Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welke plannen heb je met Pasen? Veel zin in of juist niet en waarom?

Wat zijn jullie plannen met Pasen?
Gezellig op familiebezoek of juist niet?
Andere plannen?

Ik heb wat gemengde gevoelens over het (paas)weekend.
Vanavond een borrel op het werk. Gezien de dingen/drank die geregeld zijn, vermoed ik een brakke dag morgen 😅 

Morgen nog wat laatste dingen inkopen voor het paasontbijt en de gourmet met ons vieren (man, kinderen en ik). 1ste paasdag dus gourmetten en 2e paasdag is nog heel onzeker. 
Lastige familiesituatie en iedereen wil wat anders..Maar misschien stel ik voor dat wie wil, langs kan komen en dan een simpele brunch waar iedereen wat meeneemt. Maar ik zie daar dus tegenop want er komt hoe dan ook gedoe 

Vanavond viering Goede Vrijdag in de kerk. Morgen klompenpad-wandeling in de mooi natuurgebied met vrienden. Samen eten.
Zaterdagavond Paaswake in de kerk. 
Zondag wandeling bij opkomst van de zon, dan gezellig ontbijten in de kerk, vervolgens paasdienst met extra muzikale bijdrage. 
In de middag familiebezoek bij ons, blijven ook eten. 
Tweede Paasdag jarige dochter feliciteren en daarna een paar dagen vakantie. 

Het is gezellig dat gezin een lang weekend vrij is en de paaseitjes zijn lekker.  Verder vind ik niks van Pasen en hebben we geen speciale plannen ofzo. 

Ik heb geen plannen en ik heb daar echt enorm zin in! Alhoewel, mijn dochter had zichzelf uitgenodigd voor de paascake vanmorgen maar die kan altijd komen aanwaaien zonder plan. Toen heb ik mijn moeder ook maar opgehaald en hebben we een paastheekransje gehad. Mijn hoofd maakt wilde plannen met de extra tijd (als in: ‘nuttige’ klusjes in huis) maar ik ga mezelf lekker tegenhouden. Als het niet in een ‘reguliere’ werkweek past, hoeft het nu ook niet opeens. Op het monteren van een bureaulade na dan. Misschien. 

Wij doen nooit wat speciaals met Pasen eigenlijk...
Ik zou vanavond met dochter naar een concert gaan, maar mijn gezondheid laat dat niet toe. Ze gaat nu met een collega. 
Morgen met man wat boodschappen doen. Dan zal mijn energie voor de rest van de dag op zijn vrees ik.
Zondag geen plannen. Maandag eten kinderen en schoonzoon hier.

Morgen werken
Zondag  een rustdag, we zijn aan het verbouwen  en we zijn het ff zat. Maandag nog geen idee , nog wat schilderen  waarschijnlijk.  En dan begint de werkweek weer.

Eerste Paasdag een familiefeestje dat eigenlijk best wel teringvroeg begint. Zeker als je in aanmerking neemt dat het zomertijd wordt en wij een half uur onderweg zijn. De starttijd van het feest is heel strikt en iedereen moet dan aanwezig zijn. 
Liefst nog wat eerder eigenlijk , zodat wij als jonge garde de ouderen kunnen helpen op hun plek aan tafel te komen met de rollators en een rolstoel. Mijn jongvolwassen kinderen moeten ook mee, zo geen zin in. Waarschijnlijk zitten we rond 07.30 aan een paasontbijt en dat is nou niet echt lekker rustig aan doen op zondag. Voor mij voelt dat als 6.30 ontbijt. De wekker gaat op 7.00.
2e Paasdag lunchen in een restaurant met familie vanwege een verjaardag, dat is wel gezellig. 

Ik moet morgen werken en ben dan moe. Wil zondag en /of maandag gaan sporten. Verder huis beetje verder opruimen ( moet de gordijnen weer terug ophangen nog na schilderbeurt). En een keer naar schoonouders want dat is ook lang geleden. We hebben geen brunch of eetplannen verder met de familie.
Misschien dat we zondagmiddag naar de bioscoop gaan maar kan ook goed van niet. Zijn volgend weekend ook al weg en daarna ook.

Jemig, Bakblik, 7.30 uur?? En dat voelt ook nog eens als half zes, en je bent een half uur eerder al van huis. Vreselijk! Waarom is daarvoor gekozen? Gaat een deel daarna naar de kerk of zo? Voor wie is dat leuk....?

Jeeetje Bakblik, dat is idd vroeg. Waarom vraag ik me dan af? 

Nou ze zouden hoog en laag kunnen springen maar dat had ik niet gedaan zo vroeg.

Wij gaan 1ste paasdag uiteten met mn moeder, zus en zwager en de kinderen.

2e paasdag gaan we gourmetten met schoonfamilie. Denk dat we op tijd heen gaan zodat we nog een bordspelletjes kunnen doen.

Ik hoop dat het ook nog ergens droog genoeg is om nog even lekker naar buiten te gaan.

Bakblik schreef op 29-03-2024 om 17:11:

Eerste Paasdag een familiefeestje dat eigenlijk best wel teringvroeg begint. Zeker als je in aanmerking neemt dat het zomertijd wordt en wij een half uur onderweg zijn. De starttijd van het feest is heel strikt en iedereen moet dan aanwezig zijn.
Liefst nog wat eerder eigenlijk , zodat wij als jonge garde de ouderen kunnen helpen op hun plek aan tafel te komen met de rollators en een rolstoel. Mijn jongvolwassen kinderen moeten ook mee, zo geen zin in. Waarschijnlijk zitten we rond 07.30 aan een paasontbijt en dat is nou niet echt lekker rustig aan doen op zondag. Voor mij voelt dat als 6.30 ontbijt. De wekker gaat op 7.00.
2e Paasdag lunchen in een restaurant met familie vanwege een verjaardag, dat is wel gezellig.

Ik zou dat familiefeestje lekker voorbij laten gaan.. klinkt niet echt gezellig. 

Egel. schreef op 29-03-2024 om 17:17:

Jemig, Bakblik, 7.30 uur?? En dat voelt ook nog eens als half zes, en je bent een half uur eerder al van huis. Vreselijk! Waarom is daarvoor gekozen? Gaat een deel daarna naar de kerk of zo? Voor wie is dat leuk....?

Nee het feestje begint niet om 7.30. Dan zit ik thuis aan mijn ontbijt. Dan allemaal douchen en in de nette kleren en dan net voor 9.00 in de auto. Dan zijn we om 9.30 op locatie en kan het feest om 10.00 van start. 

Bakblik schreef op 29-03-2024 om 17:43:

[..]

Nee het feestje begint niet om 7.30. Dan zit ik thuis aan mijn ontbijt. Dan allemaal douchen en in de nette kleren en dan met voor 9.00 in de auto. Dan zijn we om 9.30 op locatie en kan het feest in 10.00 van start.

Duurt het de hele dag?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.