Psyche en mentaal
MissJones
02-12-2022 om 12:29
Ik wil zomer!!! Zeur hier mee over de herfst en winter.
Ik kan al voor de zoveelste keer niet meer inloggen op het Viva forum en zelfs een nieuw account aanmaken lukt niet, dus ik verhuis nu maar voorgoed hierheen. Op Viva schreef ik altijd mee met het Zomerliefhebberstopic en ik mis dat best wel nu het vies koud, nat en donker is. Dus wie schrijft er hier mee?
Ik heb het vandaag koud en krijg het niet warm. Niks is leuk met dit weer. 's Middags als het om half 5 donker wordt, houd ik het meestal nog een uurtje of 2 vol en dan stort ik totaal in. Koud, moe, eigenlijk wil ik dan alleen nog maar naar bed. Ik weet het nog tot 22 uur vol te houden en om 23:00 uur slaap ik dan. Om vervolgens om half 6 weer klaarwakker in mijn bed te liggen omdat ik niet kan wennen aan de wintertijd. Het liefst wil ik een winterslaap houden tot half maart, kon dat maar!
Mischa83
18-12-2022 om 18:48
watertoren schreef op 18-12-2022 om 18:37:
Ik ben wel blij dat vanaf morgen de vrieskou weer voorbij is.
Ik ook! Beetje eng, die gladheid.
watertoren
18-12-2022 om 18:51
Mischa83 schreef op 18-12-2022 om 18:48:
[..]
Ik ook! Beetje eng, die gladheid.
Hier is het gelukkig niet glad geweest.
ShowyHummingbird30
18-12-2022 om 19:22
Ik ben blij dat de gladde wegen morgen waarschijnlijk weer weg zijn. Maar ik heb de afgelopen dagen wel enorm genoten van de zon. Ben veel buiten geweest, en ondanks het geglibber was dit voor mijn humeur een stuk prettiger dan druilerig en 10 graden. Zolang ik in beweging was voelde het ook niet koud aan want vrijwel windstil.
Maar elk nadeel heb zijn voordeel: de cv ketel kan het straks wat rustiger aandoen.
Nog een week en dan worden de dagen weer langer!
Herfstappeltaart
18-12-2022 om 19:40
Hier is het spiegelglad nu, met veel ongelukken. Mogen gelukkig dooi....
HAHA!wait..what
18-12-2022 om 23:01
Van de (warmere) temperaturen word ik wel blij komende week! Maar ai, als ik kijk naar de hoeveelheid neerslag
Ik ben echt helemaal klaar met die sneeuw/ijslagen in de straten en op stoepen.. Dat is dan wel snel weg morgen, als het goed is!
Dolfje
18-12-2022 om 23:46
watertoren schreef op 18-12-2022 om 18:51:
[..]
Hier is het gelukkig niet glad geweest.
Hier ook niet, of we waren vanavond op tijd thuis.
Rockstar
18-12-2022 om 23:56
Hier waren de stoepen spekglad, de wegen vielen wel mee. De regen en strooiwagens hielpen wel denk ik. Ik ga de zon missen, het wordt vast weer een en al grijs.
EnchantedDragonfly18
19-12-2022 om 09:26
watertoren schreef op 18-12-2022 om 23:10:
Vanavond is het hier dus wel spekglad geworden.
Overal was dat. Code oranje zegt het al. Hier werd het ijs op de stoepen en in de tuin echt heel glad door de eerste regen. Gelukkig is nu alles weg.
ShowyHummingbird30
19-12-2022 om 09:28
Gladheid is volledig weg. Het regent behoorlijk. En nu wil het niet licht worden (ik mopper dus weer verder...)
anijsblokje
19-12-2022 om 09:44
Ik kan er een apart topic voor openen, maar het past eigenlijk ook wel hier... Ik overweeg de aanschaf van een daglichtbril. Wie heeft daar ervaring mee en kan een goede aanraden? Wat merkje qua effecten? Ik vind het een mooie besteding van mijn 13e maand, dus heb er best wat voor over maar wil dus wel een goede. Ik zie prijzen van 60 tot meer dan 200 euro. Ze lijken allemaal de geadviseerde 10.000 lux, dus wat verklaart dan het verschil?
HAHA!wait..what
19-12-2022 om 09:50
anijsblokje schreef op 19-12-2022 om 09:44:
Ik kan er een apart topic voor openen, maar het past eigenlijk ook wel hier... Ik overweeg de aanschaf van een daglichtbril. Wie heeft daar ervaring mee en kan een goede aanraden? Wat merkje qua effecten? Ik vind het een mooie besteding van mijn 13e maand, dus heb er best wat voor over maar wil dus wel een goede. Ik zie prijzen van 60 tot meer dan 200 euro. Ze lijken allemaal de geadviseerde 10.000 lux, dus wat verklaart dan het verschil?
https://www.viafora.nl/forum/gezondheid-en-welzijn/daglichtlamp
Misschien kun je hier wat mee? Zat toevallig zelf ook even mee te lezen
EnchantedDragonfly18
19-12-2022 om 09:53
anijsblokje schreef op 19-12-2022 om 09:44:
Dat is wit licht. Brillen gebruiken blauw licht waardoor er maar 135 lux nodig is. Het is ook niet verblindend. Ik heb een Ayo met case. De case wekt oplaadtechnisch alleen niet goed. Ik heb van Ayo een nieuwe gekregen en ook die laad niet lekker op via de case. Dus nu laad ik hem gewoon met snoertje op.
Edit: ik lees dat de medisanabril maar 35 lux heeft. Dat is te weinig.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.