Relaties Relaties

Relaties

Gelijk of ongelijk


Volgens mij gaat dit vooral over communicatie.

Ik sta er in principe hetzelfde in als jij, maar begrijp het ook dat je vriend het niet prettig vindt. De communicatie van beide kanten lijkt niet top. Jij gaat ervan uit dat het geen probleem is, hij stelt een "ultimatum". 

Kunnen jullie er niet gewoon even met z'n tweeën over praten? Waar slaapt de vriend? In de logeerkamer? Op de bank? Bij jou in bed? Waarom slaapt hij uberhaupt bij jou: voor de gezelligheid, of omdat hij niet uit de buurt komt? Vraag aan je vriend waar hij bang voor is. Kun je hem gerust stellen? Is er een compromis waar de vriend bij jou in de tuin kampeert o.i.d? 

Mick87 schreef op 08-09-2024 om 00:54:

nou ik zou me toch ook niet prettig voelen als mijn vriend bij een voormalig friend with benefit slaapt

Dit.

Als mijn man zoiets zou voorstellen dan zou ik hem mooi uitzwaaien. Andersom zou dat ook zo zijn. 

Hier ook team vriend.  Zou dat zeker niet op prijs stellen.  Een gewone  vriend of vriendin  , prima. Maar een voormalig  friend with benefits, nee. Zo ik ook niet waarderen.

Ik denk dat het grootste probleem is dat je zelf denkt dat dat wel oke is en je jezelf afvraagt waarom jou partner hier problemen mee heeft, echt hoe dan?!!

Ik zou hier eens serieus met een psycholoog over gaan praten en kijken of je vaker die 'missers' hebt. En hoe het kan dat je deze grens niet aanvoelt en blijkbaar grote problemen hebt met empatisch invoelen van een ander, in plaats van alleen jou belevingswereld.

Is dit een serieus Topic?

Maar goed; voor 98% van de mensen zou dit een grens zijn. Te intiem, te veel verleden samen, een ex, en zou het voorstel alleen al aanvoelen als een overschreden grens. 

Maar ik ga ervan uit dat dit niet echt is.

BritgetJones007 schreef op 08-09-2024 om 11:46:

Ik denk dat het grootste probleem is dat je zelf denkt dat dat wel oke is en je jezelf afvraagt waarom jou partner hier problemen mee heeft, echt hoe dan?!!

Ik zou hier eens serieus met een psycholoog over gaan praten en kijken of je vaker die 'missers' hebt. En hoe het kan dat je deze grens niet aanvoelt en blijkbaar grote problemen hebt met empatisch invoelen van een ander, in plaats van alleen jou belevingswereld.

Is dit een serieus Topic?

Maar goed; voor 98% van de mensen zou dit een grens zijn. Te intiem, te veel verleden samen, een ex, en zou het voorstel alleen al aanvoelen als een overschreden grens.

Maar ik ga ervan uit dat dit niet echt is.

Ik zou hier geen enkel probleem mee hebben. Moet ik dan ook maar naar de psycholoog? Wat een onzin!

Je kan het met elkaar eens of oneens zijn, maar om nou te stellen dat iemand 'grote problemen met empatisch vermogen en grenzen aanvoelen' heeft omdat ze niet vinden wat jij vindt gaat wel erg ver hoor. 

Vindt hij het ineens vervelend terwijl je al jaren lang dit doet? Blijft die vriend altijd al slapen? Woont hij ver weg? Blijven andere mensen ook geregeld bij jou slapen?

Als hij je voor een ultimatum heeft geplaatst klinkt het ook alsof je vaker iets doet waar hij moeite mee heeft? Is dit al eerder een moeilijk punt tussen jullie geweest?

ik zou werkelijk geen enkel logische aanleiding kunnen bedenken waarom mijn partner bij zijn voormalige seksvriendin zou moeten blijven slapen. 

het feit dat mijn partner die wens zou hebben zou een enorme rode vlag zijn voor mij. (Andersom ook voor hem) 

Niet omdat ik mij hierover onzeker zou voelen. Maar ik (IK!) vind het van jou ongepast dat je zelfs maar voorstelt om die man nog bij jou te laten slapen. Dit heeft gewoon met aanvoelen dat zoiets niet (meer) kan te maken. En respect tegenover je vriend. Ik denk zelfs dat een aantal mensen in jullie situatie zelfs jouw vraag aan hen, al een brug te ver zouden vinden.

Je hebt rekening gehouden met zijn gevoelens en achteraf voel je je beknot. Maar eigenlijk is dit gewoon iets wat soms ook bij een relatie hoort, dingen doen of juist dingen laten voor je partner.

Ik zou zo'n logeerpartij als deze ook alleen aankondigen als ik heel zeker wist dat mijn vriend er geen probleem mee zou hebben. En weet je dat niet dan kan je het er gewoon samen over hebben op een manier waarop hij niet het gevoel krijgt dat hij een ultimatum moet stellen, want dat klinkt alsof hij in het nauw gedreven werd.

absor schreef op 08-09-2024 om 12:28:

ik zou werkelijk geen enkel logische aanleiding kunnen bedenken waarom mijn partner bij zijn voormalige seksvriendin zou moeten blijven slapen.

het feit dat mijn partner die wens zou hebben zou een enorme rode vlag zijn voor mij. (Andersom ook voor hem)

100% dit

letterkoekje schreef op 08-09-2024 om 12:31:

Niet omdat ik mij hierover onzeker zou voelen. Maar ik (IK!) vind het van jou ongepast dat je zelfs maar voorstelt om die man nog bij jou te laten slapen. Dit heeft gewoon met aanvoelen dat zoiets niet (meer) kan te maken. En respect tegenover je vriend. Ik denk zelfs dat een aantal mensen in jullie situatie zelfs jouw vraag aan hen, al een brug te ver zouden vinden.

Precies

Je hebt het over gelijk en ongelijk. Maar ik denk, of weet wel zeker, dat je vriend dit heel vervelend en een dealbreacker vindt. En dat hij waarschijnlijk zelf de momenten waarop je met je voormalige friends with benefits afspreekt al zijn grens overgaan.

Die grens heb jij duidelijk niet. Ik zou eens een goed gesprek hebben hierover en is het niet beter voor jullie om deze relatie te beëindigen? Jij wilt duidelijk niet in het soort relatie zitten hoe hij het voor ogen heeft. Dat kan, maar ik denk dat jou partner al langer over zijn grenzen heengegaan voelt. En dat deze vraag hem zwaar aan jou laat twijfelen en hem ook zwaar geraakt heeft.

Ha, ik reageerde ook een beetje beduusd toen ik dit soort reacties kreeg
We zijn een beetje een uitzondering in deze 

Ik snap het helemaal vanuit jouw oogpunt
A) Je bent toch gewoon te vertrouwen?  
en B ) Hij is al jaren in je leven en nog steeds, seks hoeft niet per se snachts in een bed te gebeuren en hoeft ook niet uren te duren, dat had allang diverse keren plaats hebben kunnen vinden in 10 minuten 

En dan komt de uitleg van de andere kant en die geeft bij mij net zo'n error
Ook ik vind het vreemd dat snachts ineens alles anders zou zijn dan overdag, alsof ik enkel snachts alleen getriggerd kan worden voor seks en het persé móet gebeuren omdat er toevallig een man in huis is met wie ik in het verleden seks gehad heb
Alsof mijn 'eigen wil' snachts verdwijnt 
Alsof ik overdag niet zou kunnen denken aan seks met ex fwb 🤷
Maar uiteindelijk is de reden angst
En angst moet je niet willen voeden bij een partner, dat neem je weg en daar toon je begrip voor 
Dus je keuze is juist geweest door het niet te doen

Rest nu een goed gesprek, maar begrijp dat je die angst niet zomaar bij hem kan wegnemen (ik bedoel, zie de reacties) en hem een hele avond met angst en rot gevoelens laten zitten moet je ook niet willen 
Eigenlijk sta je dus inderdaad voor een keuze, als je het prima vind dat er geen man meer blijft logeren, ook al vind je het zelf een beetje gek, dan is dat prima
Maar weet ook dat het prima is als dit een dealbreaker is voor jou, je hoeft er echt niet voor in therapie (de wachtlijsten zien je aankomen  
Al is de laatste wel een verdrietige
Maar niemand is hier goed of fout 

Ikzelf vind dit loslaten en vertrouwen net zo een vereiste als "moet hygiënisch zijn" 
Ik bepaal wie er blijft slapen en bij wie ik blijf slapen, ongeacht relatievorm in het verleden
En bij ons werkt dat twee kanten op, maar het was wel een dingetje wat we (vrij vlot) bespraken voordat we een relatie aangingen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.