jullie allebei die vakantie zo.

Wel een leuk idee!

Eerst even snuffelen middels berichten hier, misschien een keer afspreken.. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-09-2022 om 16:03

letterkoekje schreef op 15-09-2022 om 15:32:

[..]

Mijn idee over 'niks kunnen zeggen wanneer wel, want werk, familie, ander uitje, ..., ...' is dit:
als ze je al 'een beetje - zij het ongewild - in de steek heeft gelaten', op dit ogenblik, dan geef je die andere persoon (TO dus) prioriteit zoveel je kan. En ga je niet nog eens 101 redenen verzinnen om het samen op vakantie gaan nog eens op de lange baan te schuiven.

Ja, zou ik ook denken.

Dan zeg je dan en dan operatie, dan zal ik dan en dan hersteld zijn en kan ik dan en dan mee. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.