Psyche en mentaal
MissJones
02-12-2022 om 12:29
Ik wil zomer!!! Zeur hier mee over de herfst en winter.
Ik kan al voor de zoveelste keer niet meer inloggen op het Viva forum en zelfs een nieuw account aanmaken lukt niet, dus ik verhuis nu maar voorgoed hierheen. Op Viva schreef ik altijd mee met het Zomerliefhebberstopic en ik mis dat best wel nu het vies koud, nat en donker is. Dus wie schrijft er hier mee?
Ik heb het vandaag koud en krijg het niet warm. Niks is leuk met dit weer. 's Middags als het om half 5 donker wordt, houd ik het meestal nog een uurtje of 2 vol en dan stort ik totaal in. Koud, moe, eigenlijk wil ik dan alleen nog maar naar bed. Ik weet het nog tot 22 uur vol te houden en om 23:00 uur slaap ik dan. Om vervolgens om half 6 weer klaarwakker in mijn bed te liggen omdat ik niet kan wennen aan de wintertijd. Het liefst wil ik een winterslaap houden tot half maart, kon dat maar!
watertoren
02-12-2022 om 14:15
Mijn favoriete seizoen blijft de zomer maar ik kan niet zeggen dat ik een winterdip heb. Dat het zo vroeg donker is vind ik het grote voordeel van de herfst/winter. Ik vind dat knus, lekker de gordijnen dicht en kaarsen aan. Op vakantie in Spanje of Turkije vind ik dat zo lekker. Heerlijk warm weer maar wel om 8 uur donker. Van mij mag de zomertijd ook per direct afgeschaft worden.
MissJones
02-12-2022 om 14:27
watertoren schreef op 02-12-2022 om 14:15:
Mijn favoriete seizoen blijft de zomer maar ik kan niet zeggen dat ik een winterdip heb. Dat het zo vroeg donker is vind ik het grote voordeel van de herfst/winter. Ik vind dat knus, lekker de gordijnen dicht en kaarsen aan. Op vakantie in Spanje of Turkije vind ik dat zo lekker. Heerlijk warm weer maar wel om 8 uur donker. Van mij mag de zomertijd ook per direct afgeschaft worden.
Om 20:00 uur donker, daar kan ik ook wel mee leven. Maar vind je 16:30 uur zoals nu dan niet verschrikkelijk?
watertoren
02-12-2022 om 14:34
MissJones schreef op 02-12-2022 om 14:27:
[..]
Om 20:00 uur donker, daar kan ik ook wel mee leven. Maar vind je 16:30 uur zoals nu dan niet verschrikkelijk?
Nee, dan zit ik al te wachten om de gordijnen en lamellen dicht te kunnen doen.
Moxxie
02-12-2022 om 14:46
De winter zou zoveel leuker zijn als hij maar een week of drie zou duren. En de herfst drie dagen.
Poezie
02-12-2022 om 14:48
Vreselijk, de winter 's Ochtends voor je werk in het donker en in de kou de deur uit en 's avonds in het donker weer naar huis. En dan nog de gladheid die 's ochtends echt nog niet weg is, doodeng!
Poezie
02-12-2022 om 14:49
Moxxie schreef op 02-12-2022 om 14:46:
De winter zou zoveel leuker zijn als hij maar een week of drie zou duren. En de herfst drie dagen.
En als je de deur niet uit hoeft.
oudmaarnognietkoud
02-12-2022 om 14:51
Mischa83 schreef op 02-12-2022 om 13:57:
Ah wat fijn om samen een beetje de wintertijd weg te klagen!
Hier ook zo'n hekel aan de kou. Dikke truien, lange broeken, wie kan daar nou blij van worden?
Maar over 19 dagen is het de kortste dag van het jaar. Dat betekent dat we vanaf dat moment weer de goeie kant opgaan!🌴.
ik tel ook af... vanaf dat moment maak ik mijzelf wijs dat het de goede kant op gaat en dat is ook zo natuurlijk
kenfan
02-12-2022 om 15:14
Goed dat je het in het topic zelf ook zeuren noemt. Om jullie een hart onder de riem te steken. De zomers duren zo'n beetje van half februari tot eind oktober tegenwoordig. Romantiseren jullie de zomer ook niet een beetje? Klef, benauwd, onnatuurlijk lang licht, het geleuter van de buren in de tuin, het gehengst op de trampolines aan weerskanten. Gru-we-lijk. Als de taal niet zo moeilijk was emigreerde ik naar Ijsland.
PriceyRook54
02-12-2022 om 15:35
Je zit in het verkeerde topic Kenfan. En die leuterende buur, dat ben ik waarschijnlijk
Mischa83
02-12-2022 om 15:40
haha tuurlijk zijn we aan het zeuren, maar de zomer romantiseren? Zeker niet! Het is heerlijk, zon op je huid, blote benen, lekker lang licht, ik vind het echt heel erg genieten hoor!
ProfitableMantis53
02-12-2022 om 16:42
Waar zijn de mensen die van beide niet houden? Niet van de donkere wintermaanden maar ook niet van de warmste zomermaanden? Ik wil gewoon gemiddeld weer, zonder teveel van wat dan ook.
Bailey26
02-12-2022 om 16:54
Ik meld mij ook, even fijn zeuren en klagen over die kl*te winter.
Vond het vandaag ook weer vies koud. En moet straks ook nog de deur uit de laatste dingen voor het sint weekend kopen.
oudmaarnognietkoud
02-12-2022 om 17:12
ja bah. Om tien uur fietste ik naar de sportschool, goed te doen. Om 12 uur terug naar huis en toen stond er een gure koude wind. Echt niet fijn. Ik wil ZOMER (nou ja, de lente is ook al een verbetering)
Friezinnetje
02-12-2022 om 17:17
oudmaarnognietkoud schreef op 02-12-2022 om 17:12:
ja bah. Om tien uur fietste ik naar de sportschool, goed te doen. Om 12 uur terug naar huis en toen stond er een gure koude wind. Echt niet fijn. Ik wil ZOMER (nou ja, de lente is ook al een verbetering)
nieuwe nick: oudmaartochwelkoud
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.