Relaties Relaties

Relaties

Domme, geheime vragen.

Stel hier de meest domme of geheime vragen die je nooit eerder durfde stellen en misschien krijg je een antwoord. 


Bij ons is het vaak afhankelijk van de auto wie er rijd. Behalve 's avonds. Dan rijd mijn man bijna altijd, ook in mijn auto. Maar dat komt omdat ik last heb van nachtblindheid en dus probeer te vermijden te moeten rijden in het donker.

er.is.maar.1.Pino schreef op 17-08-2023 om 07:57:

[..]

Ik zie wel steeds vaker vrouwen rijden met hun/een man ernaast. Zelf ben ik er ook alert op (heb jonge dochters) dat niet alleen man rijdt en zij zien dat vrouwen ook gewoon ‘kunnen rijden’. Ik rijd ook met aanhanger 💪
Al heb ik één keer gezegd “och, ik rij verkeerd, we hadden hier naar links gemoeten” en sindsdien hoor ik “laat papa maar rijden, want jij rijdt altijd verkeerd” 😣 Toch jammer 😄

Oh lullig is dat. Hopen dat hun vader ook snel eens een afslag mist 

Ik ben veel in mijn eentje met de kinderen onderweg, dus dat vrouwen kunnen rijden, is wel duidelijk. 

Qua voorbeeldfunctie, bedenk ik nu dat ik wel alerter mag zijn op de momenten dat we samen rijden. Want ik rij graag! Die vreemde gewoonte om ondanks dat als vrouw inschikkelijk te zijn en mijn man zijn lol te gunnen, is bij nader inzien niet wat ik de kinderen mee wil geven. Tijd om dat te veranderen 


Moirmel schreef op 17-08-2023 om 02:17:

Mannen en bbq, wat valt er te begrijpen: vuur, vlees en bier en dan komt er een vegetariër die er een groentensatéke wilt opgooien.

Waarom zijn het vooral bejaarden die in de supermarkt in fruit knijpen, bakken verschuiven om de versere lading te pakken, of in een rek het achterste stuk nemen?

Ik voel al zolang ik me kan herinneren aan fruit omdat het vaak knijterhard/onrijp in de supermarkt ligt. 

En ik pak het product met de langste houdbaarheidsdatum, zeker als het vlees of vis betreft. En ja die staan vaak verder achterin. 


Misschien valt deze onder de noemer domme vraag.
Kan je ook gewoon een schep biotex groen bij de wasmachine ingooien als vlekverwijdering of moet ik daar speciaal de blauwe voor kopen? 

Bailey26 schreef op 17-08-2023 om 09:50:

Misschien valt deze onder de noemer domme vraag.
Kan je ook gewoon een schep biotex groen bij de wasmachine ingooien als vlekverwijdering of moet ik daar speciaal de blauwe voor kopen?

Ik denk inderdaad niet dat deze vraag in dit topic past, maar ik gebruik de blauwe altijd voor in het voorwasmiddelvakje. De groene doe ik in een emmertje met water om bepaalde kledingstukken te laten inweken (met name vieze babykleding). Maar misschien kan de groene ook gewoon bij de was, geen idee of dat werkt. Is vanish een optie?

Krullend beenhaar? Heb je zelf krullen? Mij is het bijvoorbeeld opgevallen dan mannen met krullend haar, ook vaak krullend been/arm/borst/rughaar hebben. Het ziet er echt anders uit, waardoor het mij opviel.

Als mijn beenhaar erg lang is, dan gaat het niet krullen, maar het is ook niet recht of zo. Misschien zou het krullen als het nog langer wordt, maar er zit wel duidelijk een maximale lengte aan.

De meeste mannen in mijn omgeving zijn ook van mening dat ze beter rijden.  En een beetje controlfreaks, want als de vrouw rijdt, gaan ze meerijden/kijken. En ondanks dat vrouwen minder goed kaart zouden kunnen lezen, is dat wel meestal hun taak. En waarschijnlijk dat het niet mannelijk wordt gevonden als je jouw vrouw laat rijden. Of zoiets. 

Ik liet mijn partner altijd rijden, omdat het a) zijn auto was, b) hij het type meerijden is, c) ik heb een hekel aan auto rijden, d) ik las lekker een boek terwijl hij reed.  Maar dat was ook omdat we of niet met de auto reden of gelijk 1,5 uur en zo. Als we meer korte afstanden zouden rijden, en zeker met kinderen, dan zou ik het vaker afwisselen.

ik rijd zoveel auto voor mijn werk dat ik vriend graag laat rijden als we samen gaan. Hij vindt het leuk en hoeft voor zijn werk maar een klein stukje dus hij rijdt veel minder dan ik. We rijden na een feestje wel afwisselend terug en op vakantie ook allebei. 

@ZusterClivia Nee geen krullen, alleen wat slag en het is ook alleen aan de buitenkant, de binnekant is gewoon stijl

Lollypopje schreef op 17-08-2023 om 11:13:

@ZusterClivia Nee geen krullen, alleen wat slag en het is ook alleen aan de buitenkant, de binnekant is gewoon stijl

Nu is het wel zo dat lichaamshaar overal hetzelfde is. Misschien groeit het gewoon scheef omdat het tegen kleding of zo aankomt.

Een hele domme vraag (vind ik) en misschien niet helemaal passend/te serieus voor dit topic..

Maar hoe voelt het om depressief te zijn? Valt dat echt uit te leggen? En hoe weet je het dan? 

Ik heb 2 keer een half jaar Clomid geslikt om zwanger te worden. Daar werd ik erg depressief van en chagrijnig terwijl ik altijd vrolijk was en optimistisch. Ik had echt nergens meer zin in en zou het liefst de hele dag op bed zijn blijven liggen. Ik had nooit ruzie met mijn man maar toen in die tijd wel, ik kon niks hebben. Op een gegeven moment stak ik de straat over zonder te kijken of er een auto aan kwam. Het kon me allemaal niks meer schelen. Gelukkig was dit allemaal snel over toen ik stopte met dit medicijn. Daarna nooit meer depressief geweest.

Lastig uit te leggen. Heb je wel eens een dag dat alles tegen zit en niks gaat zoals je je bedacht had? De hele dag is grijs en donker. Niks is leuk, nergens haal je plezier uit. Alles is kut en zit tegen. Het liefst blijf je de hele dag in bed, hopen dat de dag snel over gaat. Maar ook weet je dat er morgen weer zo'n dag is. En overmorgen ook. En dat je je al weken zo voelt. Je hebt ook nog eens een kort lontje. Een muur om je heen zodat niemand te dicht bij komt. Vreetbuien of juist helemaal geen honger hebben. En alles daar tussen in. 
Als iemand zegt: "Ga naar buiten en geniet" Dan denk je: "Nee, ik wil niet naar buiten, want dan kom ik mensen tegen en is het nog kutter allemaal".
 Tegen iemand met een gebroken been in een rolstoel zeg je ook niet dat 'ie maar moet gaan proberen te lopen met dat gips. 

Moirmel

Moirmel

23-08-2023 om 19:08 Topicstarter

Aansluitend bij de vorige antwoorden: je begint je ook enorm slecht te verzorgen. Terwijl je doorheen de dag liever je bed niet uitkomt, kan het gebeuren dat je om drie uur 's nachts nog achter je pc zit, je eet slechter en ongezonder, lichamelijke verzorging gaat achteruit, verslavingsgevoelig? Ga er maar vanuit dat je drankverbruik omhoog gaat. En ondanks dat het je weet dat het je allemaal niet helpt, blijf je het toch doen en werkt het de klachten in de hand. 

Zo'n beetje wat hierboven staat. Op een zeker ogenblik durfde ik niet naar beneden waar de keuken is en dus ook het messenblok... Bij mij kwam het overigens ook door hormonen die ik moest slikken tijdens het fertiliteitstraject, na de zoveelste miskraam.

laatst een boek gelezen ‘ga gewoon wat leuks doen’ van Aafke Romeijn. Gaat over hoe dat is en voelt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.