Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welk forum? (Gesloten)

Vraagje: bestaat er een forum waarin ze zuinig zijn met het banbeleid? 
Ik vind dit forum heel fijn, maar omdat ik niet zo stabiel ben van geest post ik hier soms berichten waardoor een ban kan volgen. Ik heb amper sociaal contact (eigenlijk zo goed als geen), dus ik zoek een forum waarbij een uitglijder niet direct tot een ban leidt. 
Iemand tips? 

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Probeer Fok eens. Daar wordt je eigenlijk alleen geband voor racisme. Dat zie ik jou nooit doen dus ben je veilig daar. Enige nadeel is dat ze je wel compleet de grond in kunnen boren zonder gevolgen dus als je al niet sterk in je schoenen staat zoals jij kan kan dat wel voor problemen zorgen. 

Moirmel

Moirmel

23-09-2023 om 03:05 Topicstarter

Bedankt voor de tip.
Qua berichten kan ik wel tegen een stootje zolang ik terug kan stoten. Voordeel van dit forum of viva was, dat het vooral uit volwassen vrouwen (spijtig genoeg weinig mannen) bestaat waarmee je ook ernstig kunt spreken; geen behoefte aan een forum vol met pubers. 
En LMEK, al staan we diametraal tegenover elkaar in het Rusland topic, toch bedankt dat je hier een berichtje plaatste. Neem mijn berichten absoluut niet persoonlijk, maar soms laat ik me even gaan omdat ik geloof in de voorwaarden van de verlichting en een krachtige EU, waarbij ik niets anders kan dan een Russische invasie veroordelen. En ik begrijp wat je zegt over Amerikaanse aanvallen door valse claims van massa-vernietigens wapens; maar toen was ik ook tegen een inval vanuit de VS. 

Ik ken eigenlijk geen ander forum dan dit of Viva. Ik heb wel de indruk dat hier soepeler gemodereerd wordt dan op Viva. 

Ik word nooit geband ofzo, maar heb wel eens op FOK gekeken omdat er wat meer uiteenlopende topics zijn binnen mijn interesses. Denk aan concerten, festivals, bepaalde series. Maar het staat ook helemaal vol met puberale onzin, van de nieuwe topics had ik het idee dat de helft onzin was. Dus was daar snel weer weg. 

Misschien kan je met de MODS iets afspreken hier? 
Heb je overigens irl hulp bij je issues? 

Moirmel schreef op 23-09-2023 om 03:05:

Bedankt voor de tip.
Qua berichten kan ik wel tegen een stootje zolang ik terug kan stoten. Voordeel van dit forum of viva was, dat het vooral uit volwassen vrouwen (spijtig genoeg weinig mannen) bestaat waarmee je ook ernstig kunt spreken; geen behoefte aan een forum vol met pubers.
En LMEK, al staan we diametraal tegenover elkaar in het Rusland topic, toch bedankt dat je hier een berichtje plaatste. Neem mijn berichten absoluut niet persoonlijk, maar soms laat ik me even gaan omdat ik geloof in de voorwaarden van de verlichting en een krachtige EU, waarbij ik niets anders kan dan een Russische invasie veroordelen. En ik begrijp wat je zegt over Amerikaanse aanvallen door valse claims van massa-vernietigens wapens; maar toen was ik ook tegen een inval vanuit de VS.

Dat we verschillen van mening op 1 topic betekent niet dat we niet als mensen met elkaar om kunnen gaan, zoals je zelf ook al opmerkt. Ik wens je oprecht het allerbeste toe!

Ik hoop dat je niet van plan bent om volledig over te stappen naar een ander forum, want ik lees je graag! 
Ondanks dat ik je wel eens uit de bocht zie vliegen, maar daar heb ik ook wel eens last van (zij het meer in het "echte" leven) 

Moet het een Nederlands forum zijn? In België is er Beyond Gaming dat een uitgebreid forum heeft en waar het grootste deel van de posters volwassen mannen zijn. Aanbod van onderwerpen héééél ruim (kinderen, relaties, bouwen, werk, actua, politiek, doe-het-zelf, cultuur, natuur, studie, ....) en er is een banbeleid maar daarvan vind ik wel dat dat goed meevalt. Ik post er heel weinig maar wel voldoende om een zicht te hebben op het niveau van dit forum. Als je niks tegen Belgen hebt () kan je daar eens proberen. Misschien ben jij wel diegene die meer Nederlands bloed in dat forum krijgt. Ik heb er geen zicht op of er daar (veel) Nederlanders zitten.

Niet geschoten is altijd mis.

Succes!

letterkoekje schreef op 23-09-2023 om 09:55:

Moet het een Nederlands forum zijn? In België is er Beyond Gaming dat een uitgebreid forum heeft en waar het grootste deel van de posters volwassen mannen zijn. Aanbod van onderwerpen héééél ruim (kinderen, relaties, bouwen, werk, actua, politiek, doe-het-zelf, cultuur, natuur, studie, ....) en er is een banbeleid maar daarvan vind ik wel dat dat goed meevalt. Ik post er heel weinig maar wel voldoende om een zicht te hebben op het niveau van dit forum. Als je niks tegen Belgen hebt () kan je daar eens proberen. Misschien ben jij wel diegene die meer Nederlands bloed in dat forum krijgt. Ik heb er geen zicht op of er daar (veel) Nederlanders zitten.

Niet geschoten is altijd mis.

Succes!

Naast de onderwerpen die ik zelf noemde zie ik hier ook games en literatuur... ziet er best leuk uit als je naast de standaard zwanger-moeder-relatie-werk dingen (zoals ikzelf) nog allerlei andere onderwerpen interessant vindt 

Moirmel

Moirmel

23-09-2023 om 11:48 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 23-09-2023 om 09:13:

Misschien kan je met de MODS iets afspreken hier?
Heb je overigens irl hulp bij je issues?

Psychiater en psychoog (of meerdere psychologen afhankelijk van de tijd), maar dat is vooral voor medicatie en stabilisatie, het is niet iets waarvan ik kan genezen. 
Wil ook geen uitzondering vragen aan de mods omdat het forum iets moet zijn waar iedereen zich thuis voelt, niet een plek die ontregeld wordt door een freak. 

@LMEK: nogmaals bedankt voor je bericht. Door het Rusland topic had ik je onder negeer geplaatst, maar eigenlijk mogen onze meningen daar wel botsen; dus even uitzoeken hoe ik dit ongedaan maak.

@Letterkoekje: bedankt voor de tip. Ben zelf ook Belg, maar dat valt dus niet op. Hoop wel dat er een evenwicht is tussen mannen en vrouwen, want op forums die gedomineerd worden door mannen, slaat het al snel door naar machogedrag en daar heb ik een hekel aan. 

Moirmel schreef op 23-09-2023 om 11:48:

[..]

Psychiater en psychoog (of meerdere psychologen afhankelijk van de tijd), maar dat is vooral voor medicatie en stabilisatie, het is niet iets waarvan ik kan genezen.
Wil ook geen uitzondering vragen aan de mods omdat het forum iets moet zijn waar iedereen zich thuis voelt, niet een plek die ontregeld wordt door een freak.

@LMEK: nogmaals bedankt voor je bericht. Door het Rusland topic had ik je onder negeer geplaatst, maar eigenlijk mogen onze meningen daar wel botsen; dus even uitzoeken hoe ik dit ongedaan maak.

@Letterkoekje: bedankt voor de tip. Ben zelf ook Belg, maar dat valt dus niet op. Hoop wel dat er een evenwicht is tussen mannen en vrouwen, want op forums die gedomineerd worden door mannen, slaat het al snel door naar machogedrag en daar heb ik een hekel aan.

Nou weet ik niet om wat voor uitglijders het gaat hoor, maar ik kan me ook voorstellen dat je met de mods overeenkomt dat ze jouw niet persé meer ruimte geven, maar wel minder snel bannen. Als in: zij mogen wat sneller jouw berichten aanpassen als ze het een tandje te veel vinden, geven je daar eventueel een berichtje over, maar gaan niet over tot bannen.

Dan ga ik er wel vanuit dat het nooit extreem op de man is, maar vooral extreem op het onderwerp. Ik weet niet of die aanname terecht is.

Ik zou het in elk geval wel vervelend vinden als er niet juist ook ruimte is voor een medemens die door psychische problematiek vast al diverse uitsluiting ervaart in het leven.

Hoe vaak heb je al een ban gehad dan? Het is me nooit opgevallen dat je weleens over de grens gaat.

Moirmel schreef op 23-09-2023 om 11:48:

[..]

Ja, ik dat dacht ik al! Ik kom niet meer direct op jouw vorige nick, maar ik weet dat ik in het verleden al veel van je gelezen heb. (Heb je ook niet een stiefzoon?).

Evenwicht tussen mannen en vrouwen, dat hangt ook van het onderwerp af. Ik kan me voorstellen dat een onderwerp in 'relaties' eerder een mix gaat zijn, een onderwerp over auto's eerder door mannen gaat besproken worden en dat de topics waarin schoonheidstips, afvallen en zwangerschapsaangelegenheden meer vrouwelijke schrijvers dan mannelijke zullen hebben. Ik heb op Beyond Gaming al veel gelezen en ik zeg niet dat er nergens machogedrag getoond wordt. Maar zeker niet in elk topic, trouwens dan wordt door de medeposters die macho soms wel goed op zijn plaats gezet.

Bekijk het eens, ik vind het een zéér gevarieerd forum waar iedereen aan bod kan komen. En als je in een vorige post schrijft dat je tegen een bots kan, als die andere maar tegen de weerbots kan, dan kan ik echt geloven dat het iets voor jou is. 

Vorige post had ik het over niet geschoten is altijd mis
en nu schrijf ik
Wie niet waagt, blijft maagd.

Begin met eens te lezen, probeer eens te posten en kijk hoe het je bevalt en laat het me vooral weten of mijn tip een goeie is geweest.

Veel plezier, Moirmel!

Moirmel

Moirmel

23-09-2023 om 14:04 Topicstarter

Moxxie schreef op 23-09-2023 om 12:28:

Hoe vaak heb je al een ban gehad dan? Het is me nooit opgevallen dat je weleens over de grens gaat.

Op viva een permaban vanwege racisme, terwijl ik alles behalve een racist ben maar wel vrij sterke meningen heb. Hier al verschillende bannen vanwege grof taalgebruik. 

Moirmel schreef op 23-09-2023 om 14:04:

[..]

Op viva een permaban vanwege racisme, terwijl ik alles behalve een racist ben maar wel vrij sterke meningen heb. Hier al verschillende bannen vanwege grof taalgebruik.

Niet om het een of ander maar op Viva roepen ze al wel vrij snel dat iets racisme is. Daar is weinig ruimte voor een afwijkende mening daarin. Of nuancering 

En racisme is racisme, dat moet je ook tegengaan maar het gesprek iedere keer doodslaan helpt ook niet mee om anderen tot ander inzicht te brengen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.