Over het forum
AlexOudersnl
16-07-2021 om 11:45
Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
DownrightSpoonbill69
08-08-2021 om 22:41
Doornroosje9 schreef op 08-08-2021 om 22:40:
[..]
Nee, geen idee wat je fout doet!
Ik doe bij reactie dat schilderij aanklikken dan link plakken en dan toestaan
safari
08-08-2021 om 22:42
Nose schreef op 08-08-2021 om 22:35:
Nose je was er bijna!
de link vh gifje kopiëren en plakken in het invulvlak dat je krijgt als je op het 'schilderijtje' klikt, rechtsboven in het kader waar je ook bold, italic ed in kan aanvinken.
DownrightSpoonbill69
08-08-2021 om 22:44
safari schreef op 08-08-2021 om 22:42:
[..]
Nose je was er bijna!
de link vh gifje kopiëren en plakken in het invulvlak dat je krijgt als je op het 'schilderijtje' klikt, rechtsboven in het kader waar je ook bold, italic ed in kan aanvinken.
Jaaaaaa gelukt!!!!
DownrightChinchilla41
08-08-2021 om 22:53
NinjeTurtle schreef op 08-08-2021 om 22:52:
En nu een giftopic openen!
Esther-Forumbeheer
08-08-2021 om 22:53
Hierboven wordt ook een extra voorbeeld gegeven waarom het soms handig is om een topic even te sluiten: als wij een waarschuwing geven om ons allen weer in het gareel te brengen dan ziet men dat niet omdat men op elkaar blijft reageren. Dus op alles wat boven onze waarschuwing staat. Dan lijkt het net of men onze waarschuwing negeert maar dat is natuurlijk niet zo. Kan wel weer extra ergernis geven. Even een kwartiertje/half uurtje dicht (we zetten er dan wel bij hoelang ongeveer) is dan óók een methode.
Maar inderdaad: het is voor ons allen zoeken naar de juiste weg: De Via-weg (dat is dubbelop geloof ik gezien wat Via in Latijn betekent) dus! Maar die weg vinden, dat doen we sámen!
Het voorbeeld wat ik bedoel is dus: Iemand geeft als tip om in een ander draadje te oefenen met GIFjes maar dat zie je pas als GIFjes-oefenaar als je zelf tot op het eind bent gekomen van de discussie. Heb ik zelf ook.
ImpassionedRaven59
08-08-2021 om 22:54
Heidi-Forumbeheer schreef op 08-08-2021 om 22:35:
[..]
De Zwarte Piet discussies hebben de neiging hoog op te lopen en behoorlijk naar te worden dus die laten we graag aan ons voorbij gaan
Was dit ook jullie ervaring op het forum van ouders.nl ?
NinjeTurtle
08-08-2021 om 22:54
Sophia_! schreef op 08-08-2021 om 22:40:
[..]
Die discussies lopen altijd uit de hand, dus ik vind het prima zo.
Ik snap het ook wel.
Als bepaalde onderwerpen blijkbaar niet normaal besproken kunnen worden, dan maar niet.
Of extra streng modereren en bannen die hap
Esther-Forumbeheer
08-08-2021 om 22:57
Ik vraag mij serieus af wat er nog te discussiëren is over ZP. Zouden daar nog nieuwe argumenten komen die ik nooit eerder heb gelezen op bijvoorbeeld OO? Gaan we elkaar ooit overtuigen? Wat is de zin ervan omdat het zo snel in racisme valt of dat het nu is of niet (dat is ook een discussie).
DownrightChinchilla41
08-08-2021 om 22:57
Esther-Forumbeheer schreef op 08-08-2021 om 22:53:
Hierboven wordt ook een extra voorbeeld gegeven waarom het soms handig is om een topic even te sluiten: als wij een waarschuwing geven om ons allen weer in het gareel te brengen dan ziet men dat niet omdat men op elkaar blijft reageren. Dus op alles wat boven onze waarschuwing staat. Dan lijkt het net of men onze waarschuwing negeert maar dat is natuurlijk niet zo. Kan wel weer extra ergernis geven. Even een kwartiertje/half uurtje dicht (we zetten er dan wel bij hoelang ongeveer) is dan óók een methode.
Maar inderdaad: het is voor ons allen zoeken naar de juiste weg: De Via-weg (dat is dubbelop geloof ik gezien wat Via in Latijn betekent) dus! Maar die weg vinden, dat doen we sámen!
Het voorbeeld wat ik bedoel is dus: Iemand geeft als tip om in een ander draadje te oefenen met GIFjes maar dat zie je pas als GIFjes-oefenaar als je zelf tot op het eind bent gekomen van de discussie. Heb ik zelf ook.
Hopelijk konden jullie ook een beetje mee lachen om de gifjes.
"Maar inderdaad: het is voor ons allen zoeken naar de juiste weg: De Via-weg (dat is dubbelop geloof ik gezien wat Via in Latijn betekent) dus! Maar die weg vinden, dat doen we sámen!"