Relaties Relaties

Relaties

Financiën & huishouden - oneerlijke verdeling?


Hoe is het gesprek verlopen?

Daddy_gijs schreef op 17-12-2022 om 12:13:

[..]

Hij is misschien erg goed in bed, dat weet je niet... 🤭😉

Iemand die op alle vlakken alleen aan zichzelf denkt, lijkt me juist een drama in bed.... 

Klinkt sowieso niet als een goede match. TO wil zo veel mogelijk werken, sparen en huishouden ed goed op orde hebben en vriend wil 38 uur werken en is 'makkelijker'. Dat financiele stuk, daar mag hij wel gewoon zijn deel aan bijdragen. Maar voor de rest vraag ik me af wat zijn versie van het verhaal zou zijn als hij hier zou schrijven. 38 uur werken is een normale werkweek imo, er wordt nu net gedaan alsof hij maar deeltijd werkt en verder niks doet. Mss denkt hij; ik heb de hele dag gewerkt, ik zou graag samen eten en dan samen een film kijken op netflix, maar nee, vriendin moet 'uren kloppen' dus komt niet eten en als ze er dan is gaat ze onkruid uit doen ipv gezellig samen zijn. Dat zou zomaar zijn versie kunnen zijn

Denk dat jullie ideeën/levenswijze ook los van het financiële wellicht niet helemaal overeen komen.

oh, en die hond,van wie is die? Heb je echt een hond genomen terwijl je 60 uur werkt? Nee toch?

Dus jij bent onkruid aan het trekken en hij zit een serie te kijken. Serieus??  Mijn vriend en ik wonen niet eens samen maar we doen samen mijn tuin want hij zit er ook in als hij bij mij is. En dan wonen we niet eens samen! Ik had die gast er allang uit gezet..

Hoe ging het gesprek, TO?

Balou93

Balou93

17-12-2022 om 22:09 Topicstarter

Jillz schreef op 17-12-2022 om 12:49:

Hoe is het gesprek verlopen?

Het is er nog niet van gekomen, gisteren was hij naar de kerstmarkt en ik ben nu net thuis van het werk, hij is druk aan het gamen 😅 ik hou jullie zeker op de hoogte. 

Balou93

Balou93

17-12-2022 om 22:14 Topicstarter

Meesje schreef op 17-12-2022 om 14:13:

oh, en die hond,van wie is die? Heb je echt een hond genomen terwijl je 60 uur werkt? Nee toch?

De honden (2) zijn van mij. 
Ze zijn inmiddels al 10j, destijds werkte ik nog niet zoveel, maar geen zorgen ze zijn nooit alleen geweest, mijn tante zorgde mee voor hen toen ik nog alleen was ☺️

Balou93

Balou93

17-12-2022 om 22:16 Topicstarter

Tickel schreef op 16-12-2022 om 21:39:

[..]

Hoe zit het in België met de gemeentelijke heffingen? In NL is het zo dat je, als je alleen woont, aangeslagen wordt voor 1 eenheid, afvalstoffen bv, en bij 2 personen slaan ze aan op 3 eenheden.

Hier getrouwd, maar huis is van mij. 50/50 voor de hypotheekrente en alle andere vaste lasten. Streamingsdiensten ieder voor zich, behalve Netflix. Mobiele abbo's ieder voor zich als ook de zorgverzekering en alles wat daar bij hoort.


Ik denk dat er hier in België niet veel veranderd als je feitelijk samenwoont.
Zijn jullie getrouwd met scheiding van goederen zodat het huis altijd van jou blijft? 

Balou93

Balou93

17-12-2022 om 22:17 Topicstarter

Vrijevlinder schreef op 17-12-2022 om 16:44:

Hoe ging het gesprek, TO?

Het is er nog niet van gekomen, word vervolgd. ☺️

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-12-2022 om 22:45

Balou93 schreef op 17-12-2022 om 22:16:

[..]


Ik denk dat er hier in België niet veel veranderd als je feitelijk samenwoont.
Zijn jullie getrouwd met scheiding van goederen zodat het huis altijd van jou blijft?

Ja. Alleen bij scheiden, bij overlijden niet. Erfenissen idem.

Balou, het lijkt mij helemaal geen leuke relatie. Hij ging van moeder naar jouw, lekker gemakkelijk en goedkoop. Natuurlijk is het profiteren, een betrouwbaar persoon zou het zeker niet op deze manier willen. Het gesprek niet te lang uitstellen, waarschijnlijk weet jezelf ook wel waar het op uit gaat draaien. 

Balou93 schreef op 17-12-2022 om 22:09:

[..]

Het is er nog niet van gekomen, gisteren was hij naar de kerstmarkt en ik ben nu net thuis van het werk, hij is druk aan het gamen 😅 ik hou jullie zeker op de hoogte.

Dit snap ik dan weer niet, dat je hem niet achter dat ding uittrekt voor een goed gesprek. Vind je het eng misschien? 

Apiejapie schreef op 18-12-2022 om 08:13:

[..]

Dit snap ik dan weer niet, dat je hem niet achter dat ding uittrekt voor een goed gesprek. Vind je het eng misschien?


dat snap ik ook niet. 
maar ik zou überhaupt geen relatie kunnen/willen hebben met een ‘man’ die constant zit te gamen. Ik vind dat toch wel zó iets sneus hebben. Alsof je een kleuter in huis hebt.

Ik zou dat gesprek gelijk voeren  dat gamen kan tijd nog en hou voet bij stuk. 50% is ook huishouden en wees helder welke taken hij op zich neemt. 
De kosten die je nu extra heb door abonnementen die zijn voor hem. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.