Over het forum
Redactie
22-06-2021 om 21:00
Viva: Denk mee over Dé Naam
YES! Er komt een nieuw Viva Forum, maar dan anders. Heb jij een goed idee voor Dé Naam die het nieuwe forum moet krijgen? Drop hem hier!
GrippingKouprey73
25-06-2021 om 09:45
Glamourlama schreef op 25-06-2021 om 00:43:
[..]
Maar het betekent wel: Leef tot de max! En dat past heel goed bij wat Viva was.
Mee eens, maar ik denk dat de naam Viva waarschijnlijk niet de bedoeling is. Ik kwam op “LaVida” eigenlijk vanuit het Ouders.nl perspectief. Ouderschap, vooral in de eerste jaren, kan je helemaal opslurpen dan is het leuk om een plek te hebben waar je andere levens perikelen kan delen; of ideeën op kunt doen om andere delen van persoonlijkheid aan bod te laten komen. En al die andere dingen waar het Viva forum groot op is geworden.
Toen ik ging kijken of die naam er al tussen zat liep ik tegen “VivaLaVida” aan die de lading in zijn geheel dekt. “Leef” op zijn Nederlands heeft net niet die vonk die “LaVida”, of gewoon: “Vida” wel heeft, zoals “Viva” die ook altijd heeft gehad; en is ook een verwijzing naar.
Ik vermoed dat de naam Máxima zo zijn beperkingen zal hebben. Op de naam Lilibet zit ook al een soort van trademark door de royals, als ik het goed begrepen heb.
Ouders.nl/ZeWarenEenBeetjeDom.nl, om de royals te omzeilen gaat hem in elk geval niet worden.
redbulletje
25-06-2021 om 10:01
Heremetijd schreef op 25-06-2021 om 09:45:
[..]
Mee eens, maar ik denk dat de naam Viva waarschijnlijk niet de bedoeling is. Ik kwam op “LaVida” eigenlijk vanuit het Ouders.nl perspectief. Ouderschap, vooral in de eerste jaren, kan je helemaal opslurpen dan is het leuk om een plek te hebben waar je andere levens perikelen kan delen; of ideeën op kunt doen om andere delen van persoonlijkheid aan bod te laten komen. En al die andere dingen waar het Viva forum groot op is geworden.Toen ik ging kijken of die naam er al tussen zat liep ik tegen “VivaLaVida” aan die de lading in zijn geheel dekt. “Leef” op zijn Nederlands heeft net niet die vonk die “LaVida”, of gewoon: “Vida” wel heeft, zoals “Viva” die ook altijd heeft gehad; en is ook een verwijzing naar.
Ik vermoed dat de naam Máxima zo zijn beperkingen zal hebben. Op de naam Lilibet zit ook al een soort van trademark door de royals, als ik het goed begrepen heb.
Ouders.nl/ZeWarenEenBeetjeDom.nl, om de royals te omzeilen gaat hem in elk geval niet worden.
Als bewust kindvrije hoop ik dat er een neutraler forum wordt opgezet en niet alleen vanuit het perspectief van mensen die kinderen hebben/willen.
ShowyHummingbird30
25-06-2021 om 10:05
redbulletje schreef op 25-06-2021 om 10:01:
[..]
Als bewust kindvrije hoop ik dat er een neutraler forum wordt opgezet en niet alleen vanuit het perspectief van mensen die kinderen hebben/willen.
Volgns mij was dat ook de bedoeling.
Avena
25-06-2021 om 10:15
Ik vind Twist nog steeds de leukste. Komt er straks een poll waarin we kunnen stemmen over de nieuwe naam?
GrippingKouprey73
25-06-2021 om 10:15
[..]
Dat vond ik ook juist zo leuk van het Viva forum: even weg uit het moederschap, ondanks dat het daar ook over mocht gaan, terug naar het volle leven!
Even een vraag voor de moderators: hoe kan ik op dit forum mijn foutjes, vergeten komma’s, woorden etc. editten? Of ik zie iets over het hoofd, of het is er niet?
Forumbeheer
25-06-2021 om 10:19
Bericht van het forumbeheer
Beste forumbezoekers,
een reactie op
Heremetijd schreef op 25-06-2021 om 10:15:
[..]
Even een vraag voor de moderators: hoe kan ik op dit forum mijn foutjes, vergeten komma’s, woorden etc. editten? Of ik zie iets over het hoofd, of het is er niet?
Dat kan nu nog niet, straks op het nieuwe Viva-forum wel. Voor nu kun je het beste je bericht kopiëren, verbeteren/aanpassen, opnieuw posten en het verkeerde bericht melden via het uitroepteken. Dan verwijderen wij het.
Veel plezier hier 😁
Met vriendelijke groet,
Heidi Sour
Forumbeheer Ouders Online
Rondstruiner
25-06-2021 om 10:21
[..]
Ik ook ja, anders zou ik me hier ook niet aangemeld hebben. En dat was inderdaad ook de bedoeling dacht ik.
GrippingKouprey73
25-06-2021 om 10:27
Forumbeheer schreef op 25-06-2021 om 10:19:
Bericht van het forumbeheer
Beste forumbezoekers,
een reactie op
[..]
Dat kan nu nog niet, straks op het nieuwe Viva-forum wel. Voor nu kun je het beste je bericht kopiëren, verbeteren/aanpassen, opnieuw posten en het verkeerde bericht melden via het uitroepteken. Dan verwijderen wij het.
Veel plezier hier 😁
Met vriendelijke groet,
Heidi Sour
Forumbeheer Ouders Online
Bedankt voor je snelle antwoord. Helaas heb ik dit bij de laatste ook gedaan, toch nog iets gemist bij het nalezen. Ik zal voorlopig beter opletten.
Dollekat
25-06-2021 om 10:36
Hallo, ook ik kom van het Viva Forum hier even een kijkje nemen.
Ik zou ViaViva een leuke naam vinden voor het nieuwe forum Geen idee of het mag, maar aangezien de meesten via het Vivaforum komen, dacht ik hier aan.
RodeKrullenbol
25-06-2021 om 11:20
Omdat een forum draait om contact leggen met elkaar, zou 'bruggenbouwers' misschien ook wel een geschikte naam zijn. Of 'De polder', vanwege ons polderen.
Herfstappeltaart
25-06-2021 om 11:27
"De Polder" vind ik ook wel toepasselijk ja. Of "Het Buurthuis" .
flipje2
25-06-2021 om 12:56
Avena schreef op 25-06-2021 om 10:15:
O, en Mosterd zou ik ook nog steeds heel leuk vinden!
ik ook!
Rachel.
25-06-2021 om 13:11
Heremetijd schreef op 25-06-2021 om 10:15:
[..]
Dat vond ik ook juist zo leuk van het Viva forum: even weg uit het moederschap, ondanks dat het daar ook over mocht gaan, terug naar het volle leven!
Dat kan ik ook voor je beantwoorden, Je kunt je verzonden berichten hier niet aanpassen (wat ik ook vervelend vind). Dan zou je zegmaar een extra bericht moeten sturen met correctie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.