Over het forum
YolandaOudersnl
08-07-2021 om 09:44
Zo maken we van Viafora een succes!
Viva Viafora! Lang leve Viafora! We hebben wat te vieren: het Viafora forum is online We hebben er super veel zin in om er samen met jullie een succes van te maken. En daar hebben we jullie voor nodig.
We hebben de afgelopen weken lange dagen gemaakt, zodat we al een paar weken voordat het Vivaforum stopt, live konden met Viafora. En dat is gelukt!
Om zeker te zijn dat alle fijne en actieve topics van Viva voortgezet worden, willen we tot 1 augustus al zo veel mogelijk topics ‘overhevelen’ naar Viafora. Een verhuizing van alle gebruikers gebeurt simpelweg niet van de één op de andere dag. Veel Viva-leden loggen misschien maar een paar keer per week in op het Viva forum. Als de actieve leden na 1 augustus pas een account op Viafora aanmaken, duurt het langer om hier actieve discussies te creëren en zijn nieuwe leden minder gemotiveerd om aan te haken.
Als we er met elkaar voor zorgen dat Viafora al vanaf het begin een levendige community wordt, zullen er tot 1 augustus al steeds meer leden overstappen. Zo bouwen we in korte tijd een actief forum met elkaar en is er een mooie overloop naar het nieuwe forum, als Viva op 1 augustus stopt.
Nieuwe leden melden zich sneller aan als ze zien dat er levendige discussies zijn. En die levendigheid creëren jullie: de gebruikers van het eerste uur. Alleen op die manier wordt Viafora interessant voor oud-Viva leden die nu nog geen account hebben aangemaakt.
Help jij mee om van Viafora een levendig forum te maken? Spread the word
er.is.maar.1.Pino
19-07-2021 om 15:43
appeltje_ schreef op 19-07-2021 om 15:31:
Modjes, ik word een beetje depri van dat grote grijze vlak. Ik hoef ook geen regenboog kleuren hoor, maar dit is me toch iets te muizig.. Kunnen we daar iets mee?
Een tijdje terug postte iemand een bericht met "sage groen" geloof ik, zag er mooi uit!
Regendrup.
19-07-2021 om 15:44
er.is.maar.1.Pino schreef op 19-07-2021 om 15:43:
[..]
Een tijdje terug postte iemand een bericht met "sage groen" geloof ik, zag er mooi uit!
Ja dat is inderdaad een hele fijne optie! Lekker rustig voor je ogen ook.
AcceptableReindeer64
19-07-2021 om 15:46
Het forum zit er goed uit. De kleuren zijn erg rustig, maar ook iets te grijs. Maar dat zal wel wennen, denk ik.
appeltje_
19-07-2021 om 16:24
[..]
Ja mooi, hopelijk nemen ze dit mee in de verbouwingen.
Whateffah
19-07-2021 om 17:17
LoveCats! schreef op 19-07-2021 om 07:40:
[..]
Alleen de Kinderen en de Zwanger pijler worden gedeeld.
Ahaaa, dank je wel!
Milala
19-07-2021 om 17:30
[..]
Dat was een post van Redbulletje.. en idd een mooie rustige kleur.
Rondstruiner
19-07-2021 om 18:47
[..]
Ja, dat vond ik ook mooi! Was Redbulletje inderdaad.
coolpack2
21-07-2021 om 13:53
Nog even terugkomend op de vraag van Whateffah: ik kan me eigenlijk wel goed voorstellen dat het voor forummers van OO niet prettig is. Dat forum bestaat ook al geruime tijd en heeft zich gevormd. Kleiner en specifieker dan Viva, maar ook daar is regelmatig ongenoegen geuit over de wijze van forummen die door bijvoorbeeld moderatie en nieuwe 'soorten' forummers ontstond. Dat werd dan soms door anderen weer weggezet als gezeur in de sfeer van 'vroeger was alles beter', maar volgens mij hechten veel mensen gewoon aan weten waar ze aan toe zijn. Ik in ieder geval wel, al probeer ik daarin ook realistisch te blijven.
In het geval van Viva was het een ontwikkeling over een langere periode heen, voor forummers van OO denk ik eerder een invasie. Ik behoor niet tot de doelgroep van OO en hou zelf wel van discussie en kom hier niet om woorden op een goudschaaltje te wegen, maar dat is ook wel een manier van forummen die mij gewoon is door twintig jaar Vivaforum. En zo geldt dat voor forummers van OO weer voor hun eigen manier van forummen en cultuur.
Is er niet een constructie te bedenken waarbij beide fora elkaar kunnen versterken in plaats van tegenover elkaar komen te staan? Toch minder overlap? Misschien op 'ouderschap algemeen' of een nieuwe 'metapijler' mensen van beide fora met elkaar laten nadenken? Want ik vind het vervelend om in een positie van twee groepen tegen elkaar geplaatst te worden en dat proef ik ook uit de reactie van Whateffah.
FixedLyrebird78
21-07-2021 om 14:13
Coolpack2, alleen een like voor je post vond ik te kort door de bocht
Ik vind het een mooie waardevolle post en kan me er zeker in vinden!
coolpack2
21-07-2021 om 14:17
U2fan schreef op 21-07-2021 om 14:13:
Coolpack2, alleen een like voor je post vond ik te kort door de bocht
Ik vind het een mooie waardevolle post en kan me er zeker in vinden!
Dankjewel! Ben benieuwd of we er iets mee kunnen 🙂
Knuddestudder
21-07-2021 om 14:20
safari schreef op 19-07-2021 om 14:31:
dat je de rubrieken nog ziet staan klopt wel.. maar de topics zullen niet opduiken in jouw 'actieve' lijst ed
O ja, nu zie ik het ook. Stond dat er de hele tijd bij? Wat stom dat ik dat niet gelezen heb... In elk geval is het nu duidelijk, thanks.
YolandaOudersnl
21-07-2021 om 21:12
coolpack2 schreef op 21-07-2021 om 13:53:
Nog even terugkomend op de vraag van Whateffah: ik kan me eigenlijk wel goed voorstellen dat het voor forummers van OO niet prettig is. Dat forum bestaat ook al geruime tijd en heeft zich gevormd. Kleiner en specifieker dan Viva, maar ook daar is regelmatig ongenoegen geuit over de wijze van forummen die door bijvoorbeeld moderatie en nieuwe 'soorten' forummers ontstond. Dat werd dan soms door anderen weer weggezet als gezeur in de sfeer van 'vroeger was alles beter', maar volgens mij hechten veel mensen gewoon aan weten waar ze aan toe zijn. Ik in ieder geval wel, al probeer ik daarin ook realistisch te blijven.
In het geval van Viva was het een ontwikkeling over een langere periode heen, voor forummers van OO denk ik eerder een invasie. Ik behoor niet tot de doelgroep van OO en hou zelf wel van discussie en kom hier niet om woorden op een goudschaaltje te wegen, maar dat is ook wel een manier van forummen die mij gewoon is door twintig jaar Vivaforum. En zo geldt dat voor forummers van OO weer voor hun eigen manier van forummen en cultuur.
Is er niet een constructie te bedenken waarbij beide fora elkaar kunnen versterken in plaats van tegenover elkaar komen te staan? Toch minder overlap? Misschien op 'ouderschap algemeen' of een nieuwe 'metapijler' mensen van beide fora met elkaar laten nadenken? Want ik vind het vervelend om in een positie van twee groepen tegen elkaar geplaatst te worden en dat proef ik ook uit de reactie van Whateffah.
We horen de geluiden vanuit de forummers van Ouders.nl zeker. Natuurlijk willen we voorkomen dat zij zich overweldigd voelen. We merken dat er nog regelmatig in topics wordt verwezen naar Viva, zowel naar de 'viva-cultuur' als naar specifieke groepsvorming. Ik hoop dat dit binnenkort uitdooft en Viafora voornamelijk bestaat uit inhoudelijke berichten waarin het niet meer hoeft te gaan over Viva. Daarmee verwacht ik minder ruis op de lijn.
Wij zien het nog steeds als een voordeel dat de rubrieken gedeeld zijn zodat het forum van Ouders.nl ook verder kan groeien. We waren al bezig met een plan om nieuwe leden te werven dus dan zou het forum van ouders.nl ook drukker geworden zijn. En hoe meer leden, hoe meer meningen. En die botsen soms.
Net zoals in het echte leven, kun je ervoor kiezen de discussie met iemand aan te gaan of diegene links te laten liggen. En als de sfeer grimmig wordt in topics, hoop ik dat berichten gerapporteerd worden. Zo zijn onze mods er snel bij en kunnen we van beide fora een fijne plek maken.
Mocht over een tijd blijken dat het om wat voor reden dan ook niet werkt, zullen we er opnieuw naar kijken. Voor nu gaan we er vanuit dat het bij deze incidenten blijft!
QuarrelsomeSnail25
21-07-2021 om 21:22
YolandaOudersnl schreef op 21-07-2021 om 21:12:
[..]
We horen de geluiden vanuit de forummers van Ouders.nl zeker. Natuurlijk willen we voorkomen dat zij zich overweldigd voelen. We merken dat er nog regelmatig in topics wordt verwezen naar Viva, zowel naar de 'viva-cultuur' als naar specifieke groepsvorming. Ik hoop dat dit binnenkort uitdooft en Viafora voornamelijk bestaat uit inhoudelijke berichten waarin het niet meer hoeft te gaan over Viva. Daarmee verwacht ik minder ruis op de lijn.
Wij zien het nog steeds als een voordeel dat de rubrieken gedeeld zijn zodat het forum van Ouders.nl ook verder kan groeien. We waren al bezig met een plan om nieuwe leden te werven dus dan zou het forum van ouders.nl ook drukker geworden zijn. En hoe meer leden, hoe meer meningen. En die botsen soms.
Net zoals in het echte leven, kun je ervoor kiezen de discussie met iemand aan te gaan of diegene links te laten liggen. En als de sfeer grimmig wordt in topics, hoop ik dat berichten gerapporteerd worden. Zo zijn onze mods er snel bij en kunnen we van beide fora een fijne plek maken.
Mocht over een tijd blijken dat het om wat voor reden dan ook niet werkt, zullen we er opnieuw naar kijken. Voor nu gaan we er vanuit dat het bij deze incidenten blijft!
Precies.
En het zakt vanzelf dat er over het andere forum gerept wordt. In een net nieuwe relatie maak je soms ook ongemerkt vergelijkingen denk ik. Het zal op den duur vast voelen alsof het nooit anders geweest is.
_melon
21-07-2021 om 21:24
Hen74 schreef op 21-07-2021 om 21:22:
[..]
Precies.
En het zakt vanzelf dat er over het andere forum gerept wordt. In een net nieuwe relatie maak je soms ook ongemerkt vergelijkingen denk ik. Het zal op den duur vast voelen alsof het nooit anders geweest is.
Doet me denken aan m'n vriendin die toen tegen haar vriend zei;
Mijn oma heeft toen immers nog sokken voor je gebreid. Waar op hij zei; nee hoor.
En toen sprak ze de legendarische woorden; Oh, dan was dat voor m'n ex.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.