Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welke uitspraken van jouw ouders zijn tijdloos en gebruik je zelf nog ?

hier zeggen we : ga je voorzichtig dood wanneer iemand zich verslikt.
met gods wil zei mijn oma altijd wanneer ik om iets vroeg
van mijn moeder:
het poppetje zit 
soep met balletjes

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

03-10-2022 om 08:09

Nog 1 van mijn moeder over dat je je best moet doen op school ‘anders ga je maar worsten verkopen bij de Hema’ 🥴

Het is bij de konijnen af zei m'n vader wel ns. Zeer toepasselijk in deze tijd.

redbulletje schreef op 03-10-2022 om 08:22:

Het is bij de konijnen af zei m'n vader wel ns. Zeer toepasselijk in deze tijd.

En dat betekent?

Phoebe1982 schreef op 29-09-2022 om 13:03:

"Je hoeft het niet te lusten, je hoeft het alleen maar op te eten" zei mn moeder altijd. Vond ik vroeger zwaar irritant, nu vind ik hem geniaal.
"Kinderen die vragen worden overgeslagen" en "Kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt ernaast" hoorde ik ook vaak.

Je moeder waarschijnlijk ook. Maar als je weet dat je kind dat een hele stomme opmerking vindt, zou jij hem dan ook maken? Omdat je weet hoe vervelend het is.

Veel opmerkingen zijn gewoon stom en veel ouders (en andere volwassenen) bleven ze zeggen, want die kinderen hapten zo lekker. Echt aso gedrag.

Rockstar schreef op 03-10-2022 om 09:45:

[..]

En dat betekent?

Het is vreselijk!

Als iemand niet te vertrouwen was en je nooit op iemand kunt rekenen dan zei mijn moeder van die heb je als een scheet in een netje.

watertoren schreef op 03-10-2022 om 11:30:

Als iemand niet te vertrouwen was en je nooit op iemand kunt rekenen dan zei mijn moeder van die heb je als een scheet in een netje.

Mijn opa zei altijd "verdwijn als een scheet in een netje". Dat wist ik niet meer, maar door jouw berichtje herinner ik het me ineens 😄

Zusterclivia schreef op 03-10-2022 om 11:21:

[..]
Veel opmerkingen zijn gewoon stom en veel ouders (en andere volwassenen) bleven ze zeggen, want die kinderen hapten zo lekker. Echt aso gedrag.

jeugdtraumaatje? 

redbulletje schreef op 03-10-2022 om 11:26:

[..]

Het is vreselijk!

Vreselijk als in smaak, of uiterlijk? Of algemeen? Is de energiecrisis bij de konijnen af?

Rockstar schreef op 03-10-2022 om 22:41:

[..]

Vreselijk als in smaak, of uiterlijk? Of algemeen? Is de energiecrisis bij de konijnen af?

Ja de energiecrisis, de luxe asielboten, de klimaatwaanzin, allemaal zaken waarbij ik mn vader kan horen zeggen dat het bij de konijnen af is dankzij de reminder van dit topic. Ook bij neutralere dingen als hondenweer trouwens.

Op de vraag hoe duur iets is: twee keer de helft.
wat je vindt moet je naar de politie brengen. 
bij onhandig doen met een mes: snij niet in je rug. 
ook veel hussen gegeten inderdaad. 

redbulletje schreef op 03-10-2022 om 23:06:

[..]

Ja de energiecrisis, de luxe asielboten, de klimaatwaanzin, allemaal zaken waarbij ik mn vader kan horen zeggen dat het bij de konijnen af is dankzij de reminder van dit topic. Ook bij neutralere dingen als hondenweer trouwens.

Oké, nou leuk om te weten, die kende ik niet.

Phoebe1982 schreef op 03-10-2022 om 08:09:

Nog 1 van mijn moeder over dat je je best moet doen op school ‘anders ga je maar worsten verkopen bij de Hema’ 🥴

Mijn man zei altijd tegen onze dochter dan: denk erom he! Geen augurk op mijn hamburger! ( als in : dan ga je maar bij de Mac Donalds werken)

lientje69 schreef op 04-10-2022 om 06:09:

[..]

Mijn man zei altijd tegen onze dochter dan: denk erom he! Geen augurk op mijn hamburger! ( als in : dan ga je maar bij de Mac Donalds werken)

Die vind ik wel grappig gevonden 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.