Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welke ''simpele'' dingen vergeet jij altijd?

Zo moet ik voor mijn werk nogal eens wat afspraken inplannen, het komt dan ook wel eens voor dat iemand zegt ''plan het maar 3 wekelijks in''
En ik voel me echt heel dom, maar ik vergeet dus altijd hoe je dat moet ''berekenen''

Dus dat bracht me bij de vraag van dit topic


Ja, leuk, die ezelsbruggetjes voor open en dicht, maar ik raak dan weer in de war omdat de bovenkant van de knop naar rechts draait en de onderkant naar links! Welke links/rechts is het dan?
Bij knoppen gaat het tegenwoordig wel goed bij mij, maar met schroeven en moeren is het toch vaak trial and error..

Hier ook notoir slecht in windrichtingen, links/rechts en routes, Google Maps scheelt mij jaren van mijn leven en veel stress. 

Verder kan ik er maar niet aan wennen dat de afzuigkap ik dit huis andersom werkt dan de vorige. Ik zet altijd de afzuiging aan als ik het licht aan wil doen en andersom. 

Moosey schreef op 30-09-2022 om 10:00:

Ja, leuk, die ezelsbruggetjes voor open en dicht, maar ik raak dan weer in de war omdat de bovenkant van de knop naar rechts draait en de onderkant naar links! Welke links/rechts is het dan?
Bij knoppen gaat het tegenwoordig wel goed bij mij, maar met schroeven en moeren is het toch vaak trial and error..

Ik heb hier alleen last van als ik de waterslang van de wasmachine aan of van de kraan moet draaien, omdat je dan van onderen draait. Dan raak ik compleet in de war over welke kant linksom of rechtsom is. Ik heb ooit eens een hele tijd inclusief foto's zitten appen met hulptroepen, omdat ik de slang niet los kreeg en niet goed wist welke kant ik op moest draaien. Maar niemand snapte me en we raakten allemaal in de war😂. 

Ik denk dat ik het nu wel weet. Ik hoop het heel erg, want binnenkort moet ik de cv weer bij vullen en moet die slang weer losgedraaid worden

pull en push doe ik áltijd verkeerd als het op de deur staat geschreven. Zo samen weet ik het prima, maar zodra er pull op de deur staat ga ik pushen. 
Zelfs als ik het ‘in de lucht’ voor moet doen, ga ik met mijn hand pushen en pullen als ik pull en push zeg. 

Moosey schreef op 30-09-2022 om 10:00:

Ja, leuk, die ezelsbruggetjes voor open en dicht, maar ik raak dan weer in de war omdat de bovenkant van de knop naar rechts draait en de onderkant naar links! Welke links/rechts is het dan?
Bij knoppen gaat het tegenwoordig wel goed bij mij, maar met schroeven en moeren is het toch vaak trial and error..

klok_318-129302.jpg?size=338&ext=jpg


Rechts is met de klok mee. Misschien helpt dat.
Ik vind het ook vooral gedoe als de betreffende kraan of moer op de kop zit. Dan moet ik echt goed nadenken of gewoon maar wat proberen.

Rondstruiner schreef op 30-09-2022 om 10:12:

[..]


want binnenkort moet ik de cv weer bij vullen en moet die slang weer losgedraaid worden


Links is Los 😄💪

FarFarAway schreef op 30-09-2022 om 10:36:

[..]


Links is Los 😄💪

Ja maar, alles is ondersteboven

Als ik moe ben haalt mijn hoofd regelmatig apparaatnamen door elkaar. Dan zeg ik dingen als 'wil je even de vaat in de magnetron zetten' of 'de kaas ligt in de wasmachine'. 

Een schroef vast draaien (of iets dichtdraaien) is met de klok mee.

Feles schreef op 30-09-2022 om 10:25:

[..]

klok_318-129302.jpg?size=338&ext=jpg


Rechts is met de klok mee. Misschien helpt dat.
Ik vind het ook vooral gedoe als de betreffende kraan of moer op de kop zit. Dan moet ik echt goed nadenken of gewoon maar wat proberen.

Zo zet je mijn ijskast op een warmere stand. Wil je dat hij meer koelt dan moet hij de andere kant uit.

Feles schreef op 30-09-2022 om 10:25:

[..]

klok_318-129302.jpg?size=338&ext=jpg


Rechts is met de klok mee. Misschien helpt dat.
Ik vind het ook vooral gedoe als de betreffende kraan of moer op de kop zit. Dan moet ik echt goed nadenken of gewoon maar wat proberen.

Misschien helpt dat inderdaad. Maar met op z’n kop enzo (en wat is dan op z’n kop, als de bout beneden zit en de moer boven? En moet een moer eigenlijk ook rechtsom vast of geldt dat alleen voor de bout? Nou ja, etcetera etcetera….) doet mijn hoofd al gauw niet meer mee. Net als met van die ruimtelijk inzicht puzzeltjes met een uitgevouwen kubus met cijfers op de zijkanten en hoe dat er dan in elkaar gevouwen wel of niet uit kan zien. Error….error…….error

Moosey schreef op 30-09-2022 om 12:14:

[..]

Misschien helpt dat inderdaad. Maar met op z’n kop enzo (en wat is dan op z’n kop, als de bout beneden zit en de moer boven? En moet een moer eigenlijk ook rechtsom vast of geldt dat alleen voor de bout? Nou ja, etcetera etcetera….) doet mijn hoofd al gauw niet meer mee. Net als met van die ruimtelijk inzicht puzzeltjes met een uitgevouwen kubus met cijfers op de zijkanten en hoe dat er dan in elkaar gevouwen wel of niet uit kan zien. Error….error…….error

Herkenbaar hoor, die error. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

30-09-2022 om 12:35

Met de windrichtingen denk ik altijd aan de wereldkaart. China, Thailand etc. is het oosten en Europa en Amerika het westen. En Spanje ligt in het warme zuiden en Scandinavie in het koude noorden. 

Bij links/rechts denk ik aan de hand waarmee ik schrijf, dat is bij mij rechts. 

Ik raak wel vaak in de war met hoeveelheden: deciliters en milliliters, kilo's en grammen enzo. Had je op school van die trapjes voor maar die ben ik vergeten.

Sinds ik niet meer werk (ik ben invalide verklaard) weet ik nooit 's ochtends wanneer ik opsta welke dag het is. Maandag? Dinsdag? ZO genant! Ik moet bij het opstaan op de laptop checken welke dag. 

Ik vergeet ook vaak als ik al in bed lig of ik de verwarming wel of niet uitgezet heb en dan moet ik weer opstaan. Ffff. 

Moosey schreef op 30-09-2022 om 12:14:

[..]

Misschien helpt dat inderdaad. Maar met op z’n kop enzo (en wat is dan op z’n kop, als de bout beneden zit en de moer boven? En moet een moer eigenlijk ook rechtsom vast of geldt dat alleen voor de bout? Nou ja, etcetera etcetera….) doet mijn hoofd al gauw niet meer mee. Net als met van die ruimtelijk inzicht puzzeltjes met een uitgevouwen kubus met cijfers op de zijkanten en hoe dat er dan in elkaar gevouwen wel of niet uit kan zien. Error….error…….error

Jaja, de moer moet dezelfde kant uit.

watertoren schreef op 30-09-2022 om 09:45:

[..]

Ik heb echt precies hetzelfde. Mijn broer vond het onvoorstelbaar tijdens de vakantie dat ik zelfs na een aantal dagen nog steeds de verkeerde kant op liep als we de lift uit stapten en naar de bar wilden gaan.

Ja dat dus! Mijn schoonvader heeft een paar maanden in een revalidatiecentrum gelegen, ik kon de kamer niet in mijn eentje vinden. En als ik er was, kwam ik nooit meer terug bij de uitgang. Ergens gaat er iets niet goed in mijn hoofd!

Drakenvlieg schreef op 30-09-2022 om 09:56:

Links en rechts uit elkaar houden

Al mijn hele leven een ding. Ken alle ezelsbruggetjes, incl degene van je handen die het handigste zijn (linkerhand geeft een L bij uitgestrekte duim).
En telkens denk ik dat ik het doorheb om weer verkeerd te zeggen.
Als ik op pad ben en zeg dat we ergens naar links moeten krijg ik al de opmerking "jouw links of links?"...
En dat terwijl ik altijd overal zo de weg weet en topografisch erg goed ben . Dus vaak wijs ik maar welke kant we op moeten, heb ik het iig wel goed.

waarom-kunnen-sommige-mensen-het-verschil-tussen-links-en-rechts-zo-moeilijk-onthouden-3535-1544715020.jpg?crop=1.00xw:1.00xh;0,0&resize=980:*

Ik zeg dat ook weleens verkeerd omdat ik in spiegelbeeld sportles geef en dan moet ik dus “linkerbeen” zeggen tegen mijn rechterbeen. Dan scheld ik soms in het ‘echte leven’ mijn rechterbeen uit voor linkerbeen.  maar ja, zó vaak komt het niet voor dat ik “rechterbeen” moet zeggen buiten het sporten om. Gelukkig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.