Relaties Relaties

Relaties

AITA-vraagje

Peiling

Ik ben de asshole
63 stemmen
41%
59%

kan het zijn dat ze van schrik zo tekeer ging, omdat het een pittbul betreft en het dus vooral de schrik was?
Hoe komt z

PinkFlower schreef op 14-09-2024 om 12:46:

[..]

Wel een beetje gek dat Nick dat dan gaat doen zelf schreeuwend en tierend met kind op de arm. Geen haar beter dan die vriendin. Voorbeeldje voor zijn kind zo.

Zeker, 100% eens. Beiden vertonen asociaal gedrag. Maar ik vind dus niet dat Nick de enige aso is en eerst die vriendin had moeten kalmeren in zijn huis ofzo. Eerst rust in de tent, kind en hond buiten bereik, dan verder praten (op een normale manier, dus zonder schreeuwen en geweld).

waar is Jerry Springer als je m nodig hebt? Waar is Steve als je m nodig hebt???!!!

Fiorah schreef op 14-09-2024 om 14:27:

[..]

Zeker, 100% eens. Beiden vertonen asociaal gedrag. Maar ik vind dus niet dat Nick de enige aso is en eerst die vriendin had moeten kalmeren in zijn huis ofzo. Eerst rust in de tent, kind en hond buiten bereik, dan verder praten (op een normale manier, dus zonder schreeuwen en geweld).

Zeker. Helemaal mee eens. Die vriendin is ook begonnen met het aso gedrag. 

alcohol in het spel?

Nick90

Nick90

14-09-2024 om 20:26 Topicstarter

PinkFlower schreef op 14-09-2024 om 16:49:

[..]

Zeker. Helemaal mee eens. Die vriendin is ook begonnen met het aso gedrag.

Ja ik was dus echt helemaal flabbergasted. Mensen die dit niet geloven ? Waarom u überhaupt lezen en reageren? Gewoon om er over heen te pissen of wat is de gedachte erachter?

Nick90

Nick90

14-09-2024 om 20:32 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 14-09-2024 om 13:39:

kan het zijn dat ze van schrik zo tekeer ging, omdat het een pittbul betreft en het dus vooral de schrik was?
Hoe komt z

Nee zij is compleet craycray, zij kwam binnen, windt de hond op door superenthousiast te doen, wil met hem wandelen, hond was toen al helemaal opgefokt, ze gaan wandelen, vrouw liet hem los op een veldje, haar vriendin begon weer met hem op te draaien door wilde spelletjes en op hoge toon z'n naam kirren . Volgens mn vrouw raakte hij overenthousiast en reed op haar been. Ze waren op dat moment in losloopgebied. En daarna draaide die vriendin door wat hier nog verder ging tot ik ze eruit heb gezet.

Maar Nick, als je er zelf zo van overtuigd bent dat je niks verkeerd hebt gedaan, waarom vraag je het dan?

Nick90 schreef op 14-09-2024 om 20:32:

[..]

Nee zij is compleet craycray, zij kwam binnen, windt de hond op door superenthousiast te doen, wil met hem wandelen, hond was toen al helemaal opgefokt, ze gaan wandelen, vrouw liet hem los op een veldje, haar vriendin begon weer met hem op te draaien door wilde spelletjes en op hoge toon z'n naam kirren . Volgens mn vrouw raakte hij overenthousiast en reed op haar been. Ze waren op dat moment in losloopgebied. En daarna draaide die vriendin door wat hier nog verder ging tot ik ze eruit heb gezet.

Jullie zijn toch verantwoordelijk voor de hond? Waarom laat je een gast dat dan doen?  Waarom laat iemand een pitbull die al opgefokt is los? Daar snap ik geloof ik niets van, zeker als je weet hoe verwoestend een beet van een pitbull kan zijn.

Nick90

Nick90

14-09-2024 om 20:55 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 14-09-2024 om 20:44:

[..]

Jullie zijn toch verantwoordelijk voor de hond? Waarom laat je een gast dat dan doen? Waarom laat iemand een pitbull die al opgefokt is los? Daar snap ik geloof ik niets van, zeker als je weet hoe verwoestend een beet van een pitbull kan zijn.

Ik was er niet bij toen dit gebeurde, ik weet dus niet hoe deze situatie gebeurd is

eens met de meeste, allemaal niet goed bezig. Ik vind dat jij of je vrouw eerder in had moeten grijpen. Namelijk in het begin al toen je hond overenthousiast werd. Toen had je al op een vriendelijke manier duidelijk kunnen maken dat dit niet goed is voor jullie hond. 

Dat zij scheld en mept is niet goed te praten. Ik zou zelf wel schrikken als een hond ineens op me springt en ik een kras oploop. Ik zou de hond zeker van me wegduwen.

Heb je al sorry gezegd tegen je vrouw? Zij is nu een vriendin kwijt door jouw beslissing. Terecht dat ze boos is. 

Nick90

Nick90

14-09-2024 om 21:03 Topicstarter

PinkFlower schreef op 14-09-2024 om 10:28:

Eerst dacht ik Not the asshole. Maar toen ging het topic lezen.

Zij is een idioot die zo te keer gaat en terecht weg gestuurd. Maar jij bent geen haar beter. Je vloekt met kanker,in meerdere berichten, haalt een gevaarlijke hond in huis met heel kleine kinderen. Een gevaarlijke hond die nog niet is opgevoed en waarbij vast echt vast is en die dat kind ook nog eens dood kan bijten.
Beide zijn assholes.

Je had ook gewoon zelf niet kunnen schreeuwen en haar rustig de deur kunnen wijzen en vertellen dat ze terug kan komen als ze normaal kan doen. Dan hadden jullie er als volwassenen over kunnen praten.

Zij schold op mijn hond met het K woord. M'n pa heeft niet te opereren longkanker en gaat binnen enkele jaren/maanden/weken  dood en ik weet nu kanker eruit ziet dus ik zou daar nooit mee schelden. 

Je hebt zeker een punt dat zij echt te fel reageerde op de hond. Ook omdat zij de hond zelf enthousiast maakt.

Ondanks het felle gedrag had je haar misschien netter en rustiger de deur uit kunnen zetten. Hoe lastig misschien ook het hoofd koel houden. En aangeven hier later op terug te komen. Misschien viel het uit te praten en anders scheiden de wegen. 

Moxxie schreef op 14-09-2024 om 20:41:

Maar Nick, als je er zelf zo van overtuigd bent dat je niks verkeerd hebt gedaan, waarom vraag je het dan?

Hij was boos en hoopte dat wij daar lekker aan mee zouden doen!

Wow wat een heftige situatie voor iedereen! Vooral voor dat kleine kindje op je arm en natuurlijk de hond. 
Ik snap dat je niet accepteert dat iemand staat te schreeuwen en schelden in je huis. Ik wil zelfs nog wel snappen dat je in 't heetst van de strijd ook boos wordt en met stemverheffing praat. Maar schreeuwen is niet ok, van niemand niet. Je kind zou niet in zo'n situatie moeten zitten dat de volwassenen zo met elkaar omgaan, dat kan heel onveilig voelen. 
Dus jij bent niet the asshole, maar ik zou wel even sorry tegen je vrouw zeggen dat je te ver bent gegaan en dat je het rot vindt dat deze vriendschap nu onder spanning staat. Ze is misschien verdrietig om wat er is gebeurt en dat snap ik ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.