Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat was de beste beslissing die je ooit in je leven genomen hebt?

De titel heeft geen aanvulling nodig….


Roos55 schreef op 12-02-2024 om 10:24:

Blijven werken met 3 kinderen.

Vind ik knap! Respect daarvoor!

Naar de universiteit, ik had die levenservaring en opgedane kennis niet willen missen.

Het werk wat ik nu doe, lekker makkelijk 36 uurtjes werken waarvan een groot deel thuis in plaats van de 60+ en dan zwaar werk die ik in mijn oude beroep deed.

Verhuizen naar mijn huidige woning, ik prijs mezelf nog elke dag gelukkig met mijn plekje.

Leren snowboarden. Was impulsief maar ik pluk er nu de vruchten van!

Nee leren zeggen.

Na een jaar stage besluiten om geen docent te worden. Man wat was ik daar slecht in.

en op het gebied van gezondheid alle drank en drugs de deur uit. Geeft zoveel licht en ruimte. Nu man nog. 

In 2000 in de discotheek had ik enorm sjans met 2 jongens. Einde van de avond stond er 1 op links, en 1 op rechts. Ik koos de linker om mee achterop de fiets thuisgebracht te worden. 24 jaar later en een kind en kat rijker nog steeds blij mee ❤️

Sassenach

Sassenach

12-02-2024 om 15:21 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 12-02-2024 om 13:30:

en op het gebied van gezondheid alle drank en drugs de deur uit. Geeft zoveel licht en ruimte. Nu man nog.

Ik dacht even een split second dat je je man de deur uit wilde doen. 

1  op mijn 17de het huis uitgaan
2. Nooit financieel afhankelijk worden van een partner.
3. Weer gaan (deeltijd)studeren op latere leeftijd.

Deze drie beslissingen hebben erg goed uitgepakt. 

In therapie gaan. Faalangst en sociale angsten aangepakt. Ik heb echt een leven voor en een leven na therapie. 
Vervolgens in deeltijd een opleiding gaan doen. Ik heb een heel ander leven dan 15 jaar geleden. 

Sassenach schreef op 12-02-2024 om 15:21:

[..]

Ik dacht even een split second dat je je man de deur uit wilde doen.

Ik ook!!

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

12-02-2024 om 17:05

Aardbei_86 schreef op 12-02-2024 om 12:55:

[..]

Vind ik knap! Respect daarvoor!

Dank je . Wel parttime. Dat kan gelukkig als verpleegkundige en goed netwerk.

Tja, op welk punt moet ik beginnen, als ik op de middelbare school een pakket met allemaal wis- en natuurkunde had gekozen, was ik niet naar een technische universiteit gegaan en was ik mijn liefde van mijn leven niet tegengekomen, had ik geen kinderen van hem gehad, en had ik niet gewerkt op dezelfde universiteit (maar andere faculteit). En nog meer tussenstappen die geleid hebben tot alles waar ik heel gelukkig over ben.

Een stage in het buitenland doen tijdens mijn deeltijd studie, toen ik al lang en breed werkte enzo. Daardoor ontdekt dat ik toch graag meer van de wereld wilde zien.

En mijn hart volgen en iets opzetten ergens in Afrika. Daar staat nu een mooi buurthuis waar mensen uit een arme wijk van een middelgrote stad van alles kunnen leren om zichzelf te verrijken en hun leven te verbeteren.

O ja, en op kortere termijn, die twee zielige straatkittens adopteren. Ze breken mijn huis totaal af en gunnen mijn oude kat weinig rust, maar manmanman wat zijn die twee lief 😍

Ontslag genomen, na een niet zo'n leuke periode op het werk. Ik had nog geen andere baan, maar het gaf mij en het gezin zoveel rust dat het de moeite waard was. Uiteindelijk 4 maanden later een superleuke baan waar ik nu nog steeds werk. 

Andere beslissingen die ik heb gemaakt zijn achteraf goed uitgepakt, maar die waren op voorhand niet altijd te voorspellen. Ik heb kinderen die het onderling heel goed met elkaar kunnen vinden, maar dat weet je ook niet van te voren als je de beslissing neemt voor kinderen te gaan. 

De keuze tussen *twee huurwoningen, dat ik toch, ondanks de iets hogere huur voor het hoekhuis gekozen heb.

* sowieso een luxe om te kunnen kiezen tussen twee huizen zeker in de afgelopen jaren.

Desideria schreef op 12-02-2024 om 15:03:

In 2000 in de discotheek had ik enorm sjans met 2 jongens. Einde van de avond stond er 1 op links, en 1 op rechts. Ik koos de linker om mee achterop de fiets thuisgebracht te worden. 24 jaar later en een kind en kat rijker nog steeds blij mee ❤️

Waarom kies ik altijd voor de rechterjongen? 😫

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.