Over het forum
Redactie
22-06-2021 om 21:04
Viva: Nieuw Viva Forum: dit is het plan
Zoals inmiddels bekend is, is Ouders.nl van plan een nieuw forum op te zetten. Dit forum komt op een eigen website en staat dus los van Ouders.nl. We verwachten in de tweede week van juli live te kunnen met het nieuwe forum. We begrijpen dat er veel vragen zijn over de invulling en planning. In dit topic kun je al jouw vragen stellen en zullen we nieuwe updates en ontwikkelingen melden.
Wat zal dit nieuwe forum inhouden?
- Een nieuw forum, mét nieuwe naam, dat niet hoofdzakelijk op ouderschap gericht is.
- Met alle huidige rubrieken / pijlers van Viva.
- De ouderschaps rubrieken zullen gekoppeld zijn met de community van Ouders.nl, maar krijgen op het nieuwe forum een veel minder prominente plek.
- Het nieuwe forum zal de features hebben die je gewend bent: elkaar privéberichten kunnen sturen, eigen berichten kunnen bewerken, topics kunnen toevoegen aan je favorieten en foto’s & smileys in je posts.
- Moderators per rubriek: omdat we verwachten dat de druk op onze huidige moderators zal stijgen, gaan we werken met moderators per rubriek. Dit zijn vrijwilligers en mede-forum gebruikers die ook duidelijk aangemerkt zullen zijn als moderator binnen hun rubriek.
Niet al deze punten zullen direct bij de livegang van het nieuwe forum beschikbaar zijn, maar zullen in de weken daarna alsnog toegevoegd worden.
Heb je vragen of suggesties? Laat het ons vooral hieronder weten.
Granaatappeltje
24-06-2021 om 21:23
Lavande schreef op 24-06-2021 om 17:23:
Wat leuk, deze enthousiaste groep nieuwe mensen. Zelf ben ik een jaar of 17 geleden langere tijd actief geweest op het Viva forum. Ik heb daar een hechte vriendinnengroep aan overgehouden. Ik kom nooit meer op het VF, maar vind het grappig om dit nu hier allemaal zo te lezen. Op OO ben ik niet heel actief, maar lees wel veel mee.
Wat bedoel je met OO?
ShowyHummingbird30
24-06-2021 om 21:24
Granaatappeltje schreef op 24-06-2021 om 21:23:
[..]
Wat bedoel je met OO?
ouders online, ook wel OOL. Zo heette dit forum voordat het ouders.nl werd
mangodream85
24-06-2021 om 22:26
Hier ook iemand die al meer dan 10 jaar heeft meegelezen op het Viva forum. Ik heb nog nooit iets geschreven maar ben dat nu wel van plan. Leuk om te al wat “bekende” namen hier te zien 😃
Glamourlama
24-06-2021 om 22:50
mangodream85 schreef op 24-06-2021 om 22:26:
Hier ook iemand die al meer dan 10 jaar heeft meegelezen op het Viva forum. Ik heb nog nooit iets geschreven maar ben dat nu wel van plan. Leuk om te al wat “bekende” namen hier te zien 😃
En onbekende. Ik heb speciaal hiervoor een nieuwe nickname bedacht. Leek me mooi moment om weer eens van nick te wisselen zodat ik niet te herkenbaar word door de jaren heen.
Enn
24-06-2021 om 23:53
Nja om te voorkomen dat ik mijzelf RealEnn moet gaan noemen alvast maar mijn Nick geclaimd. Goedenavond viva!
Enn
24-06-2021 om 23:54
Glamourlama schreef op 24-06-2021 om 22:50:
[..]
En onbekende. Ik heb speciaal hiervoor een nieuwe nickname bedacht. Leek me mooi moment om weer eens van nick te wisselen zodat ik niet te herkenbaar word door de jaren heen.
best wel verstandig… dat was ik niet. Afijn het heeft ook wel wat om gewoon dezelfde te blijven. Maar een glamoureuze Lama misstaat zeker niet!
GroenTuintje
25-06-2021 om 07:04
Enn schreef op 24-06-2021 om 23:53:
Nja om te voorkomen dat ik mijzelf RealEnn moet gaan noemen alvast maar mijn Nick geclaimd. Goedenavond viva!
hey Enn! Gezellig dat je er hier ook bent 😁
ShowyHummingbird30
25-06-2021 om 07:26
Welkom Enn en Fruity. Ik ben hier wel met een nieuwe naam gestart. En voor de vorm heb ik dezelfde naam ook maar als nieuwe nick bij Viva aangemaakt - want ik verwacht dat ik het niet kan laten om daar tot het schip zinkt te blijven schrijven. ⛵
Rue
25-06-2021 om 07:58
Ik moet zeggen dat het er hier best goed uitziet, vergeleken met de andere fora die ik heb bekeken. Ook al wat bekende namen. Ik heb een jaar of 20 op Viva gezeten, maar nu een frisse start met een nieuwe nick.
ShowyHummingbird30
25-06-2021 om 09:53
Rue schreef op 25-06-2021 om 07:58:
Ik moet zeggen dat het er hier best goed uitziet, vergeleken met de andere fora die ik heb bekeken. Ook al wat bekende namen. Ik heb een jaar of 20 op Viva gezeten, maar nu een frisse start met een nieuwe nick.
Mogen we hier nickhinten? Wie is gij?
Welkom! Leuk om te zien dat steeds meer mensen hier komen kijken.
GroenTuintje
25-06-2021 om 10:08
Welkom nieuwe aanwas van Viva😁 wordt steeds leuker hier, en straks met het nieuwe forum al helemaal. Ik schrijf ook tot het schip zinkt bij Viva forum. En tegelijkertijd ook hier op het nieuwe forum straks in Juli.
Dollekat
25-06-2021 om 10:50
Ik meld me ook van het Viva Forum! Wel met een nieuwe nick, ik heb met mijn oude nick bijna 15 jaar meegelezen en ook wel regelmatig meegeschreven op Viva
Ik ben ontzettend gehecht aan de leuke emoticons (vooral die met katten), dus ik hoop dat die zeker op het nieuwe forum terug zullen komen!
Ik vind Ouders.nl makkelijk in gebruik, het werkt allemaal prima en het oogt rustig. Ik hoop hier veel oud-forummers terug te zien. Ik zag Redbulletje en Safari hier al en nog een aantal die ik graag las. Hopelijk wordt het gemis van Vivaforum dan een stukje minder hard… Ik heb er echt een paar dagen met een verdrietig gevoel van rondgelopen, zoveel leuke en bijzondere verhalen gelezen in die 15 jaar. Dus hopelijk allemaal tot ziens straks op het nieuwe forum!
Dollekat
25-06-2021 om 10:51
GroenTuintje schreef op 25-06-2021 om 10:08:
Welkom nieuwe aanwas van Viva😁 wordt steeds leuker hier, en straks met het nieuwe forum al helemaal. Ik schrijf ook tot het schip zinkt bij Viva forum. En tegelijkertijd ook hier op het nieuwe forum straks in Juli.
hi! Ik doe mee
GroenTuintje
25-06-2021 om 10:54
Dollekat schreef op 25-06-2021 om 10:51:
[..]
hi! Ik doe mee
gezellig😁
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.