Huiskamer
madee
14-06-2024 om 13:25
Zomer, maar zo koud…wie heeft er ook de cv aan gezet?
Brrr, ik hield het niet meer uit: vest aan, elektrische warme-lucht-blaas installatie aan, maar ik blijf vernikkelen want de hele kamer is en blijft koud. Ben ik de enig die gezwicht is voor de CV vandaag (of eerder)?
Bakblik
14-06-2024 om 13:26
Nee hoor, de cv wil ik niet met aan maar heb van de week al 2x een gerecht uit de oven gemaakt. Dan warmt het ook een beetje op in huis. 😜
Lizzyliz
14-06-2024 om 13:27
Ik heb wel een warm vest aangetrokken vanochtend. En gisteravond zat ik op de bank onder mijn elektrische deken, haha!
Ik weiger de cv aan te zetten in juni.
_Audrey
14-06-2024 om 13:31
Is het zo koud bij jullie binnen dan? Dat is balen
Hier is het 21 graden binnen en gelukkig hoeft de verwarming niet aan.
Poezenmeisje
14-06-2024 om 13:36
Wjj.
Gisteren.
Waterkou, dat is zó vervelend.
's Winters staat de kachel hier op 19 graden, met een winters zonnetje is dat prima.
Maar nu, met koude regen en harde wind voelt diezelfde 19 graden kil.
madee
14-06-2024 om 13:38
Het gaat ook tegen mijn eigen overtuigingen in….maar de lucht in huis was helemaal kil, zo tegen de 19 graden aan. Nu weer aangenamer, en de cv weer uitgezet. Ik hou het nu wel weer uit tot ik vanavond weer onder een dekentje op de bank ga zitten…
Ysenda
14-06-2024 om 13:39
Nee, het is nog ruim boven de 17 graden in huis, dan gaat de kachel niet aan, ook niet in de winter. Als de kachel aan gaat gaat ie ook niet hoger dan 18 graden in de winter.
Gelebloem
14-06-2024 om 13:44
Ik heb geen CV maar de gaskachel wel even aan gehad. Ik heb niet zoveel principes in deze en had het stervenskoud
Groenebroek
14-06-2024 om 13:51
Wij hebben al weken tussendoor de airco op verwarmen aan staan. Hebben allebei chronische ziektes waardoor we het snel koud hebben en kou niet bijdraagt aan onze lichamelijke gesteldheid.
Moederkareltje
14-06-2024 om 13:57
ik heb laatst wel een keer 16,5graden gezien hierbinnen maar niks gedaan behalve kind sokken aandoen en dekentje geven als hij op de bank zit als hij net wakker is. Ik doe hetzelfde. Wil man de rekening niet aandoen en laat de verwarming uit en het aan hem. Ik kom er niet aan. Moet toch 18 kg kwijt dus alleen maar prima de temperatuur. Ben blij dat het kalm is buiten qua temperatuur. Hoogzwanger in de hitte zoals ik bij zoon had is ellende eerste klas.
Velca
14-06-2024 om 13:58
Hier is het niet nodig. Het is 21 graden in huis, gisteren na het koken zelfs 23 en heb ik een raampje open gezet. Ik zit in een T-shirt met het raam open te werken op dit moment.
Man heeft al wel de hele week zijn trui aan 's avonds, maar geen verwarming.
Gebruikersnaaminvullen
14-06-2024 om 14:02
Vorige week een avond aangehad. De luchtvochtigheid was enorm hoog door alle regen en deuren gingen klemmen.
rionyriony
14-06-2024 om 14:36
Nee, het is binnen boven de 20 graden maar ik heb het toch erg koud. Ik heb een fleece vest aan en af en toe een pluchen kamerjas over mijn benen. Het buitenthermometertje zegt 13,7 graden. Volgende week dinsdag schijnt er een uitschietertje te zijn van 22 graden. Niet overal; bij een ander wordt er toch lager voorspeld voor dinsdag helaas.
Kersje
14-06-2024 om 14:44
het is hier nu 22,5 graden in huis, laatste keer dat ik de airco (mijn warmtebron) aan had was in april ofzo. Heb nu ook gewoon t-shirt met korte mouwen aan en deur open.
MarvelousM
14-06-2024 om 15:04
Moederkareltje schreef op 14-06-2024 om 13:57:
ik heb laatst wel een keer 16,5graden gezien hierbinnen maar niks gedaan behalve kind sokken aandoen en dekentje geven als hij op de bank zit als hij net wakker is. Ik doe hetzelfde. Wil man de rekening niet aandoen en laat de verwarming uit en het aan hem. Ik kom er niet aan. Moet toch 18 kg kwijt dus alleen maar prima de temperatuur. Ben blij dat het kalm is buiten qua temperatuur. Hoogzwanger in de hitte zoals ik bij zoon had is ellende eerste klas.
Jij mag van je man de verwarming niet aan doen?
Ik overwoog het even afgelopen week, maar toch maar niet gedaan. Het is hier 19 graden binnen en dan trek ik wel een dekentje over me heen en een trui aan. Maar toch fijn dat ik niet een man hoef te vragen of de thermostaat omhoog mag.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.