Huiskamer
Herfstappeltaart
18-09-2021 om 16:07
Wat zou jij echt nooit in je woonkamer willen hebben? (Géén afzeiken a.u.b.!)
To begint:
Ik zou nooit dingen met gezichten in mijn woonkamer willen hebben. En dan bedoel ik niet foto's van familie want ik heb ook mijn kinderen en kleinkinderen in de kamer maar bijvoorbeeld van die Afrikaanse maskers of beelden. Of schilderijen met voor mij onbekenden erop die je dan heel de tijd aankijken. Beetje creepy vind ik dat
Madamecannibale
19-09-2021 om 10:56
Wat ik ook nooit zou willen is een Erik Kuster stijl bank/inrichting.
JaneEyre
19-09-2021 om 11:09
ik ben dol op zwart hoot. Al mijm lijsten waar mijn "kunst" in zit zijn zwart, ik draag graag zwart en het is mijn happy colour. De laatste jaren is zwart ineens hip voor in huis en bij woonprogramma's wordt het te pas en te onpas gebruikt. Het is ineens zo'n overkill, zeg maar.
majorette2005
19-09-2021 om 11:09
Grote zwart grijze tegels in de badkamer, aldof je een mortuarium binnenstapt.
2 of 3 van die superkleine ronde tafeltjes bij de bank waar je net een kop koffie op kan zetten zodat je hapjes enzo in je hand moet houden.
Kleurloze kamers, alle muren wit.
Alle soorten porselein/goude meuk.
Zusterclivia
19-09-2021 om 11:27
Madamecannibale schreef op 19-09-2021 om 10:56:
Wat ik ook nooit zou willen is een Erik Kuster stijl bank/inrichting.
Is dit de moderne woonwagenstijl?
Ik ben niet zo dol op woonkamers die zo'n beetje maar in één kleur zijn. Ik ken wat mensen waarbij het erg ton-sur-ton is, allemaal bruinig, allemaal grijzig. En als er dan nog iets dat opvalt, zoals kussens met een fel kleurtje of zo, maar het is allemaal zo saai.
Verder een hoekbank, die dingen zijn gewoon lelijk. En nog erger als ze in loungestand kunnen...
Ik heb trouwens vaak de volgende associaties: alles (hoog)glans wit met bijvoorbeeld een zwarte leren bank, vooral spotjes in zwart of
wit en vooral kaal. Hoort bij: De vrijgezellige man.
MMcGonagall
19-09-2021 om 11:43
Van die bordjes met diepzinnige teksten inderdaad, maar het toppunt van burgerlijkheid vind ik van die trappetjes met lampjes in de vorm van kaarsen, die je met Kerst voor het raam ziet staan.
Zusterclivia
19-09-2021 om 11:45
MMcGonagall schreef op 19-09-2021 om 11:43:
Van die bordjes met diepzinnige teksten inderdaad, maar het toppunt van burgerlijkheid vind ik van die trappetjes met lampjes in de vorm van kaarsen, die je met Kerst voor het raam ziet staan.
Die zijn toch al jaren uit? Zag ze 20 jaar geleden heel veel als ik met het OV naar school ging. De laatste kerst viel het mij op dat ik ze bijna niet meer zag op dat traject. Gaat langs veel flats, dus best veel kans.
_melon
19-09-2021 om 11:47
Zusterclivia schreef op 19-09-2021 om 11:45:
[..]
Die zijn toch al jaren uit? Zag ze 20 jaar geleden heel veel als ik met het OV naar school ging. De laatste kerst viel het mij op dat ik ze bijna niet meer zag op dat traject. Gaat langs veel flats, dus best veel kans.
Zelfs mijn moeder heeft die niet meer staan en die had ze nog echt heel lang!
weneri
19-09-2021 om 11:52
Ysenda schreef op 18-09-2021 om 20:17:
[..]
Zoon is inmiddels 16 maar de Stokke stoel is er nog steeds. Heerlijk om aan de eettafel te zitten als ik aan het naaien of frobelen ben. Ook ideaal bij het gitaarspelen.
Of om op te staan wanneer je iets moet ophangen of uit het bovenste kastje moet pakken.
rionyriony
19-09-2021 om 11:54
Vissen, komen er ook niet in. Waarmee ik niemand voor het hoofd wil stoten die een aquariumhobby heeft.
Zusterclivia
19-09-2021 om 11:56
rionyriony schreef op 19-09-2021 om 11:54:
Vissen, komen er ook niet in. Waarmee ik niemand voor het hoofd wil stoten die een aquariumhobby heeft.
Aan de ene kant vind ik een aquarium echt wel mooi, maar ze zijn altijd zo lomp. Kun je nergens mooi mee combineren.
MoederBarberin
19-09-2021 om 11:58
majorette2005 schreef op 19-09-2021 om 11:09:
Grote zwart grijze tegels in de badkamer, aldof je een mortuarium binnenstapt.
Vrienden van ons hebben bakken met geld geïnvesteerd in het opknappen van de woonkamer en daar zo'n vloer gelegd. Zo kil en hol. Akoestisch ook verschrikkelijk, als ik daar een paar uur ben geweest kan ik naar bed met hoofdpijn, omdat alles galmt en hard klinkt.
Buiten deze vloer hebben ze uiteraard ook een bij elkaar passende meubelsets, zodat er nul originele uitstraling uit het huis komt
rionyriony
19-09-2021 om 11:58
Ik lees het al: de woonkamer waar iedereen hier blij mee is bestaat niet.
Dus doe alles precies zoals jij wil.
rionyriony
19-09-2021 om 12:02
Zusterclivia schreef op 19-09-2021 om 11:56:
[..]
Aan de ene kant vind ik een aquarium echt wel mooi, maar ze zijn altijd zo lomp. Kun je nergens mooi mee combineren.
Dat zou het probleem niet zijn, maar ik heb iets tegen die vissenkoppies (haphaphap) en die starre vissenogen in mijn eigen lieve gezellige huisje. En al dat werk om het mooi te houden. Dat gedoe bij een ziekte. Of als je alg krijgt in je bak.
Yumi
19-09-2021 om 12:08
Leren bank kil en plakkerig bij warm weer? Bij warm weer leg ik een plaid op de bank die regelmatig de was ingaat.
Die stoffen bank gaat kriebelen als je het warm hebt. Overigens plakt die bank misschien niet, maar transpiratie en vuil kan je niet even met een vochtig doekje verwijderen.
Vrienden hebben een stoffen bank met een paar vlekken vind ik echt niet fris
WickedDotterel45
19-09-2021 om 12:08
Zusterclivia schreef op 19-09-2021 om 11:27:
[..]
..
Ik heb trouwens vaak de volgende associaties: alles (hoog)glans wit met bijvoorbeeld een zwarte leren bank, vooral spotjes in zwart of
wit en vooral kaal. Hoort bij: De vrijgezellige man.
Geen enkele van mijn alleenwonende mannelijke vrienden heeft dat of heeft dat gehad.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.