Over het forum
AlexOudersnl
16-07-2021 om 11:45
Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
DanGun
10-09-2021 om 16:47
Ach ja, dat ‘welterusten mensen’ met die leuke meme erbij. Dat was in het geheel niet off topic of ongepast in het betreffende topic.
DownrightChinchilla41
10-09-2021 om 16:49
DanGun schreef op 10-09-2021 om 16:47:
Ach ja, dat ‘welterusten mensen’ met die leuke meme erbij. Dat was in het geheel niet off topic of ongepast in het betreffende topic.
Nou, we zijn het zowaar een keer eens! 😄
WickedCurlew89
10-09-2021 om 16:52
Frustratie doet toch wat met mensen, meestal niet in positieve zin.
DownrightChinchilla41
10-09-2021 om 16:53
Hetvrijewoord schreef op 10-09-2021 om 16:52:
Frustratie doet toch wat met mensen, meestal niet in positieve zin.
Ja dat blijkt..
QuizzicalOpossum53
10-09-2021 om 17:06
Hen74 schreef op 10-09-2021 om 16:37:
[..]
Ah, misverstand. Ik bedoelde HetVrijeWoord als de medeforummer die het met me eens was over het off topic gaan van een beheerder.
En dan lees ik nu (minieme) reacties die blijkbaar ook off topic waren en die verwijderd werden, maar het grote bericht van de beheerder blijft staan.
Ik heb het al vaker aangehaald (ook een keer reacties gehad daarover in pb, maar echt begrepen werd ik niet), maar ik begrijp de moderatiewijze maar zelden. Ben er echt door in de war soms. Wat maakt dat ik toch zeker al een keer of zes heb gedacht: ik stop hier maar.
Ik kan van alles hebben, maar ik kan niet tegen onrecht. En zo ervaar ik het hier helaas wel regelmatig.
En dan volgen nu wat reacties die zeggen 'dan ga je toch lekker'.
Ik weet welke reactie je bedoelt. Die was inderdaad offtopic en zorgde ook voor een minder fijne draai in het topic. Ik vond dat ook een vreemde actie.
QuarrelsomeSnail25
10-09-2021 om 17:09
Drietje schreef op 10-09-2021 om 17:06:
[..]
Ik weet welke reactie je bedoelt. Die was inderdaad offtopic en zorgde ook voor een minder fijne draai in het topic. Ik vond dat ook een vreemde actie.
Ben alleen nu zelf de topictitel kwijt.
ReadyAnteater53
10-09-2021 om 17:12
Als die reactie van Heidi over de ervaringen van een islamitische vrouw met racisme al offtopic was, dan volgde hij in ieder geval logisch uit alle posts daarvoor over moslims die onopgevoed zijn, op straat hangen enzovoorts.
Ik vind het persoonlijk dus echt heel kinderachtig om daar lekker over mee te praten/lezen en dan wel de post van Heidi te rapporteren. Terecht dat die niet verwijderd is.
QuizzicalOpossum53
10-09-2021 om 17:16
Koralinde schreef op 10-09-2021 om 17:12:
Als die reactie van Heidi over de ervaringen van een islamitische vrouw met racisme al offtopic was, dan volgde hij in ieder geval logisch uit alle posts daarvoor over moslims die onopgevoed zijn, op straat hangen enzovoorts.
Ik vind het persoonlijk dus echt heel kinderachtig om daar lekker over mee te praten/lezen en dan wel de post van Heidi te rapporteren. Terecht dat die niet verwijderd is.
Ik denk zelf dat een beheerder niet mee moet schrijven in een topic. Dan is het onafhankelijke er wel een beetje af.
DownrightSpoonbill69
10-09-2021 om 17:16
Waarom nou zo snerend iets kinderachtig vinden. Hen74 geeft iets aan wat ze ervaart. Tenenkrommend dat er dan zo laagdunkend gereageerd moet worden.
DownrightSpoonbill69
10-09-2021 om 17:19
En volgens mij gaat het helemaal niet om Heidi. Niet de hele wereld draait om moslims racisme discriminatie enz
QuarrelsomeSnail25
10-09-2021 om 17:19
Nee, dat was gewoon off topic en beslist niet kinderachtig. Het topic ging over iets heel anders.
Als het een logisch gevolg is van de discussie, wat mogelijk het geval was, dan dient dat ook voor andere topics te gelden! Niet meten met twee maten, want ik begrijp werkelijk helemaal niks van de regels inmiddels.
Er werd nota bene vorige week nog heel moeilijk gedaan over gerechten (waar ik zeker niet één recept heb voorbij zien komen). En dat was allemaal off topic blijkbaar. Daar was ik zelf niet bij betrokken, maar ik las er wel graag. Maar de sfeer was aardig omgeslagen. En niet door eten, maar doordat het gezien werd als off topic.
En dan nu dus dit. Wat pas écht off topic was. En waarop ik niks meer heb vernomen.
Ik heb trouwens het rapporteren, wat de mods graag willen, ook nog gemeld in het topic zelf. Omdat ik er open in wilde zijn.
DownrightChinchilla41
10-09-2021 om 17:21
Hen74 schreef op 10-09-2021 om 17:19:
[..]
Nee, dat was gewoon off topic en beslist niet kinderachtig. Het topic ging over iets heel anders.
Als het een logisch gevolg is van de discussie, wat mogelijk het geval was, dan dient dat ook voor andere topics te gelden! Niet meten met twee maten, want ik begrijp werkelijk helemaal niks van de regels inmiddels.
Er werd nota bene vorige week nog heel moeilijk gedaan over gerechten (waar ik zeker niet één recept heb voorbij zien komen). En dat was allemaal off topic blijkbaar. Daar was ik zelf niet bij betrokken, maar ik las er wel graag. Maar de sfeer was aardig omgeslagen. En niet door eten, maar doordat het gezien werd als off topic.
En dan nu dus dit. Wat pas écht off topic was. En waarop ik niks meer heb vernomen.
Ik heb trouwens het rapporteren, wat de mods graag willen, ook nog gemeld in het topic zelf. Omdat ik er open in wilde zijn.
Helemaal mee eens, ik vond dat ook niet eerlijk. Ja er waren een paar off topic reacties maar de meeste niet. En de TO gedroeg zich ook niet erg sociaal.
DanGun
10-09-2021 om 17:23
Helemaal eens.