Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wie mis je op Via?


Zilver_gray

Zilver_gray

13-04-2024 om 13:23 Topicstarter

Oh wie ik ook al een tijdje niet gezien heb; Libertine! Mag ik ook graag lezen.

Fleurtje_5 schreef op 13-04-2024 om 13:14:

[..]


Of een topicban. Of pijlerban. Of een afkoelban van twee weken. Word iemand boos over een bepaald onderwerp, en kan diegene daar alleen maar boos en onterecht reageren, dan hopsaflops een afkoelban. Mocht dat niet genoeg zijn dan een topicban.

Op Viva krijg je al een ban als iemand dit aanvraagt. Ik heb het twee keer meegemaakt. Een keer zonder enige uitleg en een andere keer voor racisme (wat in mijn ogen geen racisme was), waar iemand zich aan stoorde blijkbaar.

Ik ben het met jou eens dat noch Pejeka, noch Rebulletje zich racistisch hebben geuit. Wel werden zij bij voorbaat al aangevallen, ongeacht wat ze neerzetten. Hier is dat minder maar ik heb het idee dat het toch begint te komen.

Pejeka ken ik vooral van het forum van  Viva. Hij kreeg hier vrij snel een pemaban en het waarom weet ik nog steeds niet. 
Wel raar dat zo veel mensen zeggen dat ze Redbulletje missen. Dat valt gewoon op. Lieverd ik mis jou ook! Ik weet bijna zeker dat ze hier af en toe nog mee leest. Dat hebben we wel eens uitgesproken tegen elkaar. 

Ze zoeken daar een stok om de hond te slaan, en dat geven ze dan de naam racisme. Ze waren het al van plan en bij de eerste de beste keer dat er iets van een reden komt ben je er geweest.

Ik dacht dat de Pejeka die hij kort zat een wannabe was..

Zilver_gray

Zilver_gray

13-04-2024 om 15:27 Topicstarter

En wat voor zin heeft het om hier te gaan klagen over de reden (wel of niet terecht) van een ban op een ander forum?

Fleurtje_5 schreef op 13-04-2024 om 13:12:

[..]


Nee zeker niet. Bedreiging en schelden is zeker niet oké. Maar ik heb Pejeka en RedBulletje nooit iets horen zeggen (zien schrijven) dat een permaban zou verdienen.

Dat ze op het andere forum een permaban zouden hebben kan ook te maken hebben met de "oplopende trap" op dat forum.

1:Waarschuwing.

2:de 24 uursban

3:de 48 uursban

4: de weekban

5: de maandban

6: De permaban.

Dan kon je dus al een maandban krijgen voor een reden waar iemand anders alleen een waarschuwing voor zou krijgen, maar omdat je dan al bij trap 5 zit word het een maandban. Heb je dan de pech dat een groep je bijdragen niet zo fijn vind, en je tijdens een ban geen uitleg/weerwoord meer kan geven, dan zit je al gauw op trap 5.

Dan verschillen wij daarover in mening. Ook op Viva waren de bans van hun vaak terecht.  En als je na 6 stappen nog steeds niet weet dat je je iets moet gaan aanpassen dan ben je weg. 

RB en Pejeka hebben zeker racistische posts gedaan 

Ik vind het een heerlijk tijdbedrijf om hier te lezen. Aan de andere kant vind ik mezelf slecht. Ik voel me slecht omdat ik hier nog dagelijks kom terwijl ik het helemaal niet eens ben me de moderatie hier. 

Thora schreef op 13-04-2024 om 14:55:

[..]

Op Viva krijg je al een ban als iemand dit aanvraagt. Ik heb het twee keer meegemaakt. Een keer zonder enige uitleg en een andere keer voor racisme (wat in mijn ogen geen racisme was), waar iemand zich aan stoorde blijkbaar.

Ik ben het met jou eens dat noch Pejeka, noch Rebulletje zich racistisch hebben geuit. Wel werden zij bij voorbaat al aangevallen, ongeacht wat ze neerzetten. Hier is dat minder maar ik heb het idee dat het toch begint te komen.

Pejeka is hier nooit geweest en Redbulletje had  meer dan 10.000 posts. Dat lijkt me niet passen bij al op voorhand aangevallen worden. 

Er zijn er best veel met een perma die ik mis, ik vind het een beetje kleurloos zonder hen. Maar in alle eerlijkheid, ze waren allemaal behoorlijk hardleers, altijd maar die grens opzoeken.

Ik heb nog nooit iets gelezen waar iemand een ban voor verdiende. Nergens. Ineens dacht ik: hee, Redbulletje (of een ander) heb ik ook een tijd niet meer gezien.

Moet zeggen dat ik nogal afwezig en traag ben. Wat een ander in een minuut scant doe ik een kwartier over.

Bij GeenStijl zie je Weggejorist staan en ik heb dan nooit geweten wat hij heeft geschreven.

Daglichtlamp schreef op 13-04-2024 om 15:34:

[..]

Pejeka is hier nooit geweest en Redbulletje had meer dan 10.000 posts. Dat lijkt me niet passen bij al op voorhand aangevallen worden.

Ja hoor Pejeka is hier ook geweest.  Omdat ze permaban op viva had. 

Daglichtlamp schreef op 13-04-2024 om 15:34:

[..]

Pejeka is hier nooit geweest en Redbulletje had meer dan 10.000 posts. Dat lijkt me niet passen bij al op voorhand aangevallen worden.


https://www.viafora.nl/forum/over-het-forum/verwarring-over-identiteit

Pejeka had 1402 berichten achter zijn nick (op vier maanden tijd). Daar kreeg ie 1533 likes voor.

RedBulletje had 10456 berichten achter haar nick. Waarover ze 10070 likes kreeg.

Friezinnetje schreef op 13-04-2024 om 16:07:

[..]

Ja hoor Pejeka is hier ook geweest. Omdat ze permaban op viva had.

Inderdaad pejaka is hier geweest, al was het niet heel lang voordat PJK een perma kreeg. 

Wie ik nog meer mis is Hamer. We schreven best een flinke poos op het Brits Koningshuis topic en op het H en M topic. Tot dat het H en M topic gesloten werd. 
 
Toen is Hamer naar een ander forum gegaan. Jammer.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.