Psyche en mentaal
TanteSlankie
08-07-2021 om 16:29
Wintervreugd voor de zomerhaters
Hallo allemaal!
Dit is geen discussie topic maar een klaagtopic voor iedereen die de zomer, de zon, de hitte en alle klote dingen de zomer ons brengt, haat! Echt en oprecht er een grote hekel aan hebben, er zelfs ziek of depressief van worden. Wij houden van wolken, regen, kou en donker. Wij zijn met velen en hier vinden wij begrip en steun en kunnen wij ons uitspreken zonder daar gek op aangekeken te worden. Hou je van de zon en zomer dan ben je hier niet gewenst maar ben je vast van harte welkom in het zomer topic...
_melon
21-09-2021 om 08:18
Het mag van mij nog wel heel lang zulk mooi 'licht' nazomerweer blijven. Lekker frisse nachten en ochtenden, maar in het zonnetje warmt het binnen nog lekker op. Verwarming hoeft (hier) nog niet aan. Heerlijk!
Dit is echt het allerlekkerste weer, vannacht heb ik het zelfs een beetje koud gehad! Je heerlijk in je dekbed rollen is toch veel prettiger dan iedere keer de boel van je af moeten schoppen omdat het te warm is. En lekker donker als je gaat slapen, ook zo fijn!
RoosOpJeHoed
21-09-2021 om 09:36
Ja, dit weer is heerlijk! Ochtendzonnetje, lekker frisse lucht, gordijnen binnen weer open want geen bakkende zon op de ramen, genieten! En 's avonds weer lekker onder een dekentje.
In de winter houd ik ook het meest van die kraakheldere dagen, lekker koud maar toch een zonnetje en blauwe lucht.
_melon
21-09-2021 om 09:42
RoosOpJeHoed schreef op 21-09-2021 om 09:36:
Ja, dit weer is heerlijk! Ochtendzonnetje, lekker frisse lucht, gordijnen binnen weer open want geen bakkende zon op de ramen, genieten! En 's avonds weer lekker onder een dekentje.
In de winter houd ik ook het meest van die kraakheldere dagen, lekker koud maar toch een zonnetje en blauwe lucht.
Ja ik ook, heerlijk. En dan thuis lekker warme choco onder een dekentje.
EHR
21-09-2021 om 11:39
RoosOpJeHoed schreef op 20-09-2021 om 14:47:
[..]
Welkom, dit topic is niet heel erg actief maar er viel deze zomer gelukkig een stuk minder te klagen dan voorgaande zomers
Ik zal er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat hij wel actief wordt
EHR
21-09-2021 om 11:43
Brooklyn28 schreef op 20-09-2021 om 17:58:
[..]
Ik schreef hier al bij andere topics. Nu zag ik deze, en jouw naam. Fijn dat je hier bent. Ik lees je graag. Hopelijk hier beter naar je zin!
Wat leuk om te lezen. Schreef iemand anders "daar" ook al.
Vind de sfeer hier (qua forum, niet qua topic) een stuk beter. Zowel qua schrijvers als qua moderatie.
Theemuts19
21-09-2021 om 17:41
Kimmeke1983 schreef op 20-09-2021 om 17:26:
Welkom Theemuts19 😊
Belachelijk dat je daarvoor uitgelachen word ... Ik zou nooit iemand uitlachen die niet tegen kou kan of een hekel heeft aan regen en donker weer
Dank je wel . Tja....dat zou ik ook niet doen, maar ja... Ze bedoelen het niet kwaad, maar ik word er zooo moe van dat ik mij telkens moet verantwoorden wat betreft mijn voorkeuren.....🙄. Als je niet van de zomer houdt, dan tel je niet meer mee lijkt het...
Theemuts19
21-09-2021 om 17:44
Brooklyn28 schreef op 20-09-2021 om 17:59:
[..]
Precies mijn verhaal!
Hihi Heerlijk hè....die herkenning . Ik baal dan ook echt van dit nazomerweer....bah, bah...het kan mij niet snel genoeg onder de 10 graden zijn
Regendrup.
22-09-2021 om 09:17
letterlijk schreef op 21-09-2021 om 08:30:
Dit is echt het allerlekkerste weer, vannacht heb ik het zelfs een beetje koud gehad! Je heerlijk in je dekbed rollen is toch veel prettiger dan iedere keer de boel van je af moeten schoppen omdat het te warm is. En lekker donker als je gaat slapen, ook zo fijn!
Ik schreef het toevallig al in een ander topic: er is niks lekkerders dan in een koud bed stappen en langzaam warm worden onder de dekens. Of in de armen van man, stiekem nog beter. Vooral die koude tenen warmen tussen zijn benen, hemels.
Salomewinterqueen
22-09-2021 om 09:51
_melon schreef op 21-09-2021 om 09:42:
[..]
Ja ik ook, heerlijk. En dan thuis lekker warme choco onder een dekentje.
Dit snap ik nooit zo goed. Die choco is in 2 minuten op en dat dekentje werkt bij mij alleen maar op mijn zenuwen want zodra ik die afgooi (koken, schoonmaken, wc) heb ik het vrieskoud en duurt het weer uren voor ik op temperatuur ben (ik heb dus idd nu al de kachel aan)
Je kan toch met dat gure weer niet de hele dag binnen onder een dekentje zitten warme choco drinken?
Ik ben veel liever buiten. Stad in. Terras op. Alles is leuker als de zon schijnt. Ik heb echt een intense schijt hekel aan regen, wind, donker en kou. Ik krijg daar letterlijk pijn van en word daar depressief van.
Ik snap de kaarsjes en 'gezelligheid' ook niet. Ik vind in het donker zitten niet gezellig. Dan wil ik slapen.
Regendrup. schreef op 22-09-2021 om 09:17:
[..]
Ik schreef het toevallig al in een ander topic: er is niks lekkerders dan in een koud bed stappen en langzaam warm worden onder de dekens. Of in de armen van man, stiekem nog beter. Vooral die koude tenen warmen tussen zijn benen, hemels.
Oh heerlijk! Als het vriest de ramen open zetten een uur voor je naar bed gaat, dan lekker douchen en in dat ijskoude bed stappen. We hebben een tempurmatras dat dan een soort baksteentje is. Dat warmt langzaam op en vormt zich naar je lijf waardoor je heerlijk in slaap soezelt 😴.
Mijn man vervloekt me om die gewoonte, die heeft het liefst een elektrische deken om in een voorverwarmde oven te stappen. Hij moet niet zeuren, ik heb nooit koude tenen die ik tussen zijn benen stop, ik zal hem vertellen dat het echt nog erger kan 😆.
Salomewinterqueen schreef op 22-09-2021 om 09:51:
[..]
Dit snap ik nooit zo goed. Die choco is in 2 minuten op en dat dekentje werkt bij mij alleen maar op mijn zenuwen want zodra ik die afgooi (koken, schoonmaken, wc) heb ik het vrieskoud en duurt het weer uren voor ik op temperatuur ben (ik heb dus idd nu al de kachel aan)
Je kan toch met dat gure weer niet de hele dag binnen onder een dekentje zitten warme choco drinken?
Ik ben veel liever buiten. Stad in. Terras op. Alles is leuker als de zon schijnt. Ik heb echt een intense schijt hekel aan regen, wind, donker en kou. Ik krijg daar letterlijk pijn van en word daar depressief van.
Ik snap de kaarsjes en 'gezelligheid' ook niet. Ik vind in het donker zitten niet gezellig. Dan wil ik slapen.
Sprak de winterqueen 😆. Nee hoor, zon schijnt in je ogen, daar moet je dan weer mee knijpen en daar krijg je rimpels van. En hoofdpijn. En van warmte krijg ik buikpijn. Ik word juist depressief van zo'n deken van warmte waar je niet aan kunt ontsnappen. Dat kruipt onder je huid en waar je ook gaat, kleeft het aan je.
In de winter ben ik ook veel buiten, en dán naar binnen, met die kaarsjes, dat dekentje en die choco, za-lig! En dan inderdaad op tijd naar bed, in dat ijskoude langzaam opwarmende bed. Je hebt echt overal mensen voor 😉
Regendrup.
22-09-2021 om 10:02
letterlijk schreef op 22-09-2021 om 09:52:
[..]
Mijn man vervloekt me om die gewoonte, die heeft het liefst een elektrische deken om in een voorverwarmde oven te stappen. Hij moet niet zeuren, ik heb nooit koude tenen die ik tussen zijn benen stop, ik zal hem vertellen dat het echt nog erger kan 😆.
Hahahahahaha, ja en het kan nóg erger want ik heb vaak ook nog ijskoude vingers die ik opwarm onder zijn pyjamashirt
RoosOpJeHoed
22-09-2021 om 11:05
[..]
Dat jij het niet snapt of niet prettig vindt betekent toch niet dat een ander daar niet van kan of mag genieten? Niemand hier schrijft dat ze de héle dag onder een deken zit en warme choco drinkt.
_melon
22-09-2021 om 11:34
[..]
Nee dat zeg ik toch ook niet?
Ik vind het gewoon heerlijk om lekker op de bank te zitten met een dekentje over en een mok warme choco of thee.
Dat wil niet zeggen dat ik de verwarming dan niet aan heb ofzoiets? Ik snap niet zo goed wat je denkt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.