Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sophia_! schreef op 23-07-2021 om 10:12:

[..]

Ja, maar ze vinden ons niet leuk

Maar dan heb je in principe 2 opties toch?

De fora HELEMAAL gescheiden houden (en maar zien hoe OO en ook Via dan nieuwe aanwas krijgen, maar ze zijn geloof ik bezig met Google enzo).

Of op OO het knopje 'forum' doorlinken naar ViaFora aangezien dit forum nu al tig x actiever is dan OO (alleen vinden ze ons niet leuk).

Sophia_!

Sophia_!

23-07-2021 om 10:19

Saga schreef op 23-07-2021 om 10:18:

[..]

Misschien ook door de opschudding van de vorige week. Dat heeft mogelijk wel een schrikeffect gegeven.

Nu de storm weer een beetje gaat liggen, zie je pas wat er overblijft.

Daar kan ik me inderdaad wel iets bij voorstellen, dat was niet leuk. 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

23-07-2021 om 10:19

U2fan schreef op 23-07-2021 om 10:05:

[..]

Dit klinkt al heel anders dan ‘discussies houden ze hier niet van’, maar buiten dat deel ik je mening niet. Ik heb toch al heel wat leuke en pittige discussies gelezen hier op Viafora.

OK, even twee dingen die me vanmorgen opvielen (en aansluiten in een rij van andere soortgelijke situaties), alleen even als voorbeeld, niet zozeer ter discussie.

In het topic "wat je niet begrijpt" zijn er af en toe mensen die een mening niet delen. Zodra daar meer dan posts over gaan wordt er meteen geroepen "dat moet in een ander topic". Hoezo kan je er niet even nader op in gaan zonder meteen weg te moeten naar een ander topic?

Over het-forum-dat-niet-genoemd-mag-worden liep een best wel brave discussie en hop, meteen wordt het topic gesloten omdat "het nieuws nu wel ingedaald moet zijn". Eens dat het nieuws nu wel bekend is, maar dan kan een topic toch open blijven om over andere dingen te praten? Het was echt geen stevige discussie en er werd ook niet op de man gespeeld, er werd niet gescholden en het ging om een uitlaatklep (want echt klagen moet je uiteraard bij de ander doen want die lezen hier niet mee, zoals overigens terecht werd opgemerkt).

En kan nog meer noemen waardoor de nieuwe mensen niet altijd even hartelijk worden ontvangen en/of de oude garde snel gepikeerd raakt, maar lijkt me niet nodig. Het is hier echt wel leuk, maar iets meer ruimte en tijd om elkaar over en weer te leren kennen, mag wel.

[..]

Ach, dat is ook een kwestie van wennen , en dat komt wel goed. 

En ondanks dat ik mij soms ook irriteer, verwonder, verbaas en me aangenaam vermaak met de "nieuwe" aanwas, vind ik het wel leuk. 

Vind ik het heel leuk zelfs. Het zorgt toch voor een andere dynamiek en geeft wat meer reuring in de tent

Nabrander: Bij een fusie tussen 2 bedrijven heb je toch ook altijd iets wrijving tussen de werknemers van beide bedrijven? ze vinden beide dat "hun" manier van dingen doen Beter/Slechter/effectiever/zinvoller/bureaucratischer was dan dat het nu is. 

(wat geweldig, ik kan mijn teksten aanpassen

Sophia_!

Sophia_!

23-07-2021 om 10:23

Domid schreef op 23-07-2021 om 10:20:

[..]

En ondanks dat ik mij soms ook irriteer, verwonder, verbaas en me aangenaam vermaak met de "nieuwe" aanwas, vind ik het wel leuk.

Vind ik het heel leuk zelfs. Het zorgt toch voor een andere dynamiek en geeft wat meer reuring in de tent

Ah, dat is leuk om te horen! 

Domid schreef op 23-07-2021 om 10:20:

[..]

Dat is leuk om te horen. 

_melon schreef op 23-07-2021 om 10:11:

[..]

Op OO hadden ze toch nieuwe aanwas (en meer activiteit) nodig? Heb ik her en der gelezen tenminste.

Ik dacht ook dat dat de insteek van de overname was; meer activiteit en toeloop op het al bestaande forum. 

LoveCats! schreef op 23-07-2021 om 10:01:

[..]

Of gewoon allebei gescheiden, en geen enkele pijler delen. Ik merk zelf nu al dat er mensen op OO niet zo blij zijn met de Via-toestroom. Via is Via en OO is OO is mijn persoonlijke mening, dat moet je niet bij elkaar zetten in een forum.

Nou, dat dus. En dat kan ik me goed voorstellen.

Voor mij persoonlijk zou bij samenvoegen een algemene naam wel fijn zijn, want ik voel er niets voor om op een forum gericht op ouders te schrijven. Dat is iets dat te maken heeft met hoe ik als vrouw zonder kinderen en wens de maatschappij ervaar, niet persoonlijk of vervelend bedoeld. Maar mensen komen natuurlijk ook niet voor niks naar een ouderforum. Twee aparte fora is misschien uiteindelijk toch het beste...

Saga schreef op 23-07-2021 om 10:18:

[..]

Misschien ook door de opschudding van de vorige week. Dat heeft mogelijk wel een schrikeffect gegeven.

Nu de storm weer een beetje gaat liggen, zie je pas wat er overblijft.

... En nu Viva blijft. Denk ik.

coolpack2 schreef op 23-07-2021 om 10:29:

[..]

... En nu Viva blijft. Denk ik.

Dat ook.

coolpack2 schreef op 23-07-2021 om 10:27:

[..]

Voor mij persoonlijk zou bij samenvoegen een algemene naam wel fijn zijn, want ik voel er niets voor om op een forum gericht op ouders te schrijven. Dat is iets dat te maken heeft met hoe ik als vrouw zonder kinderen en wens de maatschappij ervaar, niet persoonlijk of vervelend bedoeld. Maar mensen komen natuurlijk ook niet voor niks naar een ouderforum. Twee aparte fora is misschien uiteindelijk toch het beste...

Ik, als ouder, voel er ook niks voor om op een ouders forum te schrijven. Dat voelt alsof het maar over 1 ding gaat en daar heb ik juist helemaal geen behoefte aan. 

coolpack2 schreef op 23-07-2021 om 10:27:

[..]

Samenvoegen hoeft voor mij niet. Net zoals Viva ooit een merk was, zo voelt OO ook voor mij. 

Ik snap de achterliggende gedachte ook wel, dat er 1 of 2 pijlers gedeeld zijn. Ook snap ik dat het lastig is als er berichten in staan die dan verplaatst worden naar een andere pijler, waardoor hij onzichtbaar wordt voor een aantal mensen. 

Ik denk alleen dat dat een kwestie is van tijd. Er zal zondermeer een werkbare oplossing gevonden worden voor dit  probleem. 

Ik denk ook niet dat ik als forumlid daar actief een oplossing voor kan leveren. Wat ik wel kan doen, is geduld hebben met alle grote en kleine dingen waar ik tegen aan loop, en me realiseren dat dit forum nog maar piep en piep jong is. Tuurlijk worden er fouten gemaakt, natuurlijk zullen er dingen zijn die slimmer/beter/anders kunnen. 

Geef het alleen de tijd. Net zoals een kuiken als het 2 dagen uit het ei is nog niet kan vliegen, zo is het ook dit forum nog aan het groeien. 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

23-07-2021 om 10:56

ShaunTheSheep schreef op 23-07-2021 om 10:19:

[..]

OK, even twee dingen die me vanmorgen opvielen (en aansluiten in een rij van andere soortgelijke situaties), alleen even als voorbeeld, niet zozeer ter discussie.

1.In het topic "wat je niet begrijpt" zijn er af en toe mensen die een mening niet delen. Zodra daar meer dan posts over gaan wordt er meteen geroepen "dat moet in een ander topic". Hoezo kan je er niet even nader op in gaan zonder meteen weg te moeten naar een ander topic?

2.Over het-forum-dat-niet-genoemd-mag-worden liep een best wel brave discussie en hop, meteen wordt het topic gesloten omdat "het nieuws nu wel ingedaald moet zijn". Eens dat het nieuws nu wel bekend is, maar dan kan een topic toch open blijven om over andere dingen te praten? Het was echt geen stevige discussie en er werd ook niet op de man gespeeld, er werd niet gescholden en het ging om een uitlaatklep (want echt klagen moet je uiteraard bij de ander doen want die lezen hier niet mee, zoals overigens terecht werd opgemerkt).

3.En kan nog meer noemen waardoor de nieuwe mensen niet altijd even hartelijk worden ontvangen en/of de oude garde snel gepikeerd raakt, maar lijkt me niet nodig. Het is hier echt wel leuk, maar iets meer ruimte en tijd om elkaar over en weer te leren kennen, mag wel.

Ik heb je punten even genummerd, is wat makkelijker reageren

1. Sommige onderwerpen lenen zich best even offtopic te gaan waaruit weer een andere mooie discussie kan ontstaan. De Mods lezen regelmatig mee en grijpen vanzelf in als het topic ontspoort of teveel/te lang offtopic gaat, maar meestal reguleert zich dan zelf wel. Dat anderen daar iets van vinden, wil dus niet automatisch zeggen dat je er niet meer over mag/kan praten, zolang ook dit niet weer tot een ellenlange discussie leidt   

2. Over dit topic waren de meningen erg verdeeld en hebben we als Viafora-team het topic vrij lang opengehouden. Zodra vele meningen zich gaan herhalen en het alleen over wij/zij blijft gaan en hier diverse rapportages over binnenkomen wordt dit als team overlegd en zal er een beslissing komen. Deze keuze kan nooit gemaakt worden naar ieders tevredenheid en zullen de meningen daarover altijd verdeeld blijven.

3. Ik ben van mening dat je elkaar als forummers het beste leert kennen door gewoon met elkaar te forummen, daarvoor heb je geen topic als Viafora-Viva nodig. Viva is geen Viafora en Viafora is geen Viva. 
Sommigen schrijven op beide fora, anderen alleen hier of daar en dat is allemaal oké, maar door het ergens niet mee eens te zijn wil nog niet zeggen dat er geen ruimte voor discussie is, want dat is er zeker wel.

[..]

Deze ‘wij’ houdt vooral niet van dit soort zwart-wit denken. Ik vind de recente ontwikkelingen hartstikke leuk maar niet alles is even leuk en sommige dingen vind ik niet leuk. Dat kan toch? We zijn een soort lattend, samengesteld gezin. Dat moet zijn weg vinden. Volgens mij moeten we niet te bang zijn voor .. euh .. meningsverschillen. Ik ben niet zo bang voor discussie, ook niet over verwachtingen van het forum. Als we maar de intentie hebben het samen goed te hebben, komen we hier vast uit. Toch? 

Mija schreef op 23-07-2021 om 11:06:

[..]

Deze ‘wij’ houdt vooral niet van dit soort zwart-wit denken. Ik vind de recente ontwikkelingen hartstikke leuk maar niet alles is even leuk en sommige dingen vind ik niet leuk. Dat kan toch? We zijn een soort lattend, samengesteld gezin. Dat moet zijn weg vinden. Volgens mij moeten we niet te bang zijn voor .. euh .. meningsverschillen. Ik ben niet zo bang voor discussie, ook niet over verwachtingen van het forum. Als we maar de intentie hebben het samen goed te hebben, komen we hier vast uit. Toch?

Leuke vergelijking met het latten haha. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.