Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welke rijbewijzen heb je/wil je nog gaan halen.

Zelf heb ik een 

AM.     Bromfiets 
B         autorijbewijs
T.        Tractor (maar ik zeg trekker  )

Wat ik nog overweeg om te halen, niet concreet wel de gedachte is een rijbewijs BE en of C(1)zodat ik ook een auto met grote aanhanger/caravan/ camper en een zwaardere bakwagen mag besturen. 
Motor Rijbewijs zou ik minder snel voor gaan, als ik al eens op pad ga voor een weekend weg of op vakantie dan zit ik liever in een auto.  

Voor de peiling geldt welke rijbewijzen je nu al concreet hebt, niet welke je nog wil gaan halen. Uiteraard meerdere opties mogelijk als je meerdere rijbewijzen hebt.

Hele waslijst heb pas mijn rijbewijs laten vernieuwen, vandaar de lange lijst in tegenstelling tot  oudere rijbewijzen.

Eigenlijk is de vraag welke voertuigen mag je nu besturen. 

Peiling

Welke rijbewijzen heb je nu.

Maximaal 10 antwoorden.

163 stemmen
21%
6%
6%
7%
34%
1%
1%
0%
0%
6%
1%
0%
0%
0%
17%

ik heb dezelfde als jij hebt. BE wil ik nog graag halen een keer. 

met een auto rijbewijs mag je toch ook brommer rijden? (Vergeten aan te vinken)

Heb ooit 3 of 4 pogingen gedaan om mijn motorrijbewijs te halen, helaas niet gelukt

Menbewijs!

Hier ook alleen B, maar bij het halen kreeg ik er gratis AM bij (nooit op gereden trouwens) en sinds de laatste rijbewijsverlenging ook Trekker. Maar het lijkt mij niet heel verstandig als ik opeens op een trekker ga rondrijden, geen idee hoe dat moet 

Trekker en brommer heb ik ook maar gewoon gekregen. In mijn tijd mocht je nog brommer rijden zonder rijbewijs 🙃. C wil ik nog wel een keer halen. Misschien ooit met een camper op pad! Motorrijbewijs heb ik, maar de laatste jaren niet meer gebruikt.

O, brommer vergeten in te vullen. 
Heb dus AM, B, BE, T. 
Verder nog Vaarbewijs 1 en 2 en het Menbewijs.

Wel brommer gereden, maar nooit met een Trekker. 
(Ben ook oud genoeg om AM en T er gratis bij te krijgen). 

BE vorig jaar gehaald, zodat ik eventueel ook met een tweepaardstrailer of met de caravan op stap kan (onze auto en 1,5 paardstrailer mag ook met B-rijbewijs). 
Met kleine karren rijd ik al jaren (wel zoveel mogelijk vooruit). 

De lessen voor BE waren wel weer even een "opfrisser" voor het rijden in het algemeen trouwens. 

Ik heb er nul! Rijbewijs B wel ooit gehaald, maar wegens medische redenen mag ik al jaren niet meer rijden. Aan de rest ga ik dus maar niet beginnen. 😅

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-05-2023 om 17:28

Alleen B. En geen enkele behoefte om een andere te halen. Sterker, zodra mijn jongste uit huis is gaat ook de auto weg. 

Ooit BE gehaald (toen ik mijn rijbewijs haalde kreeg je E erbij) Nadat ik een half jaartje af en toe gereden heb kreeg ik mijn eerste epilepsieaanval en mocht ik niet meer rijden.  Na een paar jaar ben ik gekeurd en mocht ik weer rijden maar alleen B gekregen en logisch ook.  Ik rij nu een beetje in de omgeving ik mis de ervaring om lange stukken te rijden.  In het buitenland mag ik sowieso niet rijden, omdat de regels voor epilepsiepatiënten dat anders zijn is het verzekeringstechnisch niet handig om daar te rijden.  B is het en blijft het. 

ik heb AM, A, B, BE, C en vgm ook T rijbewijs. Geen behoefte aan meer rijbewijzen. Heb wel ook vaarbewijs 1.

AM en T kreeg ik cadeau toen ik B haalde, maar ik zou dus echt niet zo op een brommer of trekker stappen. Bij B heb ik de aantekening automaat. Na 6 examens in een schakel auto was automaat (af)rijden een verademing. Ik ben dus ook niet van plan om nog maals B te gaan halen alleen maar omdat ik dan makkelijker een auto kan lenen. We hebben een hybride automaat en ik zou niet anders meer willen. Andere rijbewijzen hoef ik ook niet zo nodig. Als ik ooit nog motor ga rijden dan wordt het toch in een zijspan terwijl mijn man rijdt. 

Auto, brommer en trekker. Ik kan op alle drie rijden, alhoewel  de laatste  2 wel al weer wat jaartjes geleden.Had graag BE willen halen, of C, maar  ik mag dat om medische  redenen  niet. 

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

15-05-2023 om 18:31

Ik heb ooit 15 jaar geleden m’n rijbewijs gehaald 
Daar niet echt wat mee gedaan, dus beter zit ik niet achter het stuur 😁

Sinds wanneer is er voor een trekker een rijbewijs nodig? 😳
Goed idee overigens, maar de memo helemaal gemist 
Nu wil ik die ook hebben zwart op wit hebben

Ik zou nog wel een busrijbewijs willen halen 

Beertjelief schreef op 15-05-2023 om 18:31:

Ik heb ooit 15 jaar geleden m’n rijbewijs gehaald
Daar niet echt wat mee gedaan, dus beter zit ik niet achter het stuur 😁

Sinds wanneer is er voor een trekker een rijbewijs nodig? 😳
Goed idee overigens, maar de memo helemaal gemist
Nu wil ik die ook hebben zwart op wit hebben

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/rijbewijs-tractor-of-trekker

Ik heb geen rijbewijzen. Ik denk wel eens aan mijn auto-rijbewijs te halen, maar dan moet het met een rijschool die om kan gaan met angstige mensen die bang zijn dodelijke ongelukken te maken met hun grote, zware, snelle voertuig. Want alles groter of gelijk aan speed pedelec is groot, zwaar en snel voor voetgangers en fietsers.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.