Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat waren jouw hoogte- en dieptepunten in 2024?

Ik zat na te denken over het afgelopen jaar en dat er zoveel gebeurd is in een jaar, zoveel hoogte- als dieptepunten (maar ook zoveel daar tussen).

Omdat ik het fijn vind om dingen van me af te schrijven en ook omdat ik nieuwsgierig ben naar jullie 2024 (al kan ik het bij sommigen ook wel raden, want ik lees bijna dagelijks), heb ik dit topic geopend.

Loulou39

Loulou39

18-12-2024 om 21:10 Topicstarter

Ik begin zelf even voorzichtig, er is nog veel meer 😁.
hoogtepunten:
- nieuwe baan na heel veel jaar bij (goede) oude werkgever, maar ik had een nieuwe uitdaging nodig.
- drie hele lieve nieuwe vrienden gemaakt.
dieptepunten:
- de slechte gezondheid van mijn katertje
- het verlies van mijn familie (figuurlijk)

Ik wil niet depri overkomen, maar 2024 was een onvervalst kutjaar.
Vorig jaar 1 dag na de nieuwjaarsreceptie zoek geworden. Maanden uit de roulatie geweest en sinds de zomer mrt horten en stoten aan het revalideren. 
Pluspunt is dat ik nog leef maar meer kan ik er niet verzinnen.

Pimpelmees67 schreef op 18-12-2024 om 21:58:

2024 was een onvervalst kutjaar. 

Dikke knuffel voor jou. Ik hoop en denk dat 2025 een stuk beter voor jou gaat zijn.

Mijn hoogtepunt was een huis kopen. Nooit gedacht dat ik dat zou kunnen, durven en doen in mijn eentje. 

Mijn dieptepunt was toen ik dik liefdesverdriet had van mijn ex. 

Verder was 2024 een (emotioneel) vrij heftig jaar, met veel hoogte- en dieptepunten. Net als de voorgaande paar jaren. Op zich prima voor een paar jaar. Maar ik hoop toch wel dat 2025 eindelijk een wat rustiger jaar wordt. Dat heen- en weer geslinger tussen hoogte- en dieptepunten, is niet altijd goed voor mijn (emotionele) stabileit.

Hoogtepunt op hoge hoogte het uitpersen van mijn heerlijke bolle dochter. 
Mijn rijbewijs eindelijk gehaald.

Dieptepunt de steeds heviger wordende zorgen om m'n broer. Ik heb zelfs de huisarts een paar keer moeten bellen voor hem. Ik zie de toekomst somber in voor hem aangezien hij geen hulp wil om beter te worden. Zijn hersenen zijn gegijzeld door de depressie en wodka.  

hoogtepunten:
-Weer tante geworden!
-Dat ik door therapie sterker in mijn schoenen sta en dat ik makkelijker kan verwoorden en verwerken door  wat er vroeger is gebeurd. 
-de heerlijke zomervakantie met een vriendin. Het is zo goed bevallen dat we volgend jaar weer samen iets hebben geboekt.

Dieptepunten:
Dat ik een vriendschap op een heel laag pitje heb gezet. Het doet me nog steeds zeer en hoewel het met diegene langzaam weer wat beter gaat, durf ik nog niet echt vooruit te kijken. Diegene gaat een zwaar jaar krijgen en ik hoop oprecht dat hij er goed uit gaat komen. Maar ik wil mezelf ook beschermen dus vandaar de afstand.
-een ander dieptepunt is de vakantie in België. Prachtige omgeving maar omdat het zulk slecht weer was vooral in het huisje gezeten en zelfs eerder teruggegaan naar Nederland. Als ik weer terug ga gaan we niet meer in het najaar. 

Dieptepunt: dat ik me in maart/april zo ontzettend slecht voelde dat ik dacht dat ik maar beter ontslag kon nemen van mijn (overigens fantastische) baan omdat ik dacht dat ik me zo slecht voelde omdat ik de baan niet aan kon. Gelukkig kwam ik er op tijd achter gaat dat ik me zo ellendig voelde door hormonen/de overgang. 
Hoogtepunt: De reis met lief door Canada. Zowel in het land als om alle lieve familie die we daar gezien hebben

2024 was voor mij persoonlijk een topjaar.

Hoogtepunten: 

• Ik kan me geen echt ongelukkige momenten herinneren. Vroeger kon ik echt piekeren, nu niet meer. 
  • Diverse nieuwe vriendschappen gesloten 
  • Ik ben dit jaar in Israël geweest, dat was een bijzondere reis, maar ook heftig op bepaalde momenten. 
  • Wat ik heb meegemaakt rondom mijn deeltijdstudie. 

Ik zit stevig na te denken over dieptepunten, maar die zijn er niet echt geweest. Er waren geen sterfgevallen in mijn directe omgeving in 2024. Mijn hormonen waren van slag en dat heeft tot wat fysieke ongemakken geleid, maar dat was allemaal vrij snel opgelost. Er was wat verloop van collega's op het werk, maar de verwachte extra drukte viel voor mij heel erg mee. Sowieso gaat het lekker op het werk. Ik heb gezien wat haat doet met mensen, maar dat is voor mij persoonlijk geen dieptepunt; die mensen hebben daar zelf het meeste last van en zitten daarin zo gevangen dat ze dat zelf vaak niet eens doorhebben. 

het zal niemand verrassen dat mijn jaar flink beroerd was

Hoogtepunt:
- mijn nieuwe bank
- dat ik gelukkig particuliere zorg kan betalen waardoor ik hopelijk medicatie kan vinden die mij kan helpen. 
- mijn nieuwe nichtje

Dieptepunt
- dat ik dat nichtje en mijn andere nichtje nog steeds niet heb gezien door mijn ziekte
- dat ik tot nu toe vooral veel last had van de medicatie die ik heb geprobeerd en er juist zieker van werd al was tot nu toe gelukkig niet blijven
- dat ik alleen maar verder achteruit ben gegaan en ik kon al zo heel erg weinig toen dit jaar begon

Hoogtepunten:
- Ondanks de sociale struggles 3 fantastische weken in Zuid-Afrika
- Eindelijk duidelijkheid met mijn ASS en ADHD diagnose en gestart met medicatie 
- Heel erg dankbaar voor mijn werkplek waar ik geaccepteerd wordt en mijzelf mag zijn, ook als het even niet lukt. 
- Begonnen met zingen in een leuk koor. 
- Vierdaagse voor de 4e keer uitgelopen. 
Dieptepunten:
- Vertrek van dierbare collega. Veel verdriet van gehad en mis haar nog iedere dag. Het is wel echt een goede keuze voor haar geweest. 
- De eenzaamheid die me regelmatig echt verdrietig laat zijn en waar zo weinig vooruitgang in zit. 
- Dat mijn lijf me in de steek laat met steeds nieuwe blessures, vele kilo’s erbij en geen leefstijl waar ik trots op ben. 

Ik kreeg in de eerste helft van dit jaar een reeks acute aanvallen van een nog ongeïdentificeerde aandoening te verduren. Later gingen de ernstige pieken weg en werd het chronisch, mede afhankelijk van mijn activiteit op dat moment. Mijn zintuigen, wat de communicatie is met de wereld en je welbevinden bepaalt, gingen plotseling achteruit, waardoor je de zin van het leven opnieuw moest evalueren.

Kennelijk is de medische wereld hier niet op ingesteld. Niet op het totale verschijnsel. Je wordt hooguit per onderdeeltje onderzocht en moet om dat te bereiken ontzettend veel zelf doen. Je moet geschikt zijn voor het aanbod zegmaar.

Ik wil ook niet als medisch geval worden gezien dus ontzettend dubbel.

Hoogtepunten: nou ja, wat anderen mankeren dat mankeer ik niet en dat is ook aardig wat hoor. En elke dag heeft wel, als je het je realiseert, leuke momenten of meevallers. Maar de rode lijn is toch die van ongeruste afwachting, beperking en eenzaamheid. Niet dat ik meer mensen wil zien, maar als je ziek bent ben je wat onbegrijpelijker geworden voor de gemiddelde andere.

Poeh, lastig vind ik het. Echt hoogtepunten heb ik niet gehad. Vooral veel leuke dingen gedaan met dierbaren, leuke vakanties gehad en uitjes, feestjes. Maar dat is eigenlijk elk jaar wel.
Dieptepunten waren er meer helaas.
- Een plekje op mijn neus dat huidkanker bleek te zijn en weggesneden moest worden
- een ouder die regelmatig in het ziekenhuis ligt (nu ook helaas)
- gedoe op het werk met als gevolg diverse stakingen die helaas nodig zijn
- Een kind met een erg moeilijke start op de middelbare. Tegen depressief aan, huilbuien elke ochtend, angst om naar school te gaan, faalangst. Gelukkig meteen kunnen schakelen met school en het is goed opgepakt door hen. Daardoor heb ik mijn eigen blije kind weer terug inmiddels.
- Een familievakantie die morgen zou beginnen, maar niet door kan gaan. Hopelijk wel een alternatief, zodat het nog een leuke kerstvakantie wordt. 
Niet zo’n best jaar dus. Hopelijk gaat het in 2025 beter.

2024 was een heftig jaar voor mij. 

Het begon goed, met 1 hoogtepunt: een verhuizing naar een fijn nieuw huis. 

Maar nog voordat ik de stress en vermoeidheid van de verhuizing een beetje achter me had kunnen laten en nog voordat ik de sleutel van mijn oude huis had kunnen inleveren kwam dieptepunt 1: ik kreeg heel onverwacht te horen dat mijn contract niet omgezet zou worden naar een vast contract. Bezuinigingen, jammer maar bedankt. 

Dus gelijk volop gaan solliciteren, maar kreeg afwijzing op afwijzing. Dus daarover veel zorgen en stress, dat was dieptepunt 2.

Heel kort nadat ik officieel werkloos was geworden bleek, heel onverwacht, mijn vader ernstig ziek. Hij is na een kort maar intensief ziekbed overleden. Dat was wel het absolute dieptepunt. Ik mis hem ontzettend en heb er veel verdriet van. Hij was mijn beste vriend.

Nu eindigt 2024 toch wel met weer een hoogtepuntje: ik heb een nieuwe baan gevonden, waar ik in het nieuwe jaar start. 

Al met al is 2024 een heel pittig jaar geweest en ik hoop dat 2025 rustiger en stabieler wordt.

Na een jaar met een grote verandering en veel hoogtepunten volgde een leuk maar rustig jaar.
Geen grote hoogtepunten en gelukkig ook geen dieptepunten.
Wel een mooi jaar. De aanleg van de nieuwe tuin ging goed, een mooie vakantie naar een gebied waar we nog nooit geweest waren, fijne uitstapjes met de volwassen kinderen en het afstuderen van onze dochter. We hebben volop genoten van de mooie natuur in onze nieuwe woonomgeving. 
Blij dat onze dochter, die tijdelijk weer thuis woonde, toch nog op de valreep van het jaar een appartementje samen met haar vriend heeft gevonden.
Qua gezondheid ging het met ons allemaal ook goed dus wat wil een mens nog meer.
Kortom een jaar om tevreden mee te zijn

Tuinfluiter, wat een mooi bericht. Ik word er blij van: zo kan het ook.

2024, dieptepunten: 
- erg veel gezondheidsproblemen, als iets beter lijkt te gaan, dan dient zich weer iets nieuws aan.
- schoonzus gedraagt zich als een dictator rondom de erfenis van schoonmoeder, waardoor we het contact hebben moeten verbreken.

hoogtepunten:
- slaapkamer opgeknapt met nieuwe vloerbedekking, gordijnen en een nieuw bed.
- met ons zorgenkind gaat het een stuk beter nu hij een fijne baan heeft en een leuke vrouw heeft leren kennen.
- man heeft samen met oudste zoon een hobby opgepakt. Hun samen daarmee zien, maakt me heel blij.
- lang weekend Praag met ons hele gezin, een week nadat ik ben getroffen door een TIA. Heel leuk gehad en ik kon meer dan gedacht.
- sowieso heel blij met het goede contact dat we met onze kinderen hebben.
- leuke en gezellige dingen ondernomen met vrienden en vooral vriendinnen.

Kortom, niet op alle fronten een goed jaar, maar de balans slaat toch door naar het positieve.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.