Relaties

Krokodilletje
01-02-2025 om 16:55
Hoe vaak logeren?
Hier een zoon en vriendin van net boven de 20.
Beide geen studie/ werk. Zoon is wel bezig met solliciteren.
Ze wonen een flink eind uit elkaar en hebben geen auto.
Prima wanneer vriendin hier komt logeren maar ik ben benieuwd hoe vaak of hoe lang achter elkaar de vrienden/ vriendinnen van jullie kinderen blijven slapen.

Ysenda
03-02-2025 om 12:54
Krokodilletje schreef op 03-02-2025 om 12:52:
Spreken jullie ook douchetijden ( de duur per douchebeurt) af of gaat dat te ver?
Ik vind 15 minuten douchen overdreven maar misschien overdrijf ik?
Douchen of de douche bezet houden?

Krokodilletje
03-02-2025 om 13:06
Echt douchen.
We hebben 2 badkamers dus badkamer bezet houden is geen probleem

Bakblik
03-02-2025 om 13:10
Spreken jullie ook douchetijden ( de duur per douchebeurt) af of gaat dat te ver?
15 minuten douchen als in de kraan aan dat vind ik overdreven. Als dochter houdt haar lange haar moet wassen dan heeft ze daar wel 10 minuten voor nodig maar dan gaat tussendoor de kraan even uit.
Na 22.15 wordt er niet meer gedouched op normale dagen. Heel soms heeft jongste een wedstrijd op donderdagavond en dan mag er nog wel gedouched worden natuurlijk. 1 dag in de week heeft zoon een avondcusus met vrij zwaar fysieke inspanning dan doucht hij ook nog als hij thuis is.

Ysenda
03-02-2025 om 14:02
Krokodilletje schreef op 03-02-2025 om 13:06:
Echt douchen.
We hebben 2 badkamers dus badkamer bezet houden is geen probleem
een keer kan voorkomen, maar bij mij staan ze meestal maar een paar minuten onder de douche. Harenwassen doet schoondochter meestal bij haar thuis, maar als ze het bij mij doet dan duurt dat wel even ja.
Zelf vind ik het op zijn tijd ook wel heel lekker om lang te douchen.
Dus, op dit moment hebben wij daar geen afspraken over, met een totaal verbruik van net 30kuub per jaar lig ik er ook niet zo wakker van.

Krokodilletje
03-02-2025 om 14:39
Joszy schreef op 03-02-2025 om 14:20:
Hoe zien ze het zelf? Ze zijn 20, tijd voor een goed gesprek!
Gesprek gaat er idd komen

Broadway
03-02-2025 om 14:42
Krokodilletje schreef op 01-02-2025 om 17:42:
Om en om het weekend en dan van vrijdag tot zondag lijkt mij ook prima.
Geen andere broer/ zus in die leeftijd gelukkig.
Het is nu 2 weekenden en dit weekend tot maandagavond.
Voor je het weet zijn de kasten leeg, gaat diep in de nacht naar bed en laten een aanrecht vol troep staan. Dat hebben ze wel vanmiddag opgeruimd nadat ik het gevraagd heb.
Waarschijnlijk gewoon even wennen maar ik ( en man) heb (ben) geen zin om straks een hele week met een extra persoon in huis te zitten.
Vandaar de vraag hoe vaak of hoe lang is een beetje gebruikelijk
het zijn volwassenen dus ik zou om tafel gaan en duidelijke afspraken maken.

oudmaarnognietkoud
03-02-2025 om 15:12
Hier was het niet nodig om daar afspraken over te maken. 15 minuten vind ik ook best lang. Maar zij gingen meestal samen douchen, een minuutje of 10/15, dat vind ik wel ok.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.