Over het forum
AlexOudersnl
08-07-2021 om 12:12
Bugs meld-topic
En we zijn live! Een nieuwe grote update, niet alleen voor Ouders.nl maar ook meteen de livegang van Viafora.
Alhoewel deze update al grondig getest is door een aantal van jullie (enorm veel dank!) zitten er geheid nog her en der foutjes. Kom je iets tegen? Meld het hier!
Mocht je een grote fout tegenkomen waarvan je twijfelt of je deze publiekelijk online moet plaatsen, dan kan je ook altijd een email sturen naar [email protected]
Friezinnetje
17-11-2021 om 22:41
ja, wat een enorme witte ruimtes tussen alle posts en topics. Niet fijn!
Angela1967
17-11-2021 om 23:19
redbulletje schreef op 17-11-2021 om 22:17:
Overigens spring je nu ook niet meer naar de laatste reactie.
Als je iemand geblokkeerd hebt en diegene heeft het laatste bericht geplaatst dan kan ie niet ernaar toe springen. Misschien dat dat het geval was.
Gr Angela
redbulletje
18-11-2021 om 07:38
Angela1967 schreef op 17-11-2021 om 23:19:
[..]
Als je iemand geblokkeerd hebt en diegene heeft het laatste bericht geplaatst dan kan ie niet ernaar toe springen. Misschien dat dat het geval was.
Gr Angela
Om die reden heb ik degene die ik geblokkeerd had na korte tijd weer gedeblokkeerd dus dat kan 't niet zijn.
Het gaat er over dat als ikzelf een reactie plaats ik niet op mijn reactie terecht kom maar boven aan de pagina in een enorm witvlak.
redbulletje
18-11-2021 om 07:44
Ik zou er geen probleem mee hebben als Alex een aparte advertentiepagina aan zou maken waar we dagelijks een paar minuten op moeten klikken voor zijn inkomsten, maar midden op 't forum is gewoon heel irritant. Zeker als het ook nog geen stilstaande zijn.
AlexOudersnl
18-11-2021 om 08:03
Zo, advertenties lijken nu weer normaal in te laden, alleen die advertentie onderaan komt iedere keer terug dus dat is niet wenselijk.
redbulletje schreef op 18-11-2021 om 07:38:
[..]
Het gaat er over dat als ikzelf een reactie plaats ik niet op mijn reactie terecht kom maar boven aan de pagina in een enorm witvlak.
Dat zou ook gewoon nog moeten werken, is bij mij in ieder geval zo.
redbulletje schreef op 18-11-2021 om 07:44:
Ik zou er geen probleem mee hebben als Alex een aparte advertentiepagina aan zou maken waar we dagelijks een paar minuten op moeten klikken voor zijn inkomsten, maar midden op 't forum is gewoon heel irritant. Zeker als het ook nog geen stilstaande zijn.
Maar deze advertenties stonden er al sinds het begin van Viafora, enige wat je nu opvalt is dat je extra witruimte hebt? Het overgrote deel heeft geen adblocker en kon hier verder prima mee dealen.
redbulletje
18-11-2021 om 08:06
AlexOudersnl schreef op 18-11-2021 om 08:03:
Zo, advertenties lijken nu weer normaal in te laden, alleen die advertentie onderaan komt iedere keer terug dus dat is niet wenselijk.
[..]
Dat zou ook gewoon nog moeten werken, is bij mij in ieder geval zo.
[..]
Maar deze advertenties stonden er al sinds het begin van Viafora, enige wat je nu opvalt is dat je extra witruimte hebt? Het overgrote deel heeft geen adblocker en kon hier verder prima mee dealen.
Ik forum met Opera dus ik heb nooit ads gezien, nu zie ik wel meerdere grote wit vlakken.
ShowyHummingbird30
18-11-2021 om 08:30
redbulletje schreef op 18-11-2021 om 08:06:
[..]
Ik forum met Opera dus ik heb nooit ads gezien, nu zie ik wel meerdere grote wit vlakken.
Tja, zonder advertenties geen inkomsten en dus geen forum.
Friezinnetje
18-11-2021 om 08:39
ik heb een addblocker en het is ineens allemaal grote witte vlakken.
redbulletje
18-11-2021 om 08:47
Coreopsis schreef op 18-11-2021 om 08:30:
[..]
Tja, zonder advertenties geen inkomsten en dus geen forum.
Daarom ben ik voorstander van een aparte pagina voor adverteerders waar we dagelijks een paar minuten op gaan klikken als onze bijdrage, terwijl het forum zelf verschoond blijft. Doe die waardebon dan uitreiken aan degene die 't langst advertentietjes heeft zitten klikken.
Bailey26
18-11-2021 om 08:48
Ik heb geen addblocker en ook opeens allemaal grote witte vlakken.
Maar nog geen vastloper gehad dus dat is grote winst.
ShowyHummingbird30
18-11-2021 om 08:51
Bailey26 schreef op 18-11-2021 om 08:48:
Hier is het wisselend. Midden in een topic is het wit. Onderaan het topic én boven het reatievak een advertentie (dus 2 advertenties direct onder elkaar).
AlexOudersnl
18-11-2021 om 09:01
Bailey26 schreef op 18-11-2021 om 08:48:
Ik zie dat nog niet alle advertenties goed gevuld worden. Reden van de aanpassing (of eigenlijk overstap) is dat we nu hopelijk meer invloed kunnen uitoefenen welke en hoe advertenties getoond worden
Coreopsis schreef op 18-11-2021 om 08:51:
[..]
Hier is het wisselend. Midden in een topic is het wit. Onderaan het topic én boven het reatievak een advertentie (dus 2 advertenties direct onder elkaar).
Ai, ja dat is niet handig. We moeten de aankomende paar dagen nog even gaan tweaken daarmee, excuus!
Friezinnetje schreef op 18-11-2021 om 08:39:
ik heb een addblocker en het is ineens allemaal grote witte vlakken.
In de witte vlakken komen advertenties te staan als je geen adblocker hebt. Als je wel een adblocker hebt, dan blijven het inderdaad grote witte (lege) vlakken...
redbulletje schreef op 18-11-2021 om 08:47:
[..]
Daarom ben ik voorstander van een aparte pagina voor adverteerders waar we dagelijks een paar minuten op gaan klikken als onze bijdrage, terwijl het forum zelf verschoond blijft. Doe die waardebon dan uitreiken aan degene die 't langst advertentietjes heeft zitten klikken.
Helaas, klikpagina's zijn uitermate verboden door adverteerders / advertentie netwerken (zoals bijv. Google). Als zij je daarop betrappen dan gooien ze je meteen van hun netwerk af.
Courage
18-11-2021 om 10:53
Alex, bij mij geen addblocker en ook geen gebruiker geblokkeerd. Maar ook bij mij springt het topic meteen naar de laatste reactie en niet naar waar ik gebleven was in een topic. Dus ik moest net 12 berichten terugbladeren voor de reacties waar ik was gebleven.
Dat vond ik juist een enorm fijne feature van dit forum, dus zou echt fijn zijn als dat het wel weer doet...
Windows 10, laptop, firefox.
Edit: dit gebeurde alleen op dit bugstopic . Was het eerste dat ik opende. Bij andere topics gaat het nu wel goed. Ik hou het even in de gaten.
AlexOudersnl
18-11-2021 om 11:15
Angela1967 schreef op 17-11-2021 om 23:19:
[..]
Gr Angela
Dit heb ik nu net gefixed
Courage
18-11-2021 om 11:20
AlexOudersnl schreef op 18-11-2021 om 11:15:
[..]
Dit heb ik nu net gefixed
Misschien dat het daarom daarna bij andere topics bij mij wel goed weer? Zoals gezegd: ik hou het even in de gaten.
Redbulletje; ben benieuwd of het bij jou nu ook weer goed gaat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.