Over het forum
ButterCup
08-07-2021 om 15:26
Nieuw forum, wat vind jij?
Ik denk dat ik hier wel kan wennen. Blij dat er niet door oud viva'ers wordt gemodereerd, houdt het ietwat anoniemer of zo. Layout spreekt me ook aan!
redbulletje
14-08-2021 om 15:43
Gizzmoreturns schreef op 14-08-2021 om 15:12:
ik vind de vragen/ OPs door de moderator gesteld / geopend irritant.
Waarom moet dit elke dag?
Ik vind dat juist leuk
ShowyHummingbird30
14-08-2021 om 15:46
Ik vind sommige vragen/topics/reacties irritant, ongeacht wie ze geschreven heeft.
Sophia_!
14-08-2021 om 15:47
Coreopsis schreef op 14-08-2021 om 15:46:
Ik vind sommige vragen/topics/reacties irritant, ongeacht wie ze geschreven heeft.
FixedLyrebird78
14-08-2021 om 15:49
Gizzmoreturns schreef op 14-08-2021 om 15:15:
[..]
Ik vind het zo geforceerd
Ik ben dan niet desbetreffende moderator, maar wil hier wel graag in zijn algemeenheid (dus niet persoonlijk op jou Gizzmoreturns) op reageren. Zo lang Viafora nu bestaat zijn er al best een hoop opmerkingen in deze categorie voorbijgekomen en dat vind ik best jammer. Niet omdat het mij persoonlijk zo raakt, maar wel doordat er in eerste instantie zoveel positiviteit was over de transparantie van de Mods op Viafora en het ook fijn was dat ze herkenbaar meeschreven als forummers ipv zich te verschuilen. Ook voor ons Moderators is en was dat best op een bepaalde manier spannend en dan vind ik het erg jammer dat er met enige regelmaat dit soort negatieve opmerkingen voorbijkomen.
Wil men nu transparantie of niet? En zo ja, waarom is het, voor sommigen, dan nodig op zoveel slakken zout te leggen als het een normale post betreft, maar geplaatst door toevallig ook een Mod? Ik vraag me dan af, kunnen sommigen wel met deze transparantie omgaan? Vinden ze het echt wel zo fijn dat de mods transparant zijn en als persoon meeforummen? Ik ben oprecht benieuwd naar de antwoorden op deze vragen
Lollypopje
14-08-2021 om 15:51
@U2fan Ik vind het heel fijn en ook leuk de mensen achter de mods te zien, maakt het een stuk persoonlijker
LoveCats!
14-08-2021 om 15:57
Ik ben ook niet de desbetreffende mod maar ik wil ook nog even wat toevoegen.
Wij zijn ook gewone gebruikers van het forum. Het enige verschil is dat er ''Moderator'' onder onze gebruikersnamen staat en dat wij daarnaast ook een moderator-functie hebben. Maar verder zit er amper verschil in tussen de mods en de gebruikers. Iedereen mag topics aanmaken op het forum, de gebruikers, en ook de mods.
Fleece
14-08-2021 om 15:58
Ik vind het ook heel fijn dat de mods en beheerders meeschrijven.
Het zijn gewoon nét mensen. 😉
redbulletje
14-08-2021 om 16:00
Lollypopje schreef op 14-08-2021 om 15:51:
@U2fan Ik vind het heel fijn en ook leuk de mensen achter de mods te zien, maakt het een stuk persoonlijker
Dit ja!
Anonieme mods zonder betrokkenheid bij forum en gebruikers vond ik juist waardeloos.
bojoti
Fijn toch dat de mods meepraten in topics en zo. Hoe vaak werd er niet op Viva geroepen dat de mods onzichtbaar waren/zijn. Nou, hier dus niet
En wat Lollypopje zegt dus.
ForsakenCod30
Fleece schreef op 14-08-2021 om 15:58:
Ik vind het ook heel fijn dat de mods en beheerders meeschrijven.
Het zijn gewoon nét mensen. 😉
Meeschrijven vind ik prima. Het gaat mij om de hoeveelheid nieuwe algemene topics.
Lollypopje
14-08-2021 om 16:02
Gizzmoreturns schreef op 14-08-2021 om 16:00:
[..]
Meeschrijven vind ik prima. Het gaat mij om de hoeveelheid nieuwe algemene topics.
Ik zou zeggen doe een voorstel in het "wat mist er nog topic" met hoeveel topics een forummer volgens jou maximaal mag openen
Fleece
14-08-2021 om 16:04
Gizzmoreturns schreef op 14-08-2021 om 16:00:
[..]
Daar heb ook geen problemen mee. Zag een paar luchtige topics voorbij komen. Topics om elkaar ook een beetje beter te leren kennen. Prima toch?
ForsakenCod30
14-08-2021 om 16:04
Ok, ik ben weg hier, ik vind de manier van
reageren erg vervelend. Ik pas hier blijkbaar niet
Lollypopje
14-08-2021 om 16:05
Gizzmoreturns schreef op 14-08-2021 om 16:04:
Ok, ik ben weg hier, ik vind de manier van
reageren erg vervelend. Ik pas hier blijkbaar niet
Mensen geven op een vriendelijke manier aan dat ze het niet met je eens zijn, als dat al niet kan wat dan wel?
QuarrelsomeSnail25
14-08-2021 om 16:07
LoveCats! schreef op 14-08-2021 om 15:57:
Ik ben ook niet de desbetreffende mod maar ik wil ook nog even wat toevoegen.
Wij zijn ook gewone gebruikers van het forum. Het enige verschil is dat er ''Moderator'' onder onze gebruikersnamen staat en dat wij daarnaast ook een moderator-functie hebben. Maar verder zit er amper verschil in tussen de mods en de gebruikers. Iedereen mag topics aanmaken op het forum, de gebruikers, en ook de mods.
Ik vind de transparantie ook fijn.
Wat ik mogelijk wel prettig zou vinden (iemand anders opperde het laatst ook al), is dat je zou kunnen zien wanneer ze als mod en als privépersoon reageren.
Laatst ervoer ik (en anderen) dit ook toen een mod ergens op reageerde omdat er off topic gegaan werd. Ik weet eigenlijk nog steeds niet of dat als privépersoon was of als 'ingrijpen' als mod.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.