Relaties Relaties

Relaties

AITA-vraagje

Peiling

Ik ben de asshole
63 stemmen
41%
59%

Nick90

Nick90

13-09-2024 om 21:47 Topicstarter

Peaches schreef op 13-09-2024 om 21:39:

Jullie zijn allebei the asshole en reageren compleet overdreven en zonder na te denken.

Want dierenmishandeling is oké bedoel je? Als een vrouw een mep kreeg van een man die op bezoek kwam maar zich niet gedroeg zoals gewenst zou dat wel oké zijn? 

Wat wil je nu horen Nick? De mening van andere forummers, of wil je alleen horen dat je gelijk hebt?
Nee, dierenmishandeling is niet ok, maar als dit een vriendin is van je vrouw kun je het ook anders oplossen dan terugschreeuwen en haar het huis uit zetten. Volgens mij is dat ook wat je vrouw aangeeft. Maar dat wil je niet horen toch?

Ik vind het lastig om een mening te geven. Je schrijft dat je niet weet wat er buiten is gebeurd. 

Nick90

Nick90

13-09-2024 om 22:08 Topicstarter

Wasmachine schreef op 13-09-2024 om 21:59:

Ik vind het lastig om een mening te geven. Je schrijft dat je niet weet wat er buiten is gebeurd.

Ik zag dat mijn hond bij thuiskomst onder de salontafel kroop terwijl zij aan het schreeuwen en schelden was. Maar aan de reacties te lezen is dat blijkbaar een heel normale respons van bezoekers op een hond, slaan schreeeuwrndk schelden is blijkbaar oké ofzo.

Je bent gewoon nog steeds boos. Dat kan. Maar dan valt er ook niet met je te praten.

In principe zou ik haar waarschijnlijk hoogst persoonlijk de deur wijzen. Het enige is dat een jonge reu behoorlijk grenzen kan verkennen en kan bijten. Ik zou eerst eens in gesprek gaan met jouw vrouw in plaats eerst gelijk proberen te krijgen op een forum.

Oh, dit klinkt best als een reality tv show
Wat een boel asociaal gedrag bij elkaar zeg 
Vriendelijk vragen op te flikkeren is niet vriendelijk, maar goed, vriendelijk blijven was ook niet je bedoeling

Maar ook ik kan het behoorlijk voor dieren opnemen ten opzichte van mensen
Ook al is dat rijgedrag in de ogen van de mens onopgevoed en brutaal (en dat wil je hem echt afleren, voor zichzelf, of leer hem dat er een speciaal kussentje voor is) voor hen is het instinct
Waarom mensen de behoefte voelen om geweld te tonen bij instinct van een dier, dat is mij ook een raadsel (zelfs hier in het topic mag de hond gewoon een mep krijgen, onbegrijpelijk)
Ook ik zet je eruit als je geweld toont tegen mijn dieren
Er zal zeer zeker niet gescholden worden, maar de sfeer zal wel duidelijk zijn dat er geen ruimte is voor een "goedmaak" gesprek
Dat valt niet goed te praten

Vermoedelijk zal het eventjes duren voordat tot mij doordringt dat mensen belangrijker zijn dan dieren voor mijn partner
En mijn partner is weer intens belangrijk voor mij
Ook zal het eventjes duren voordat ik inzie dat mijn partner niks kwalijks gedaan heeft, maar wel het meest met de rotgevoelens zit
De hond niet geslagen, niet geschreeuwd, niet gescholden, niet mee bemoeit toen ik de gast uit huis joeg, niet gescholden voor de ogen van de baby, ruzie tussen vriendin en partner
Het is haar huis, haar vriendin, haar hond, haar kind en toch niets te zeggen over de situatie
Dat lijkt mij onmachtig voelen, natuurlijk word mijn partner dan boos op mij, helemaal als er al moeite is met vriendschappen behouden

Daar zou ik mijn excuses voor aanbieden
Vertellen dat de ruzie tussen haar en mij eigenlijk nergens over gaat, ik zat fout door direct vanuit emotie te regeren en haar gevoelens hierin over het hoofd te zien
Vervolgens zal ik proberen op een vriendelijke manier om uit te leggen wat die diertjes voor mij betekenen. Dat geweld tegen hen als een rode lap werkt voor mij
Misschien, mocht het onverhoopt in een heel rare situatie opnieuw gebeuren, dat zij dan de grenzen kan stellen en zelf een goed en stevig gesprek met haar vriendin aangaat
De hond hoort immers veilig van geweld te zijn in jullie huis, net als alle andere bewoners
Kan mij niet voorstellen dat ze dat niet inziet 

Vervolgens zou ik haar bewegen naar het goedmaken met vriendin, maar ik zou mijn handen er vanaf trekken
Het is echt haar vriendschap, niet meer mee bemoeien
Bij een nieuw bezoek zou ik dan ook vriendelijk begroeten en lekker op stap gaan met hond en kind
Misschien neem ik voor de zekerheid katten zelfs mee

Maar goed, dit is wat mijn hoofd er van maakt, ik persoonlijk ben gelukkig gezegend dat niemand ooit geweld tegen mijn lieve diertjes heeft gepleegd
Lijkt me vreselijk 

Ik sta er dus tussenin en vindt je een asshole met een reden 
Nu een manier vinden om in het vervolg enkel een reden te hebben zonder een asshole te zijn

vriendin heeft een kras op haar been
Jij weet niet wat er buiten is gebeurd 
Vriendin scheld en tiert
En jij zegt donder op
En nu is je vrouw verdrietig 
Terecht 

De meeste honden doen dit af en toe; of uit dominantie, of uit nerveuze drang zich te bewegen, of omdat ze geinspireerd worden door iets zachts wat op een andere hond lijkt. Ook al is het een konijn of een kat of een been. Of een tafelpoot. Of een pluchen beest.

Ik zou sorry gezegd hebben. Het is mijn hond die zo vervelend deed. Gewoon als formaliteit. Je kan het genante gedrag wel afleren door op de lijn te stappen met je voet en hem zo naar beneden te dwingen. Je kan ook, als hij het tegen jou doet, op hem toelopen zodat hij zijn tenen moet zien te redden. Eén keer op zijn tenen gaan staan en hij doet het niet zo snel meer.

Je vrouw had gelijk dus.

Moxxie schreef op 13-09-2024 om 21:38:

Het verhaal wordt wel bij iedere post gekker Nick, op zo'n manier is het niet erg aanlokkelijk om te reageren.

Ik heb dat bij een aantal topics van Nick90; ze worden steeds gekker. Bijzondere gebeurtenissen maakt deze gebruiker mee..

Vrouw? Je was toch gescheiden, of je lag toch in scheiding een paar maanden terug. Is het weer goed? Of is het een nieuwe vrouw?
Verder: zij had niet moeten schelden en slaan, jij had haar er niet uit moeten gooien, maar de hond uit de kamer moeten doen en even aan moeten horen wat er gebeurd was. En dan pas reageren. 

Het is altijd heel tricky om andermans hond met vervelend gedrag tot de orde te roepen. Het is vaak goed voor enorme ruzie.

Ik zou hem wel zo snel mogelijk leren met zijn vier poten op de grond te blijven staan. Hoewel "de slachtoffers" er onbewust en goedbedoelend vaak alles aan doen om het dier te triggeren. Zie het als een klus die er nu eenmaal bij hoort.

Zilver_gray schreef op 13-09-2024 om 23:29:

[..]

Ik heb dat bij een aantal topics van Nick90; ze worden steeds gekker. Bijzondere gebeurtenissen maakt deze gebruiker mee..

Ja dat maakt dat ik niet meer reageer op zijn verhalen

Peaches schreef op 13-09-2024 om 21:39:

Jullie zijn allebei the asshole en reageren compleet overdreven en zonder na te denken.

Dit!!!!



ESH. Die optie miste nog in je keuze; Everybody Sucks Here. Ofwel; iedereen is een eikel. 
Een jonge hond die rijdt is overprikkeld en dat gaat helemaal niet over sexuele driften. Voor de hond gaat rijden geeft hij al andere signalen af, en die hebben jullie allemaal gemist. Verdiep je eens in een hond. Lees dit artikel (https://www.ninavantilbeurgh.nl/artikelen/wil-jij-jouw-hond-beter-leren-begrijpen-en-lezen-leer-zijn-stress-signalen-herkennen/) en zie hoe je volgende keer eerder ingrijpt. 
Die vrouw is een eikel, want als ze zo dol is op honden wist ze iets van die signalen. En zo niet, dan kan ze zeker schrikken van rij-gedrag, maar is het echt niet nodig te gaan schelden en slaan. Als je een hond  al gaat slaan omdat hij opgewonden gedrag vertoont nadat ze hem zelf heeft opgefokt; niet zo diervriendelijk

Maar jouw manier van ingrijpen is net zo eikelig. Ook jij had rust kunnen bewaren, de hond even in de gang kunnen zetten zodat hij veilig was. Daarna had je het gesprek aan kunnen gaan en vertellen dat iemand die dieren slaat niet welkom is. 

Je vrouw is een eikel. Als het echt haar vriendin is, had ze haar eerder moeten stoppen. 
Verdiep je alsjeblieft nu echt in die hond, leer over belonen en negeren zodat dit niet de volgende pitbull kruising in het asiel wordt die ‘zomaar ineens beet’. 
En geef die hond veel meer rust zodat het rijden wegtrekt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.