Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vinden jullie van 'galante' mannen?

Peiling

Wordt jij graag ouderwets galant behandeld?

Maximaal 4 antwoorden.

121 stemmen
22%
55%
2%
20%

Lexus

Lexus

01-04-2023 om 20:47 Topicstarter

Diyer schreef op 01-04-2023 om 19:36:

[..]

Whahahahahaa, misschien je eigen advies voor jezelf opvolgen. Maar ik sluit me aan bij de anderen en de trollgevoelens. En anders ben je een heeeeeeel bijzonder prinsesje

pas maar op, ik kreeg al een waarschuwing dat ik daar niet naar mocht hinten

Lexus schreef op 01-04-2023 om 20:47:

[..]

pas maar op, ik kreeg al een waarschuwing dat ik daar niet naar mocht hinten

Goed dat je het zegt. Ik zal het weghalen.

Diyer schreef op 01-04-2023 om 21:21:

[..]

Goed dat je het zegt. Ik zal het weghalen. Oh, dat kan blijkbaar niet. Ik dacht dat je teksten kon bewerken zoals nu. Maar dat lukt daar niet.

Diyer schreef op 01-04-2023 om 19:25:

[..]

[Quote verwijderd]

Goh, wat moet jij jezelf geweldig voelen ..... waarom reageer jij zo naar?

Galant zijn word in deze discussie naar mijn mening een beetje als negatief gezien. 

Ik ben nu 57 en in mijn jonge tijd waren er echt heel veel meiden die uit gingen met geen cent op zak. Mijn vader heeft altijd gezegd van jij gaat niet mooi zitten wezen aan de bar en als een man jou iets te drinken geeft dan geef je een rondje terug. Dat heb ik ook altijd gedaan. Er waren in mijn tijd wel heel veel meiden die zonder geld van huis gingen maar toch dronken naar huis. Heb dat nooit begrepen.

watertoren schreef op 01-04-2023 om 22:22:

Galant zijn word in deze discussie naar mijn mening een beetje als negatief gezien.

Tsjaa daar lijkt het wel op.... dat je het prettig vind als een man galant is en dat ook nog hier gewoon opschrijft dat kan echt niet Het moet vooral gelijkwaardig zijn en die man aan de schandpaal hameren, als hij de deur voor je open houdt of de rekening wil betalen   

Als ik dan schrijf dat to er in eerste instantie toch voor gevallen is, want ze weet te vertellen hoe die mannen  in bed waren.... dan is het stil 

watertoren schreef op 01-04-2023 om 22:30:

Ik ben nu 57 en in mijn jonge tijd waren er echt heel veel meiden die uit gingen met geen cent op zak. Mijn vader heeft altijd gezegd van jij gaat niet mooi zitten wezen aan de bar en als een man jou iets te drinken geeft dan geef je een rondje terug. Dat heb ik ook altijd gedaan. Er waren in mijn tijd wel heel veel meiden die zonder geld van huis gingen maar toch dronken naar huis. Heb dat nooit begrepen.

Dat is het andere uiterste, ik vraag altijd om de rekening te splitten. Wil die man dat niet dan accepteer ik het alleen als ik een 2de date wil en dan mag betalen. Dat galante mannen hier neer worden gezet als seksisten en zelfs self proclaimed vrouwenhaters, doet mij zeer... Daarnaast vind ik het naar dat sommige hier doen, alsof vrouwen die een drankje aannemen ook meteen te koop zijn :-

Lexus

Lexus

02-04-2023 om 10:46 Topicstarter

Yumi schreef op 01-04-2023 om 22:42:

[..]

Dat is het andere uiterste, ik vraag altijd om de rekening te splitten. Wil die man dat niet dan accepteer ik het alleen als ik een 2de date wil en dan mag betalen. Dat galante mannen hier neer worden gezet als seksisten en zelfs self proclaimed vrouwenhaters, doet mij zeer... Daarnaast vind ik het naar dat sommige hier doen, alsof vrouwen die een drankje aannemen ook meteen te koop zijn :-

Ik praatte inderdaad over een ex die galant was (in de deur open houden e.d.) maar toen ik iets met hem kreeg seksueel heel onhoffelijk was, vreemd ging en zelf zei dat hij een seksit en vrouwenhater was. Hij zei dat zelf dus. Snap je?

Lexus schreef op 02-04-2023 om 10:46:

[..]

Ik praatte inderdaad over een ex die galant was (in de deur open houden e.d.) maar toen ik iets met hem kreeg seksueel heel onhoffelijk was, vreemd ging en zelf zei dat hij een seksit en vrouwenhater was. Hij zei dat zelf dus. Snap je?

In de op heb je het over de mannen in je leven, je schrijft het waren seksisten en vrouwenhaters.... Snap jij, dat ik hier lees dat je het over mannen hebt en niet over 1 ex?

Dat komt misschien ook omdat de mannen in mijn leven die zo galant waren, juist niet hoffelijk in bed waren. Integendeel het waren seksisten en zelfs self proclaimed vrouwenhaters.
 

Lexus

Lexus

02-04-2023 om 12:11 Topicstarter

Yumi schreef op 02-04-2023 om 11:55:

[..]

In de op heb je het over de mannen in je leven, je schrijft het waren seksisten en vrouwenhaters.... Snap jij, dat ik hier lees dat je het over mannen hebt en niet over 1 ex?

Dat komt misschien ook omdat de mannen in mijn leven die zo galant waren, juist niet hoffelijk in bed waren. Integendeel het waren seksisten en zelfs self proclaimed vrouwenhaters.

Oh ja maar ik heb dus vaker meegemaakt: juist de galante mannen in mijn leven bleken seksistisch. En ja daardoor heb ik iets van: je hoeft niet zo galant te zijn als dat ten koste gaat van naar me luisteren, me uit laten praten of van hoffelijkheid in de slaapkamer. Dus wat ik zeggen wil: juist de mannen die galant waren, waren seksistisch. Ik heb ook hele vrouwvriendelijke maar minder galante mannen meegemaakt hoor.

En daarbij: waarom? Ik kan net zo goed een deur openhouden of mijn stoel aanschuiven. Wat is de drijfveer achter het opzichtig hoffelijk zijn? Dat vraag ik me af ja. Waarom?

Ik heb ook meegemaakt dat ik met een verse verkering in de supermarkt was en dat hij een beetje moeilijk stond te doen naast een mevrouw. Ik zei later joh wat deed je nou (niet verwijtend hoor, gewoon nieuwsgierig). Hij zei ja ik probeerde het product lager te zetten zodat ze erbij kon. Hij deed dus iets voor haar (een oud klein  krom mevrouwtje) zonder dat zij het merkte en hij wist ook niet dat ik het merkte. Zowee! Daar werd ik dus 10x zo verliefd van en dat vond ik pas echt nobel en hoffelijk. En dat soort dingen doe ik zelf ook voor mensen, als ik de kans krijg. En ik weet zeker dat hij het ook voor een oud meneertje zou doen. Of even helpen sjouwen als hij sterker is. Dat vind ik dus van een heel ander kaliber dan dat soort 'lege' gestes als een deur openhouden. Nogmaals: Waarom doen ze dat eigenlijk?

Waarom mannen of vrouwen de deur voor je openhouden? Ik zie het als een vorm van beleefdheid, vriendelijkheid en/of respect. Net als opstaan voor iemand in het ov, het hoeft niet maar het is een mooi gebaar.
Net even naar het centrum geweest, toen ik een winkel uit ging hield een man de deur voor mij open... Heb hem bedankt en een fijne dag gewenst. 

Een compliment, een bloemetje meenemen, stoel aanschuiven, het hoeft niet maar het  is goed bedoelt.
Het gaat er niet om of ik het zelf wel of niet kan, het is een gebaar dat ik kan waarderen. 

Lexus

Lexus

02-04-2023 om 16:37 Topicstarter

Yumi schreef op 02-04-2023 om 16:23:

Waarom mannen of vrouwen de deur voor je openhouden? Ik zie het als een vorm van beleefdheid, vriendelijkheid en/of respect. Net als opstaan voor iemand in het ov, het hoeft niet maar het is een mooi gebaar.
Net even naar het centrum geweest, toen ik een winkel uit ging hield een man de deur voor mij open... Heb hem bedankt en een fijne dag gewenst.

Een compliment, een bloemetje meenemen, stoel aanschuiven, het hoeft niet maar het is goed bedoelt.
Het gaat er niet om of ik het zelf wel of niet kan, het is een gebaar dat ik kan waarderen.

Ja okay ik ook, maar het draadje ging niet over mannen of vrouwen, maar over 'wat vinden jullie van galante mannen?"

Het is al lang duidelijk in het draadje en ook verschillende keren door mij gezegd, dat het dus niet gaat over algemeen menselijke vriendelijkheid.  (van mannen naar vrouwen, vrouwen naar mannen, vrouwen naar vrouwen, mannen naar mannen, nbpersonen naar iedereen) Het ging over een podcast waarin een man beweert dat vrouwen de ouderwetse traditionele mannelijke hoffelijkheid wel lekker vinden. En dan gaat het dus over zaken die ze niet zouden doen als jij een man was, snap je.

Dat je het steeds maar probeert de kant op te schuiven als zou ik alle mannen die iets aardigs voor een ander doen abject vind, zie ik als kortzichtig een punt willen maken waar dat niet nodig is want het is allang en meerdere keren besproken en weerlegd. 

Lexus schreef op 02-04-2023 om 16:37:

[..]

Ja okay ik ook, maar het draadje ging niet over mannen of vrouwen, maar over 'wat vinden jullie van galante mannen?"

Het is al lang duidelijk in het draadje en ook verschillende keren door mij gezegd, dat het dus niet gaat over algemeen menselijke vriendelijkheid. (van mannen naar vrouwen, vrouwen naar mannen, vrouwen naar vrouwen, mannen naar mannen, nbpersonen naar iedereen) Het ging over een podcast waarin een man beweert dat vrouwen de ouderwetse traditionele mannelijke hoffelijkheid wel lekker vinden. En dan gaat het dus over zaken die ze niet zouden doen als jij een man was, snap je.

Dat je het steeds maar probeert de kant op te schuiven als zou ik alle mannen die iets aardigs voor een ander doen abject vind, zie ik als kortzichtig een punt willen maken waar dat niet nodig is want het is allang en meerdere keren besproken en weerlegd.

In mijn bovenstaande reactie (van 16.23u) , schrijf ik vanuit mezelf, hoe ik het zie en hoe het voor mij voelt.

Het was geen reactie op iets wat jij hebt geschreven, dus voel je vooral niet aangevallen.   

Lexus

Lexus

02-04-2023 om 18:38 Topicstarter

Yumi schreef op 02-04-2023 om 18:25:

[..]

In mijn bovenstaande reactie (van 16.23u) , schrijf ik vanuit mezelf, hoe ik het zie en hoe het voor mij voelt.

Het was geen reactie op iets wat jij hebt geschreven, dus voel je vooral niet aangevallen.

nou ik voel me niet aangevallen hoor, jouw mening is de jouwe en ik sta voor de mijne. Maar jij reageert op mij he, op mijn visie, dus ja het staat me vrij te reageren. Wel jammer dat je nergens inhoudelijk op gaat, het eerst framed naar een situatie waar het draadje niet over gaat en vervolgens, als dat geadresseerd wordt, je daar niet op ingaat maar het afschuift naar 'dat is hoe ik het voel'. En naar "voel je niet aangevallen". Nee ik geef een inhoudelijk rationeel argument maar daar ga je dan niet op in. Waarom niet? In plaats daarvan reageer je of ik emotioneel zou worden van jouw reactie terwijl je zelf niet met rationele argumenten komt. Hm...

Ja dat je voelt dat mensen vriendelijk tegen elkaar mogen zijn is genoegzaam duidelijk. Iedereen vindt dat hier.  Maar wat vind je dan van een vriendelijkheid jegens jou die betreffende man nooit naar een andere man zou doen? Zoals je stoel aanschuiven oid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.