Relaties Relaties

Relaties

Hoe vaak logeren?

Hier een zoon en vriendin van net boven de 20.
Beide geen studie/ werk. Zoon is wel bezig met solliciteren.
Ze wonen een flink eind uit elkaar en hebben geen auto.
Prima wanneer vriendin hier komt logeren maar ik ben benieuwd hoe vaak of hoe  lang achter elkaar de vrienden/ vriendinnen van jullie kinderen blijven slapen.

Om en om het weekend. Ik ben ook om het weekend bij mijn vriend dus dat past mooi. Ze weet dat ik geen fan ben van logés.

de ene helft van de week bij mij, de andere helft van de week bij haar ouders.
Zij studeert bij ons in de stad maar woont wel verder weg.

Zijn er nog broers of zussen?
Ik zou dat ook meenemen.

Je kan bijvoorbeeld zeggen "elk weekend" of "om de 2 weken". Maar als je bijvoorbeeld 3 kinderen hebt zou ik geen zin hebben om elk weekend een hotel te runnen omdat iedereen maar mensen - vriendin, vrienden na het stappen, ... - aansleept.

Krokodilletje

Krokodilletje

01-02-2025 om 17:42 Topicstarter

Om en om het weekend en dan van vrijdag tot zondag lijkt mij ook prima.
Geen andere broer/ zus in die leeftijd gelukkig.
Het is nu 2 weekenden en dit weekend tot maandagavond. 

Voor je het weet zijn de kasten leeg, gaat diep in de nacht naar bed en laten een aanrecht vol troep staan. Dat hebben ze wel vanmiddag opgeruimd nadat ik het gevraagd heb.
Waarschijnlijk gewoon even wennen maar ik ( en man) heb (ben) geen zin om straks een hele  week met een extra persoon in huis te zitten.
Vandaar de vraag hoe vaak of hoe lang is een beetje gebruikelijk

Krokodilletje schreef op 01-02-2025 om 17:42:

Voor je het weet zijn de kasten leeg, gaat diep in de nacht naar bed en laten een aanrecht vol troep staan. Dat hebben ze wel vanmiddag opgeruimd nadat ik het gevraagd heb.
Waarschijnlijk gewoon even wennen maar ik ( en man) heb (ben) geen zin om straks een hele week met een extra persoon in huis te zitten.
Vandaar de vraag hoe vaak of hoe lang is een beetje gebruikelijk

Over de inhoud van kasten maak je afspraken.

Op donderdag wil ik weten voor de week erna (zo-za) wie wanneer mee eet en wie wanneer hier slaapt. Dan vraag ik of er eet wensen zijn, die moeten uiterlijk vrijdag ingeleverd zijn want zaterdag doe ik boodschappen.

Over de stilte tijden ook. Bij mij moet het bv na 23:00 door de week stil zijn, dan moeten ze ook gedoucht hebben. In het weekend om 0:30.

En ze moeten de keuken opruimen als ik kook en ik ruim op als zij koken. Kom ik laat thuis uit mijn werk moeten zij koken.

En al die dingen staan op de planner in de keuken. Daar reserveren we ook de auto.

De was stuur ik wel aan maar daar moeten ze ook hun handjes laten wapperen. 

We noemen het ook geen logeren, ze wonen de helft van de tijd hier en de andere helft daar.

Om en om.

Krokodilletje

Krokodilletje

01-02-2025 om 19:17 Topicstarter

Ysenda schreef op 01-02-2025 om 18:04:

[..]

Over de inhoud van kasten maak je afspraken.

Op donderdag wil ik weten voor de week erna (zo-za) wie wanneer mee eet en wie wanneer hier slaapt. Dan vraag ik of er eet wensen zijn, die moeten uiterlijk vrijdag ingeleverd zijn want zaterdag doe ik boodschappen.

Over de stilte tijden ook. Bij mij moet het bv na 23:00 door de week stil zijn, dan moeten ze ook gedoucht hebben. In het weekend om 0:30.

En ze moeten de keuken opruimen als ik kook en ik ruim op als zij koken. Kom ik laat thuis uit mijn werk moeten zij koken.

En al die dingen staan op de planner in de keuken. Daar reserveren we ook de auto.

De was stuur ik wel aan maar daar moeten ze ook hun handjes laten wapperen.

We noemen het ook geen logeren, ze wonen de helft van de tijd hier en de andere helft daar.

Lekker duidelijk idd.

Hier doordeweeks en wanneer ik een weekend moet werken douchen voor 21 uur.

Herrie maken ze eigenlijk niet dus dat scheelt. 

Doorgeven wanneer je van iets het laatste pakt.

Wensen voor boodschappen doorgeven wanneer de weekboodschappen gedaan worden en anders haal je het zelf.

Per weekenddag spreken we af hoe laat het avondeten is.

Valt achteraf te lezen wel mee allemaal 

Hier slaapt de oudste, van 19, wel 3 of 4 nachten per week met haar vriendje. Doordeweeks vaker bij ons, in het weekend vaker bij hem. Ik vind het prima, ik heb totaal geen last van hem. Ze hebben allebei wel een druk leven met werk, hobbies en vrienden dus ook al slaapt hij vaak hier, ik zie ze weinig. Hij komt best vaak om 10 uur 's avonds aanzetten, dan gaan ze direct naar boven, en om 6 uur 's ochtends, voordat ik überhaupt wakker ben, is hij al weer weg. En ook als ze vrij zijn gaan ze dingen doen, ze zitten niet hele dagen hier thuis op de bank. Dat zou ik heel vervelend vinden. 
Dat zowel jouw zoon als zijn vriendin beiden geen werk hebben of studeren vind ik zorgelijk. Ik vraag me af in hoeverre ze elkaar stimuleren/helpen om aan de slag te gaan en of het feit dat ze gezellig samen thuis zijn een belemmering is om in actie te komen? Als dat het geval is dan zou ik het logeren en samenzijn (in jullie huis) zeker gaan beperken en geen doordeweekse logeerpartijen accepteren. Mijn ervaring met het vinden van werk, op die leeftijd, is dat je binnen 2 weken wel ergens aan de slag kan zijn.

Krokodilletje

Krokodilletje

01-02-2025 om 22:09 Topicstarter

Precies wat ik bedoel.
Het leven is niet alleen feest en gezellig dagen samen zijn.
Zoon is door omstandigheden zijn werk kwijt geraakt en nu volop aan het solliciteren en van plan weer te gaan studeren. Daarom vind ik een weekend prima maar op zondagavond gewoon beiden naar het eigen huis ,ritme houden en werk zoeken.
Wij financieren ook geen treinkaartjes oid. Geld op is niet reizen

bij mij studeren en werken ze allebei.  En ze stimuleren elkaar daar ook in. Daarom past deze constructie ook bij ons.
Het is gegroeid. 

Krokodilletje

Krokodilletje

01-02-2025 om 22:20 Topicstarter

Vriendin vertelde me vanavond eigenlijk geen zin te hebben om te gaan werken...
Welkom in de volwassen wereld.
Ik vind het niet mijn taak me daarmee te bemoeien maar heb wel gezegd dat het belangrijk is om aan je toekomst te werken.

Hopelijk een stimulans wanneer ze niet ieder weekend hier zijn en er vanaf hier geen sponsorgeld verkregen wordt.

Mijn man en ik werken beide hard en staan er heel anders in dan vriendin. Zoon is nog wel te sturen gelukkig.

Krokodilletje schreef op 01-02-2025 om 22:20:

Vriendin vertelde me vanavond eigenlijk geen zin te hebben om te gaan werken...
Welkom in de volwassen wereld.
Ik vind het niet mijn taak me daarmee te bemoeien maar heb wel gezegd dat het belangrijk is om aan je toekomst te werken.

Hopelijk een stimulans wanneer ze niet ieder weekend hier zijn en er vanaf hier geen sponsorgeld verkregen wordt.

Mijn man en ik werken beide hard en staan er heel anders in dan vriendin. Zoon is nog wel te sturen gelukkig.

Bij dat soort wensdromen en ze zouden veel bij mij zijn komt er toch een rekening voor kost en inwoning. Zonder werk of studie geen sponsoring.

En ook eisen over nog meer bijdragen in de huishoudelijke taken. 

Ik denk dat als ze elkaar niet zo stimuleren als ze nu doen ik ook niet zo makkelijk zou zijn met die halve weken regeling. En ik weet vrij zeker dat haar ouders er ook zo in staan.

Zoon en vriendin zijn al 4 jaar elk bijna weekend bij ons. Zelden bij haar ouders. Ook als ze bij ons zijn dan gaan ze niet vaak daar naar toe om te eten of te slapen. Ik heb een poos geleden wel gevraagd( na 2 weken kerstvakantie) of ze niet graag thuis is aan zoon. Daarna gingen ze wel af en toe een avond/nacht daar naar toe. Ik zie haar trouwens niet als logee omdat ze al zo lang samen zijn.
Ze studeren allebei en werken ernaast, zoon ook op zaterdagochtend. Doordeweeks zien ze elkaar niet omdat vriendin ver weg studeert. 
Ik heb een periode gehad dat ik t wel vervelend vond dat ze altijd hier waren omdat ze veel lieten slingeren. 
Nu nog een paar maanden. Dan is zoon klaar met studie en hopen ze daar te kunnen samen wonen als hij daar een baan vindt.
Ik wil wel dat ze  op tijd doorgeven als ze mee willen eten, niks gehoord dan maak je zelf wat. Ze koken ook graag samen en die ruimte is er hier wel. Bij haar thuis minder.

Toen zoon serieus verkering had en nog geen eigen woonruimte (Randstad) bleef zijn vriendin ook wel slapen. Ik heb wel de afspraak gemaakt max twee nachten per week. Schat van een meid hoor maar 
ik woon in een 3-kamer appartement en ik wilde ook nog een beetje privacy. 
Is eigenlijk nooit een punt van discussie geweest. 

Krokodilletje

Krokodilletje

03-02-2025 om 12:52 Topicstarter

Spreken jullie ook douchetijden ( de duur per douchebeurt) af of gaat dat te ver?
Ik vind 15 minuten douchen overdreven maar misschien overdrijf ik?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.