Psyche en mentaal
Almdudler
31-10-2022 om 22:19
Slapen met knuffel
Ik, de 30 ondertussen gepasseerd, slaap nog steeds met een knuffel. Vriend vind het gelukkig absoluut niet erg, maar soms vraag ik me af of ik de leeftijd van slapen met een knuffel al niet ruimschoots gepasseerd ben. Ergens geeft die knuffel zoveel geborgenheid en vertrouwen dat ik ‘m ook niet aan de kant wil doen.
Dus… wie slaapt er nog meer met een knuffel?
Peiling
Slaap jij nog met een knuffel?
Lollypopje
01-11-2022 om 08:45
Ik slaap met een knuffel, momenteel één die ik denk zo'n 3 jaar heb. Precies de goede maat om fijn in mijn arm te liggen. Meestal gaan er ook 1 of 2 mee op vakantie. Heb een keer gehad dat de schoonmaak van het hotel mijn knuffel super lief had toegedekt in mijn bed 😍😂
Poezie
01-11-2022 om 09:17
Telt een huisdier ook mee als knuffel? Mijn kat slaapt altijd op mijn bed, en soms op mij.
RaSa
01-11-2022 om 09:41
Geen knuffel. Maar ik heb wel altijd de punt van de deken vast in m'n armen. Denk dat dat onbewust ooit mijn knuffel heeft vervangen. Kan ook in de zomer absoluut niet zonder deken slapen. Ik moet iets vast hebben.
Renmuis
01-11-2022 om 11:24
Lief hoor. Mijn dochter is ook enorm gehecht aan een knuffel die ze vanaf haar geboorte heeft. Ik vraag me hoe lang zij nog lief en leed zullen delen.
Ik heb zelf nooit echt met een knuffel geslapen. Vroeger lag de poes altijd bij mij in bed.
Irregular_Choice
01-11-2022 om 11:43
Ik slaap met een knuffel! Een klein knuffeltjes waar ik aan friemel. Doe dit ook als ik op de bank zit. Ik moet ergens aan friemelen. In de auto als ik niet zelf rij, friemel ik aan mijn sjaal bijvoorbeeld. Als ik niks heb om te friemelen, ga ik nagelbijten. Ik heb ook nog heel lang geduimd, maar daar ben ik sinds een jaar of 2 vanaf. Mijn knuffel is helemaal aan gort gefriemeld inmiddels moet eigenlijk een nieuwe. Op vakantie of als ik met dochter bij mijn ouders slaap, mag ik met haar alpacaknuffel slapen ♥️ die klem ik dan ook echt tegen me aan, slaapt heerlijk en hij ruikt ook helemaal naar haar. Ik vind het echt fijn slapen, dus blijf het ook gewoon doen
Irregular_Choice
01-11-2022 om 11:44
Lollypopje schreef op 01-11-2022 om 08:45:
Ik slaap met een knuffel, momenteel één die ik denk zo'n 3 jaar heb. Precies de goede maat om fijn in mijn arm te liggen. Meestal gaan er ook 1 of 2 mee op vakantie. Heb een keer gehad dat de schoonmaak van het hotel mijn knuffel super lief had toegedekt in mijn bed 😍😂
Dat heb ik ook wel eens gehad! 🤣 toen schaamde ik me toch wel een beetje haha!
Neweve
01-11-2022 om 11:47
Tot midden in mijn studententijd met een knuffel tussen mijn armen geslapen. Nu heeft man de rol van knuffel ingenomen, maar als die een nacht weg is zoek ik weer een knuffel op.
Lollypopje
01-11-2022 om 12:13
Irregular_Choice schreef op 01-11-2022 om 11:44:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gehad! 🤣 toen schaamde ik me toch wel een beetje haha!
Ik ken geen schaamte 😁
Sindsdien ben ik altijd een beetje teleurgesteld als het niet gebeurd
Due-scimmie
01-11-2022 om 12:15
Vroeger had ik geen vaste knuffel, vanaf zwangerschap 1 wel zo'n vier jaar met voedingskussen geslapen en sindsdien de grote Jokie knuffel van zoon geleend . Die heeft echt de ideale knuffelvorm.
Irregular_Choice
01-11-2022 om 12:26
Due-scimmie schreef op 01-11-2022 om 12:15:
Vroeger had ik geen vaste knuffel, vanaf zwangerschap 1 wel zo'n vier jaar met voedingskussen geslapen en sindsdien de grote Jokie knuffel van zoon geleend . Die heeft echt de ideale knuffelvorm.
Hier wil dochter altijd lange knuffels iets met een lange nek, zoals dus de alpaca. Ook heeft ze een rups en een eend met een lange nek. Die klemt ze dan onder haar arm. En zo slaap ik soms ook met haar alpaca.
Dutchgirly
01-11-2022 om 13:17
Desideria schreef op 01-11-2022 om 08:42:
Vanaf mijn geboorte ligt er al dezelfde knuffel in mn bed en ik hoop dat hij het 'overleefd' tot ik de pijp aan Maarten ga geven. Ben de knuffel één keer kwijt geweest in een groot hotel, het vdV hotel te U. Was een complete ramp en godzijdank is ie weer gevonden omdat de schoonmaakster dus gewoon een beslapen kussen opgeschud had en zonder lakens te verschonen het bed had opgemaakt voor de nieuwe gasten (vind ik wat van, ik slaap daar dus nooit meer!).
Nu mag ie dus niet meer mee op vakantie 🤣
Meen je dat nou? Dit vind ik echt heel erg vies 😵
Ik slaap overigens zelf niet met knuffel, maar ik ken genoeg mensen (mannen en vrouwen) die dat wel doen.
Madamecannibale
01-11-2022 om 13:40
Desideria schreef op 01-11-2022 om 08:42:
Vanaf mijn geboorte ligt er al dezelfde knuffel in mn bed en ik hoop dat hij het 'overleefd' tot ik de pijp aan Maarten ga geven. Ben de knuffel één keer kwijt geweest in een groot hotel, het vdV hotel te U. Was een complete ramp en godzijdank is ie weer gevonden omdat de schoonmaakster dus gewoon een beslapen kussen opgeschud had en zonder lakens te verschonen het bed had opgemaakt voor de nieuwe gasten (vind ik wat van, ik slaap daar dus nooit meer!).
Nu mag ie dus niet meer mee op vakantie 🤣
Bah wat smerig 🤢
Desideria
01-11-2022 om 13:50
Dutchgirly schreef op 01-11-2022 om 13:17:
[..]
Meen je dat nou? Dit vind ik echt heel erg vies 😵
Ik slaap overigens zelf niet met knuffel, maar ik ken genoeg mensen (mannen en vrouwen) die dat wel doen.
Ja echt, goor he... de nieuwe gasten hebben de volgende ochtend gemeld dat de knuffel in de sloop van het hoofdkussen zat. Intussen had ik de receptie al gestalkt en 4 telefoonnummers achtergelaten, want hóe kon het dat hij nog niet gevonden was tijdens het verschonen van de lakens? Nou zo dus.
Mijn opluchting was groot, was echt superverdrietig (doei streetcredibility) maar ik slaap daar echt nooit meer.
Moxxie
01-11-2022 om 13:50
Nee, ik niet. Ik vind het ook helemaal niet lief en schattig, eerder stom en kinderachtig.
Lollypopje
01-11-2022 om 13:56
Moxxie schreef op 01-11-2022 om 13:50:
Nee, ik niet. Ik vind het ook helemaal niet lief en schattig, eerder stom en kinderachtig.
Jeeej, ik ben stom en kinderachtig 🎉
Liever dat en mijzelf, dan conformeren aan "wat hoort" omdat je toevallig volwassen bent
Overigens heeft het voor mij ook weinig met lief en schattig te maken, maar gewoon met fijn
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.