Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Weekendplannen

Nu de herfst weer is begonnen wil ik dit topic weer openen om inspiratie op te doen voor het weekenden. Die zijn voor mij soms pittig (eenzaamheid) en duren daardoor lang. Ik trap af: 

Morgen heb ik een kennismaking bij een nieuw oppasgezin en 's avonds pas ik op bij mijn oude adres. Morgen overdag en zondag geen plannen op het huishouden na.


Helemaal geen plannen 💃🏻.
Ik heb net twee dagen vrij gehad, en die waren helemaal vol met afspraken en gezelligheid, dus nu even bijkomen.
Vandaag wel bed verschoond, was gedraaid en opgehangen en een en ander opgeruimd .

Misschien ga ik zometeen wel even naar één van de leuke winkelsteden die in dat andere topic genoemd worden (maar dan om rond te kijken en misschien wat leuke kleine winkeltjes in). 

man heeft net kersenjam gemaakt.  Ik heb net yoghurt mascarpone mango taart gemaakt.  Kinderen hebben gras gemaaid en de Datura's water gegeven.  Over een uur komen vrienden.  Die gaan hier koken. We hebben een paar vrienden die geweldig lekker en graag koken.  Vorig weekend ook al.
Als er tijd over is gaan we een bordspel doen.  Morgen gaan we waarschijnlijk wandelen in en om het bos waar mijn broer woont. Hij is 3 weken op vakantie en er is van alles klaar in tuin en kas. Ik heb gisteren 10 komkommers,  6 courgettes,  sperciebonen en een teil vol smaakvolle kleine tomaten geplukt maar morgen is er absoluut nog veel meer te plukken.  Vervolgens moeten we het verwerken,  dus we vervelen ons vast niet.

vanmorgen zou ik gaan zwemmen maar dat ging niet door. Heb alvast maar wat wasjes gedraaid en spullen opgeruimd, en alvast mijn reistas tevoorschijn gehaald, kan ik die aankomende week gaan vullen. 
Straks met een vriendin afgesproken, dan gaan we tapas eten.

Morgen geen plannen, komende week wordt druk genoeg dus ik kijk morgen wel wat ik ga doen.

Het nek-massage apparaat uitproberen die ik gekocht heb, wie weet helpt dat om van de nekpijn af te komen naast de oefeningen.
En poging 2 om mollebonen te maken. Batch 1 was eerst te taai, na verder bakken te hard. Batch 2 ga ik pellen, geen taai velletje!
https://www.levenderfgoedgroningen.nl/alle-verhalen/de-molleboon-een-onverklaarbaar-tussendoortje

Vandaag een productief dagje gehad tot nu toe. Verschillende klussen in huis gedaan, opgeruimd en schoongemaakt en de wasmachine staat geen moment stil.

Eind vd middag gaan we op bezoek.

Morgenochtend wil ik gaan zwemmen en daarna naar een verjaardag.

Druk weekend maar het geeft wel voldoening.

Was gedraaid, en opgehangen
Puzzel afgemaakt
Boodschappen gedaan

Misschien terrasje of lekker thuis ff niksen.

Dit is het laatste weekend van mijn vakantie, maar we hebben geen echte plannen. Ik zit nu in de speeltuin met het buurjongetje en mijn eigen kind. Ik ga hem zo weer thuis afleveren en dan koken. Vanavond een film kijken met man. Morgen hopelijk uitslapen en ik denk dat kind wel weer gaat buitenspelen. Verder nog even lekker rustig aan doen.

Gistermiddag naar museum more geweest was een mooie nieuwe tentoonstelling. 
Vanmorgen boodschappen gedaan en vanmiddag gegolfd straks ga ik lekker koken en eten we in de tuin.
Morgen ochtend bed verschonen en strijken daarna ga ik waarschijnlijk nog een rondje  golfen of wandelen.

Vanmorgen geslapen, na het werk.
Daarna naar Duitsland geweest te tanken 
Vanmiddag naar de stad geweest voor wat boodschappen 
Jongste zoon was bijna de hele dag de hort op met een paar vrienden, bios en shoppen.
Na de boodschappen op de bank gehangen met een boek en ondertussen het 1 en ander aan het eten gedaan (de oven deed al het werk)
Zo weer verder lezen en er ligt nog was in de machine

Mama-Inge schreef op 17-08-2024 om 19:55:


Na de boodschappen op de bank gehangen met een boek en ondertussen het 1 en ander aan het eten gedaan (de oven deed al het werk)
Zo weer verder lezen en er ligt nog was in de machine

Oeh lekker!! Bericht toch maar weggehaald, maar klinkt goed wat je schrijft 🌸

Hier ook de laatste vakantiedag helaas. We gaan eind van de middag naar het pannenkoekenrestaurant met de kinderen.  Verder ga ik de voorraad pastasaus in de vriezer weer aanvullen en misschien gaan we nog even verjaardagscadeautjes uitzoeken voor klasgenootjes van de kinderen die binnenkort hun feestje geven.  

Vandaag alvast mijn verjaardag vieren met de kinderen en kleinkinderen d.m.v. een lunch in de tuin. gezellig 

Wij zijn een weekend bij vrienden aan de andere kant van het land. Leuke dingen gedaan.
Straks gaan we weer naar huis maar meteen door naar een lokaal evenement vlakbij ons huis.

Herfstappeltaart schreef op 18-08-2024 om 07:57:

Vandaag alvast mijn verjaardag vieren met de kinderen en kleinkinderen d.m.v. een lunch in de tuin. gezellig

Veel plezier en alvast gefeliciteerd 🌺

Herfstappeltaart schreef op 18-08-2024 om 07:57:

Vandaag alvast mijn verjaardag vieren met de kinderen en kleinkinderen d.m.v. een lunch in de tuin. gezellig

Gefeliciteerd met je verjaardag alvast! Heb een fijne dag 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.