Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vinden jullie van 'galante' mannen?

Peiling

Wordt jij graag ouderwets galant behandeld?

Maximaal 4 antwoorden.

121 stemmen
22%
55%
2%
20%

Cleopatra. schreef op 30-03-2023 om 12:11:

[..]

Misschien moet jij een vriend nemen als de kosten gesplitst worden neem ik nog liever een huisgenoot want relatie is gewoon betalen zonder bij te houden wie de laatste rekening heeft betaald en ik ben sowieso lekker ouderwets

Jeetje doe niet zo zuur. Ik maakte een grapje, omdat ik tussen die mannen diversen ken die dus inderdaad niets liever willen dan hun vrouwelijke partner als prinses te behandelen.
Veel andere mannen hebben daar een stuk minder zin in, zeker niet als dat gedurende de hele relatie van hen wordt verwacht. Maar wie weet vind je er één, dat gun ik je vanharte.

Lexus

Lexus

30-03-2023 om 12:19 Topicstarter

Nera schreef op 30-03-2023 om 12:12:

Het verschilt gek genoeg. Dingen als deuren open houden en in jas helpen voel ik me fijn bij. Gewaardeerd ofzo. Heeft voor mijn gevoel weinig te maken met dat een man dat hoort te doen voor een vrouw.
Maar als het gaat om bijvoorbeeld zware dingen tillen doe ik dat graag zelf en weiger ik hulp zolang het niet TE zwaar is. Ik heb weleens gehad dat wildvreemde mannen mij wilden helpen met dat soort dingen, maar dan zei ik: nee is niet nodig, en deed het zelf. Waren ze toch wel een beetje verbouwereerd. Schijnbaar kan een vrouw niet fysiek sterk zijn ofzo

Nee dat heb ik dan weer niet. Ik kan helemaal accepteren dat een man fysiek sterker is en dan helpt met tillen (als het niet manipulatief is). Ik ben trouwens ook roadie bij een band geweest waar ik de zwaarste installaties tilde maar toen was ik jong en heel sterk. 

Maar ik kan er dan weer niet tegen als ze me technische of klusdingen uit handen willen nemen. Die kan ik evengoed zelf. Soms ook beter. 

Lexus

Lexus

30-03-2023 om 12:24 Topicstarter

Cleopatra. schreef op 30-03-2023 om 12:10:

[..]

Wanneef word je gebruikt? Dat woordje is namelijk heel persoonlijk.

Ik heb het liefst dat hij het nooit accepteert, zo gek is dat niet want zo ben ik zelf namelijk wel als ik een vrouw date tot een relatie.

Dus wat ik voor een ander over heb, heb ik ook voor mezelf over. Ik wil iemand met die attitude of ik dan wel of niet uiteindelijk af en toe mee betaal gaat het mij niet om, het gaat om de essentie van vrijgevig zijn en alles over hebben voor de ander als voor jezelf dus dat als een ander niet zoals ik ben het ook niet gaat werken.

eerste bold: he? maar ben je een man dan? of ben je lesbisch of biseksueel? Ik snap de hele zin niet

tweede bold: maar allebei vrijgevig zijn is toch heel wat anders dan dat de een de ander als prinses moet behandelen. Als hij de eerste date alles betaalt en jij de tweede is het gewoon gelijkwaardig. Maar die mannen waar jij zo van houdt, die het niet pikken dat jij betaalt de eerste dat, pikken die dat de tweede date dan wel?


Lollypopje schreef op 30-03-2023 om 12:19:

[..]

Jeetje doe niet zo zuur. Ik maakte een grapje, omdat ik tussen die mannen diversen ken die dus inderdaad niets liever willen dan hun vrouwelijke partner als prinses te behandelen.
Veel andere mannen hebben daar een stuk minder zin in, zeker niet als dat gedurende de hele relatie van hen wordt verwacht. Maar wie weet vind je er één, dat gun ik je vanharte.

Ik verwacht uiteindelijk niks he, maar uiteindelijk dan toch wel als iemand meer wilt maar uiteindelijk compenseer ik wel hoor, nu lijkt het net alsof ik zo veel eisen heb wat ik ook heb want ik kan mezelf al voorzien in alles, als een man dat niet kan of wil dan heb ik er niks aan. 
Het lijkt nu ook alsof ik heel wat vreemds zeg hier, maar genoeg mannen en vrouwen die niets anders kennen dan hoe zij het doen.

Het zijn vele die wel zo zijn hoor, maar ook daar neem ik geen genoegen mee. Een man moet aan veel dingen kloppen behalve voorzien in kosten wat ik als vanzelfsprekendheid zie.

Lexus schreef op 30-03-2023 om 12:24:

[..]

eerste bold: he? maar ben je een man dan? Ik snap de hele zin niet

tweede bold: maar allebei vrijgevig zijn is toch heel wat anders dan dat de een de ander als prinses moet behandelen. Als hij de eerste date alles betaalt en jij de tweede is het gewoon gelijkwaardig. Maar die mannen waar jij zo van houdt, die het niet pikken dat jij betaalt de eerste dat, pikken die dat de tweede date dan wel?


Ik val op beide

De tweede date vind ik wel snel als hij dat al toe laat dan, minimaal 3 a 5 dates investeren dan mag die best wat toelaten maar liever niet. Dan gaat t mij ook echt niet om t betalen zelf maar om de principe erachter. Daarom moet ik iemand hebben die gewoon net zo in het leven staat als ikzelf. Niet al te krenterig met geld omgaan, als die zichzelf heeft bewezen dan zal ik ook vaak genoeg mee betalen om hem te ontlasten als we echt te vaak weg zouden gaan en ons inkomen niet veel van elkaar zou verschillen

Cleopatra. schreef op 30-03-2023 om 11:43:

[..]


ja ik verwacht en eis best veel van een man, vandaar dat ik ook nog single ben.
ik voel me juist ongemakkelijk als ik niet zo behandeld word. Als ik heb betaald, is wel een gebeurd tijdens één afterparty dan zijn mannen sowieso als veel minder tot niet galant gezien de sfeer maar dan voel ik me echt slechter dan slecht van binnen want kennelijk vond hij mij dan het niet waard om voor te betalen als dame of vind het niet erg dames te laten betalen.
dan walg ik van hem inclusief mezelf dat ik in zo’n situatie ben beland

Ik verwacht en eis ook best veel van een partner, nou ja, ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend eigenlijk, maar dat zijn nou niet dingen die in het kader galant of als een prinses behandelen vallen. 

Cleopatra. schreef op 30-03-2023 om 12:28:

[..]

Ik verwacht uiteindelijk niks he, maar uiteindelijk dan toch wel als iemand meer wilt maar uiteindelijk compenseer ik wel hoor, nu lijkt het net alsof ik zo veel eisen heb wat ik ook heb want ik kan mezelf al voorzien in alles, als een man dat niet kan of wil dan heb ik er niks aan.
Het lijkt nu ook alsof ik heel wat vreemds zeg hier, maar genoeg mannen en vrouwen die niets anders kennen dan hoe zij het doen.

Het zijn vele die wel zo zijn hoor, maar ook daar neem ik geen genoegen mee. Een man moet aan veel dingen kloppen behalve voorzien in kosten wat ik als vanzelfsprekendheid zie.

Nu ben ik wel benieuwd hoe jij de man dan compenseert. Niet op financieel gebied begrijp ik, want op dat gebied ben je hooguit bereid om hem te ontlasten als de kosten aan jou erg veel worden. Althans als ik je laatste post mag geloven.

Bedoel je met compensatie bijvoorbeeld dat jij het huishouden voor je rekening neemt? Omdat je eerder ook schrijft dat je nogal ouderwets bent, dus dan denkt mijn logica dat ik die compensatie ook op dat vlak moet zoeken.

en nogmaals van mij mag jij zoeken wat je zoekt. Het staat echter zo ver van mij af, dat ik het graag wil proberen te begrijpen.

Lexus

Lexus

30-03-2023 om 12:54 Topicstarter

Cleopatra. schreef op 30-03-2023 om 12:32:

[..]

Ik val op beide


Okay, maar hoe ligt het dan als je met een vrouw date? Je schetst in je berichten namelijk nogal het beeld van een cis-heterovrouwtje dat verwend moeten worden als een prinsesje: "
- Ik hou van galante mannen, als hij de deur niet openhoud, mijn stoel
naar achter en voren schuift hoef ik hem niet.


- hij moet alle rekeningen kunnen en willen betalen, als ik eens
aanbied dat ie boos wordt dat ik dat doe en nooit zou toelaten. Dan
is het een echte man
- als ik een zware tas meesjouw en langs mannen loop en niet aanbieden mee
te helpen denk ik waar zijn jullie dan goed voor, als dan vanzelf
komt aanrennen om mee te helpen dan gloeit mijn hart wel en denk ik
kijk zo hoort het. geweldig toch.
- Maar goed, ja als een man niet van zich zelf galant is vind ik dat wel een
beetje jammer maar kan hij dat goedmaken door wel gewoon je als
prinses te behandelen en je uit eten te nemen naar een goed
restaurant, je ophalen enz
-ja ik verwacht en eis best veel van een man, 
- ik voel me juist ongemakkelijk als ik niet zo behandeld word. Als ik heb
betaald, is wel een gebeurd tijdens één afterparty dan zijn mannen
sowieso als veel minder tot niet galant gezien de sfeer maar dan voel
ik me echt slechter dan slecht van binnen want kennelijk vond hij mij
dan het niet waard om voor te betalen als dame of vind het niet erg
dames te laten betalen.dan
walg ik van hem inclusief mezelf dat ik in zo’n situatie ben beland"



 Maar nu blijk je bi te zijn. Prima, gezellig, maar hoe doe jij dat dan als je een vrouw date? Hoe liggen de rollen dan? Of is alles wat je hierboven zegt uitsluitend aan de hetero interactie voorbehouden? Ik vind het steeds ongeloofwaardiger overkomen eerlijk gezegd. 

Lollypopje schreef op 30-03-2023 om 12:44:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd hoe jij de man dan compenseert. Niet op financieel gebied begrijp ik, want op dat gebied ben je hooguit bereid om hem te ontlasten als de kosten aan jou erg veel worden. Althans als ik je laatste post mag geloven.

Bedoel je met compensatie bijvoorbeeld dat jij het huishouden voor je rekening neemt? Omdat je eerder ook schrijft dat je nogal ouderwets bent, dus dan denkt mijn logica dat ik die compensatie ook op dat vlak moet zoeken.

en nogmaals van mij mag jij zoeken wat je zoekt. Het staat echter zo ver van mij af, dat ik het graag wil proberen te begrijpen.

Nee als de kosten voor hem te veel zou zijn. 
Ik ben geen profiteur en man betaald ook 9 van de 10 keer omdat hij met voorstel komt elkaar te zien en dat ook naar mijn idee behoort te doen.

Oh ik vind het echt geen enke probleem het huishouden en koken allemaal voor op te draaien, daarin mag hij af en toe best wat meehelpen met afruimen.

In mijn omgeving is dit echt normaal

Lexus schreef op 30-03-2023 om 12:54:

[..]


Okay, maar hoe ligt het dan als je met een vrouw date? Je schetst in je berichten namelijk nogal het beeld van een cis-heterovrouwtje dat verwend moeten worden als een prinsesje: "
- Ik hou van galante mannen, als hij de deur niet openhoud, mijn stoel
naar achter en voren schuift hoef ik hem niet.


- hij moet alle rekeningen kunnen en willen betalen, als ik eens
aanbied dat ie boos wordt dat ik dat doe en nooit zou toelaten. Dan
is het een echte man
- als ik een zware tas meesjouw en langs mannen loop en niet aanbieden mee
te helpen denk ik waar zijn jullie dan goed voor, als dan vanzelf
komt aanrennen om mee te helpen dan gloeit mijn hart wel en denk ik
kijk zo hoort het. geweldig toch.
- Maar goed, ja als een man niet van zich zelf galant is vind ik dat wel een
beetje jammer maar kan hij dat goedmaken door wel gewoon je als
prinses te behandelen en je uit eten te nemen naar een goed
restaurant, je ophalen enz
-ja ik verwacht en eis best veel van een man,
- ik voel me juist ongemakkelijk als ik niet zo behandeld word. Als ik heb
betaald, is wel een gebeurd tijdens één afterparty dan zijn mannen
sowieso als veel minder tot niet galant gezien de sfeer maar dan voel
ik me echt slechter dan slecht van binnen want kennelijk vond hij mij
dan het niet waard om voor te betalen als dame of vind het niet erg
dames te laten betalen.dan
walg ik van hem inclusief mezelf dat ik in zo’n situatie ben beland"



Maar nu blijk je bi te zijn. Prima, gezellig, maar hoe doe jij dat dan als je een vrouw date? Hoe liggen de rollen dan? Of is alles wat je hierboven zegt uitsluitend aan de hetero interactie voorbehouden? Ik vind het steeds ongeloofwaardiger overkomen eerlijk gezegd.

Als ik een vrouw date hoeft ze nooit de rekening te betalen en raak ik oprecht geïrriteerd als ze dit wel doet. Je probeert nu in hokjes te denken waar je mij kan plaatsen maar dat gaat je niet lukken want ben nogal een apart persoon geef ik toe. 

Lexus

Lexus

30-03-2023 om 13:16 Topicstarter

Cleopatra. schreef op 30-03-2023 om 13:11:

[..]

Als ik een vrouw date hoeft ze nooit de rekening te betalen en raak ik oprecht geïrriteerd als ze dit wel doet. Je probeert nu in hokjes te denken waar je mij kan plaatsen maar dat gaat je niet lukken want ben nogal een apart persoon geef ik toe.

Nou ik vind dat je jezelf in hokjes plaatst want bij een man speel je het traditionele vrouwtje en bij een vrouw het traditionele mannetje. Apart is het zeker,  want erg geloofwaardig is het allemaal niet. 

Lexus schreef op 30-03-2023 om 13:16:

[..]

Nou ik vind dat je jezelf in hokjes plaatst want bij een man speel je het traditionele vrouwtje en bij een vrouw het traditionele mannetje. Apart is het zeker, op het scherm dan want erg geloofwaardig is het allemaal niet.

Dan niet. 

Lexus

Lexus

30-03-2023 om 13:19 Topicstarter

Cleopatra. schreef op 30-03-2023 om 13:17:

[..]

Dan niet.

dank je

Mijn troll suggestie wint steeds meer aan kracht

Ik had trouwens wel laatst een lekke band waar ik mee aan de kant van de weg stond. Een man kwam me helpen, dat was echt fijn! Ik weet hoe ik een band moet vervangen, maar het lukte me qua kracht toen niet. Dus in die zin was het heel fijn dat deze man zo galant was.

Ik lees dat sommigen aangeven dat ze het prettig vinden als een man ze niet toestaat de rekening te betalen. Hoe gaat dit in de praktijk?  Doe je dan na het eten wel alsof je de rekening wilt betalen of splitten om te kijken hoe hij reageert? Of ga je er gewoon blind vanuit dat de rekening opgepakt wordt door de ander? 

Cleopatra. schreef op 30-03-2023 om 13:09:

[..]

Nee als de kosten voor hem te veel zou zijn.
Ik ben geen profiteur en man betaald ook 9 van de 10 keer omdat hij met voorstel komt elkaar te zien en dat ook naar mijn idee behoort te doen.

Oh ik vind het echt geen enke probleem het huishouden en koken allemaal voor op te draaien, daarin mag hij af en toe best wat meehelpen met afruimen.

In mijn omgeving is dit echt normaal

Dus eigenlijk een beetje een jaren50 huishouding als ik je goed begrijp?
Hij betaald met geld, jij met het huishouden?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.