Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat zou jij echt nooit in je woonkamer willen hebben? (Géén afzeiken a.u.b.!)

To begint:

Ik zou nooit dingen met gezichten in mijn woonkamer willen hebben. En dan bedoel ik niet foto's van familie want ik heb ook mijn kinderen en kleinkinderen in de kamer maar bijvoorbeeld van die Afrikaanse maskers of beelden. Of schilderijen met voor mij onbekenden erop die je dan heel de tijd aankijken. Beetje creepy vind ik dat 

Rockstar schreef op 19-09-2021 om 12:56:

Opgezette dieren heb ik niet, maar schedels, geweien en vachtjes wel. Staat knus vind ik en ik heb een schedel/gewei tic.

Ik hou daar ook van. Heb zo'n opengewerkte runderschedel aan mijn blokhutschuur hangen en een houten exemplaar uit Tennessee in m'n woonkamer. 

Leuk topic! 
Heelveel dingen zijn al genoemd, waar ik het zeker mee eens ben. 

Mijn top 3 is:
Een groot zelfportret, half nakende.
Een giga TV in een kleine huiskamer. 
Te grote krabpaal voor 1 kat (sorry kattenliefhebbers). 

Dingen met teksten.
Home is where the heart is zulke dingen

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

19-09-2021 om 14:56 Topicstarter

Heerlijk om te lezen allemaal. En inderdaad, je kunt nooit een interieur verzinnen wat iedereen mooi vindt en waar iedereen zich prettig  voelt. En dat is nu juist net leuk!
Mijn beste vriendin heeft een totáál andere smaak dan ik. Verder kunnen we het uitstekend met elkaar vinden 

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

19-09-2021 om 14:59 Topicstarter

Ik weet nog iets: dieren in een (te kleine) kooi. Ik vind niks zo zielig als dieren die van nature de ruimte nodig hebben in een kleine kooi zetten. Konijnen, papegaaien enz.
Vogels moeten vliegen en konijnen rondrennen vind ik.

Herfstappeltaart schreef op 19-09-2021 om 14:59:

Ik weet nog iets: dieren in een (te kleine) kooi. Ik vind niks zo zielig als dieren die van nature de ruimte nodig hebben in een kleine kooi zetten. Konijnen, papegaaien enz.
Vogels moeten vliegen en konijnen rondrennen vind ik.

Daar ben ik het mee eens.

SilverQuelea47

SilverQuelea47

19-09-2021 om 15:18

• Schrootjes.
  • Beige, geel, bruin, oranje... Ik houd dus absoluut niet van herfstkleuren
  • Steigerhout
  • Ivarkasten van de Ikea
  • Tapijt: ik heb allerlei allergieën en ik vind tapijt heel snel vies.
  • Systeemplafonds

Daar moet ik direct aan toevoegen: Ik heb de smaak van Marie Servaes. Zo ziet mijn huis er niet uit want ik heb geen zin om allerlei frutsels af te stoffen, maar ik houd wel van kitsch.

Auwereel schreef op 18-09-2021 om 19:08:

Ik moest even een rondje Funda doen, maar ik heb iets gevonden wat ik niet wil: paarse muren!
Plavuizen wilde ik ook niet toen ik 20 jaar geleden mijn woning kocht, maar mijn verder droomwoning bleek ze wel te hebben liggen. Daar doen we nog wel eens wat aan, dachten we, maar 20 jaar later liggen ze er nog steeds en ik ben er eigenlijk wel aan gewend.

Hier ook! In het begin hadden we nog geen kleed bij de bank en salontafel en dat was wel vreselijk. Er moet wel echt een kleed liggen. Maar verder vind ik het juist fijn. Vloerverwarming dus voelt niet koud aan. Makkelijk schoon te maken en hier oogt het door de lichte zandkleur ook niet koud verder. 

Ik zag vandaag een tweet voorbijkomen van een huis dat op Funda stond en daar hing een levensgroot canvas van een bevalling aan de wand. Dat vond ik toch echt wel heel heel heel heeeeeel erg.

Oh en edit het hing boven de eettafel.

Misspiglet schreef op 19-09-2021 om 15:36:

Ik zag vandaag een tweet voorbijkomen van een huis dat op Funda stond en daar hing een levensgroot canvas van een bevalling aan de wand. Dat vond ik toch echt wel heel heel heel heeeeeel erg.

De Edit maakt het af 😂

Misspiglet schreef op 19-09-2021 om 15:36:

Haha, tja das ook een manier om geen eters te krijgen 🙈 of….(maar mijn fantasie slaat op hol nu)… zijn het ouders van tienerdochters met vriendje-dat-wil-blijven-slapen en hebben ze dé manier gevonden om ze aan de condooms te krijgen  

Lamellen en jaloezieën. De mensen die me dit huis verkochten wilden heel graag dat ik de jaloezieën overkocht, want het zou heel warm worden binnen. In alle jaren dat ik hier woon, geen spijt dat ik ze niet heb, en bij de buren met alles potdicht is het niet voelbaar koeler in huis

Waar ik trouwens ook allergisch voor ben:
Van die dunne witte doorzichtige gordijntjes voor de ramen.
Vaak ook nog eens tot "maar" halverwege het raam.

Hang normale gordijnen op.

Van die neppe fotoshoots van gezinnetjes met allemaal dezelfde pastelkleuren aan in een bloemenveld, afgedrukt op canvas. Ik krijg daar altijd de rillingen van. Sowieso fotoshoots met je gezin vind ik raar 

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

19-09-2021 om 19:13 Topicstarter

Marquise schreef op 19-09-2021 om 15:18:
  • Schrootjes.
  • Beige, geel, bruin, oranje... Ik houd dus absoluut niet van herfstkleuren
  • Steigerhout
  • Ivarkasten van de Ikea
  • Tapijt: ik heb allerlei allergieën en ik vind tapijt heel snel vies.
  • Systeemplafonds

Daar moet ik direct aan toevoegen: Ik heb de smaak van Marie Servaes. Zo ziet mijn huis er niet uit want ik heb geen zin om allerlei frutsels af te stoffen, maar ik houd wel van kitsch.

Hahaha heerlijk toch, ieder zijn smaak!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.