Psyche en mentaal
TanteSlankie
08-07-2021 om 16:29
Wintervreugd voor de zomerhaters
Hallo allemaal!
Dit is geen discussie topic maar een klaagtopic voor iedereen die de zomer, de zon, de hitte en alle klote dingen de zomer ons brengt, haat! Echt en oprecht er een grote hekel aan hebben, er zelfs ziek of depressief van worden. Wij houden van wolken, regen, kou en donker. Wij zijn met velen en hier vinden wij begrip en steun en kunnen wij ons uitspreken zonder daar gek op aangekeken te worden. Hou je van de zon en zomer dan ben je hier niet gewenst maar ben je vast van harte welkom in het zomer topic...
Zireael
03-08-2021 om 11:57
Ja heel fijn. Fijn dat er ruimte is om te klagen, maar ook dat je samen uit kan kijken naar de herfst
Ik hoop wel dat we de rest van de zomer niet te veel te klagen krijgen. Ik word nog steeds een beetje onrustig als ik denk aan hoe er nog makkelijk een hittegolf kan komen.
Maar die gedachte duw ik nu weer weg.
Weedbee
03-08-2021 om 12:54
Zireael schreef op 03-08-2021 om 11:57:
Ja heel fijn. Fijn dat er ruimte is om te klagen, maar ook dat je samen uit kan kijken naar de herfst
Ik hoop wel dat we de rest van de zomer niet te veel te klagen krijgen. Ik word nog steeds een beetje onrustig als ik denk aan hoe er nog makkelijk een hittegolf kan komen.
Maar die gedachte duw ik nu weer weg.
Ik herinner me nog hoe blij ik vorig jaar was dat juli achter de rug was en zo lekker koel/nat was. En wham .. toen kregen we uit het niets (voor mij dan) die (in ieder geval regionale) recordhittegolf van 18 dagen. Dus dit jaar ben ik wat voorzichtiger met mijn juichen. Ik kijk wél elke dag even naar de 14-daagse op Buienradar en (ff afkloppen) tot nu toe wordt er voor mijn regio tot half augustus max. 22-23 graden verwacht. Ik houd me daar maar aan vast. Mocht het daarna tóch nog ineens warm worden dan zal dat hopelijk wat minder heet zijn dan begin augustus of juli. Ik hoop dat de stand van de zon het iets minder heet maakt (maar nog meer hoop ik natuurlijk dat het lekker doorkabbelt zoals het nu gaat en dan desnoods nog een beetje Indian summer).
Kruimels
03-08-2021 om 13:46
Weedbee schreef op 03-08-2021 om 12:54:
[..]
Ik herinner me nog hoe blij ik vorig jaar was dat juli achter de rug was en zo lekker koel/nat was. En wham .. toen kregen we uit het niets (voor mij dan) die (in ieder geval regionale) recordhittegolf van 18 dagen. Dus dit jaar ben ik wat voorzichtiger met mijn juichen. Ik kijk wél elke dag even naar de 14-daagse op Buienradar en (ff afkloppen) tot nu toe wordt er voor mijn regio tot half augustus max. 22-23 graden verwacht. Ik houd me daar maar aan vast. Mocht het daarna tóch nog ineens warm worden dan zal dat hopelijk wat minder heet zijn dan begin augustus of juli. Ik hoop dat de stand van de zon het iets minder heet maakt (maar nog meer hoop ik natuurlijk dat het lekker doorkabbelt zoals het nu gaat en dan desnoods nog een beetje Indian summer).
Ben het met je eens. Ik was vorig jaar ook zo blij met juli. En idd ineens kwam die hitte. Wat een hel was dat zeg. Zelfs begin september kan nog heet zijn tegenwoordig. De voorspellingen zie er goed uit voor de komende 2 weken. Hopelijk blijft het zo.
RoosOpJeHoed
03-08-2021 om 15:18
Hoi, op Viva heb ik eerdere zomers ook meegeschreven tijdens de onhoudbare hittegolven. Maar tot op heden was er nog weinig te klagen over de zomer, gelukkig. Ik meld me toch maar voor de gezelligheid, want wát een fijn weer zo. Merk 's avonds ook dat die felle zon steeds minder wordt, heerlijk!
Ja, augustus en september kunnen ook nog gewoon heet worden, maar juli hebben we iig al gehad😀
Zireael
03-08-2021 om 15:20
Ja die hitte vorig jaar ineens, dat was wel een domper. Daarom juich ik ook nog niet te hard.
Ik merk trouwens wel dat de dagen iets korter worden. Dat is fijn.
Aberlady
03-08-2021 om 15:26
Ik kom dit topic ook graag volgen, als liefhebber van kou/sneeuwstormen/slagregens/rukwinden, etc. Tot nu toe een hele prima zomer, maar ik vind september nog spannend worden. De laatste jaren was dit voor mijn gevoel een maand vol bederfelijk weer (vlees al grauw als je de boodschappen uitpakte...). Fingers crossed voor dit jaar!
Verder misschien al eens gezegd, maar we zitten nu in de hondsdagen (20 juli-20 augustus) en de eerste dag(en) van de hondsdagen schijnt de rest van de periode te voorspellen. Dus als het meezit blijft het zo tot 20 augustus
Weedbee
03-08-2021 om 16:28
Aberlady schreef op 03-08-2021 om 15:26:
Ik kom dit topic ook graag volgen, als liefhebber van kou/sneeuwstormen/slagregens/rukwinden, etc. Tot nu toe een hele prima zomer, maar ik vind september nog spannend worden. De laatste jaren was dit voor mijn gevoel een maand vol bederfelijk weer (vlees al grauw als je de boodschappen uitpakte...). Fingers crossed voor dit jaar!
Verder misschien al eens gezegd, maar we zitten nu in de hondsdagen (20 juli-20 augustus) en de eerste dag(en) van de hondsdagen schijnt de rest van de periode te voorspellen. Dus als het meezit blijft het zo tot 20 augustus
Grappig dat je de term 'hondsdagen' noemt. Ik roep dat al jaren als ergens in juli/augustus de melk enz. op je aanrecht bederft waar je bijstaat. Echt opvallend hoeveel er in die tijd zuur wordt. Ik weet ook nooit hoe snel ik het weer terug moet zetten in de koelkast en nóg kun je sommige dingen na 2x gebruiken (zelfs sojamelk voor de koffie) al door de gootsteen spoelen. Nu heb ik het koud, maar ik klaag niet. Sterker nog .. loop de hele tijd te jubelen dat we zulk lekker weer hebben. Ben alleen wél benieuwd of dat weggooien van zuivel enz. dit jaar ook zo erg gaat worden.
RoosOpJeHoed
04-08-2021 om 14:32
Volgens de weerapp zou het vandaag grotendeels bewolkt zijn en hooguit 21 graden worden. Dus ik vanmorgen op pad met zoon en oma, gaat de zon vól aan! En geen zuchtje wind. Ik dacht dat ik doodging van de hitte. Wat moet dat worden als er nog een hittegolf aankomt?
En dan ben ik thuis, binnen.... bewolkt...
noas_1993
04-08-2021 om 17:44
RoosOpJeHoed schreef op 04-08-2021 om 14:32:
Volgens de weerapp zou het vandaag grotendeels bewolkt zijn en hooguit 21 graden worden. Dus ik vanmorgen op pad met zoon en oma, gaat de zon vól aan! En geen zuchtje wind. Ik dacht dat ik doodging van de hitte. Wat moet dat worden als er nog een hittegolf aankomt?
En dan ben ik thuis, binnen.... bewolkt...
Hier was dat dus ook voor maandag voorspeld. Kijk ik even later weer, volop zon! Gister een beetje hetzelfde als maandag.
Ook was er voor vandaag onweer voorspelt, of dat nog komt weet ik niet maar het regent in elk geval!
Zireael
04-08-2021 om 18:07
21 graden met zon vind ik niet echt een probleem. Alleen is het dus nooit echt 21 graden, want in de zon loopt de temperatuur altijd heel snel op. Echt niet dat die brandende hitte op je rug 'maar' 21 graden is.
Keek net even op de weerapp. Veel temperaturen zijn aangepast hier. Naar boven natuurlijk.
Hopen dat ze het mis hebben.
_melon
04-08-2021 om 18:21
Ja die weer apps. Het zou hier de hele dag regenen dus wij hebben een dagje dierentuin verzet. En je raadt het al, de hele dag warm en zonnig en er hangt nu pas een regenwolk hier.
Zireael
04-08-2021 om 18:34
_melon schreef op 04-08-2021 om 18:21:
Ja die weer apps. Het zou hier de hele dag regenen dus wij hebben een dagje dierentuin verzet. En je raadt het al, de hele dag warm en zonnig en er hangt nu pas een regenwolk hier.
Ah bah, dat is wel balen zeg.
CharlieB
04-08-2021 om 19:28
Nou inderdaad, wat nou bewolking en regen. Ik heb hier zojuist maar even de airco aangezet want het was een stuk warmer binnen door die zon dan dat ik fijn vind.
CharlieB
04-08-2021 om 21:16
CharlieB schreef op 04-08-2021 om 19:28:
Nou inderdaad, wat nou bewolking en regen. Ik heb hier zojuist maar even de airco aangezet want het was een stuk warmer binnen door die zon dan dat ik fijn vind.
Ik denk, het schiet niet op met die airco hier, zo warm is het nu toch inmiddels ook weer niet meer. Blijkt dat de slang is losgeschoten
Lizzyliz
04-08-2021 om 21:32
_melon schreef op 04-08-2021 om 18:21:
Wij hadden bijna hetzelfde gehad. We wilden geen regen, maar hebben gisteren toch maar tickets gekocht voor de dierentuin voor vandaag. De weer-apps zaten er de hele week al naast, dus het was wel een kleine gok, maar het heeft goed uitgepakt. Het was een heerlijk weertje. Bewolkt en zonnetje. Zelfs nog iets te warm in de middag.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.