Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vind jij niet hygiënisch?

Peiling

Vind jij een koffer op bed onhygiënisch?
178 stemmen
38%
62%

LostJellyfish83

LostJellyfish83

13-05-2022 om 13:22

Meesje schreef op 13-05-2022 om 13:19:

[..]

Haha, is dat die waar dat kind allemaal paarse ballen aan zich heeft. En op alles wat hij aanraakt komen ook paarse ballen. Ouders kijken heel vies en gaan dan snel met dettol achter hem aan. Kind krijgt geen knuffel, aandacht oid. Ik dacht altijd dat dat joch ziek was. Maar snapte de vreemde reactie van ouders niet. Na het lezen van dit topic wel.

Kinderen zijn natuurlijk ook gewoon vieze dingen. Je weet nooit waar ze geweest zijn. Dus beter raak je ze niet aan. En pas op dat ze niet op je bank of bed gaan zitten. Krijg je bacteriën van.

😂 ja die inderdaad. Echt heel erg vind ik die! Wat je zegt: waarom mogen die vieze dingen eigenlijk op de bank zitten,  of moeten ze bij thuiskomst meteen schone kleren aan? 

Sassenach

Sassenach

13-05-2022 om 13:23 Topicstarter

Ysenda schreef op 13-05-2022 om 12:48:

[..]

maar daar eet je toch allemaal niet van? Je wast je handen toch voor je gaat eten?

Het is gewoon een gevoel Ysenda. Als ik lekker fris gedoucht ben, wil ik ook het gevoel hebben dat mijn bed fris is. Anders zou ik net zo goed ongewassen op de vieze grond kunnen gaan slapen voor mijn gevoel. Ik wil het liefst alleen in mijn eigen vuil slapen. 

Jij beredeneert het vanuit ratio en feiten, wat logisch is gezien jouw achtergrond. Maar dan ga je elkaar in een discussie als dit dus niet vinden, omdat je op een heel ander level zit. (En dat geeft verder ook niet.)

Sassenach schreef op 13-05-2022 om 13:23:

[..]

Het is gewoon een gevoel Ysenda. Als ik lekker fris gedoucht ben, wil ik ook het gevoel hebben dat mijn bed fris is. Anders zou ik net zo goed ongewassen op de vieze grond kunnen gaan slapen voor mijn gevoel. Ik wil het liefst alleen in mijn eigen vuil slapen.

Jij beredeneert het vanuit ratio en feiten, wat logisch is gezien jouw achtergrond. Maar dan ga je elkaar in een discussie als dit dus niet vinden, omdat je op een heel ander level zit. (En dat geeft verder ook niet.)

Ik denk dat je het zo ook het beste omschrijft; gevoel.
Ik weet dat het weinig met realiteit te maken heeft om te denken dat ik ziek ga worden als ik een knop in de lift indruk en ‘m daarna (grote gruwel nog aan toe) in mijn mond zou stoppen. 
Ik zou waarschijnlijk huilen van afschuw. Maar echt ziek worden? Nee.

stokstaart schreef op 13-05-2022 om 09:35:

[..]

Ik heb dezelfde training gehad, maar dan op mijn 17e al. Ik begon ooit met verstandelijk gehandicapten, laag niveau. En je moest ook in je eigen kleding werken. Ik ga niet nadenken wat er allemaal op die kleding zat na een dienst. Ik vond het ziekenhuis na deze verstandelijk gehandicapten echt super schoon, ondanks dat het hetzelfde was als Dorestad beschrijft.

Ook dit herken ik. De patiënten op neurologie die ontlasting zaten te eten.

Maar in de wijk: in je eigen uniform jasje bij de mensen die ontlasting aan de muren smeerden, die de maden en muizen door de keuken hadden lopen. Gezellig 😉

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-05-2022 om 14:55

MMcGonagall schreef op 13-05-2022 om 12:41:

Maar je koffer op het bed gooien is toch best wel raar? Je rijdt ermee over straat, door plassen, modder en weet ik veel. Als je met het vliegtuig reist, gaat die koffer door vele (waarschijnlijk ongewassen) handen, over bagagebanden, over de vloer van luchthavens.
Je hoeft je dan toch helemaal niet af te vragen of dat ding smerig is? Je legt je fiets toch ook niet op bed? Of je schoenen?
Mijn weekendtassen, waarmee ik met de auto reis, leg ik ook niet op bed. Die staan ook wel eens op de grond, waar iedereen met schoenen loopt.

Maar dit topic gaat toch over wat iemand onhygiënisch vindt en niet waarom een ander dat wel of niet vindt? Of te verdedigen waarom iemand er anders over denkt. Ik zie hier zat dingen staan waarbij m'n wenkbrauwen omhoog schieten en mijn eerste gedachten is "hoe vaak ben je ziek/verkouden per jaar", omdat ze in mijn ogen enorm doorschieten met schoonmaken en zijn.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-05-2022 om 14:57

Dorestad schreef op 13-05-2022 om 14:34:

[..]

Ook dit herken ik. De patiënten op neurologie die ontlasting zaten te eten.

Maar in de wijk: in je eigen uniform jasje bij de mensen die ontlasting aan de muren smeerden, die de maden en muizen door de keuken hadden lopen. Gezellig 😉

Hier ook gehad in de wijk. Als eerste bij mensen komen waar de honden op de vloer piesen en het zo vies is dat je eigenlijk een condoom over je lijf wil trekken. En daarna nog 10 cliënten hebben terwijl je je enorm vies voelt na die eerste.

Tickel schreef op 13-05-2022 om 14:57:

[..]

Hier ook gehad in de wijk. Als eerste bij mensen komen waar de honden op de vloer piesen en het zo vies is dat je eigenlijk een condoom over je lijf wil trekken. En daarna nog 10 cliënten hebben terwijl je je enorm vies voelt na die eerste.

Klopt.  En dat je dus in je eigen auto zit.  Ik heb me 1 x bij thuiskomst buiten al uitgekleed

O juk🤢 sta ik net te koken, terwijl man in de tuin aan het graven is om de put te verleggen. Ik roep dat het eten klaar is.  Komt hij binnen, wast (voor wat het waard is) zijn handen en droogt ze af aan de keukenhanddoek om daarna diezelfde handdoek over zijn bezwete en bezande hoofd te halen.  Je begrijpt dat die meteen in de was is gegaan. 

Bakblik schreef op 13-05-2022 om 20:29:

O juk🤢 sta ik net te koken, terwijl man in de tuin aan het graven is om de put te verleggen. Ik roep dat het eten klaar is. Komt hij binnen, wast (voor wat het waard is) zijn handen en droogt ze af aan de keukenhanddoek om daarna diezelfde handdoek over zijn bezwete en bezande hoofd te halen. Je begrijpt dat die meteen in de was is gegaan.

Ik snap dat hij dat doet, maar ook dat die handdoek in de was gaat. 

IrritatingRam15

IrritatingRam15

14-05-2022 om 04:24

Ik vind eerlijk gezegd niet zo heel veel onhygiënisch. Ik maak me echt nooit druk om bacterieën etc. Ik was mijn handen na de wc en voor het koken. Maar ik vind dat mensen erg overdrijven. Lijkt wel smetvrees.

Ik ben opgegroeid in een omgeving waar ik elke dag rondhing in de tuin, op de manege, buiten.
Ik had ooit een buurjongen (waar ik ben opgegroeid) die altijd een sjaal en muts op moest bij dat ene kleine beetje kou in aantocht, altijd z'n handen moeten wassen, dat je echt dacht waarom nu?
Die jongen was altijd ziek, ik nooit.

Een koffer, geen probleem

IrritatingRam15

IrritatingRam15

14-05-2022 om 04:29

Maden en dat soort shit , ja dan ben je echt te ver gegaan. Maar dat zijn uitersten lijkt me. Heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien.

Te schoon is niet okay, te vies ook niet.

Ben bang dat jullie dat de meeste van jullie me een enorme viespeuk vinden. Denk dat ik me aan bijna alles schuldig maak wat hier genoemd is. Komt niet eens in me op en ik denk er ook helemaal niet bij na wat er allemaal op een oppervlakte aanwezig is. Leg ook rustig m'n broodje even ergens neer. En als iets op de grond gevallen is: Even blazen voor een verdwaalde zandkorrel en dan wordt het gewoon opgegeten. 5 seconde regel noemen we dat hier.

Enige wat ik zelf vies vindt zijn openbare toiletten/dixies. En dan niet een restaurant ofzo maar die in grote steden waar de urine lucht je al tegemoet komt. Maar goed even gaan, handen wassen en als ik buiten sta ben ik het dan eigenlijk alweer vergeten.

Wij zijn ook gewoon naar de enige dixie gegaan die op luchthaven Dar es Salaam stond, midden in de wachtruimte bij de gates. Als je daar een tijdje hebt rondgereisd heb je altijd papieren zakdoekjes bij je en is het al fijn als je überhaupt kunt doortrekken

MMcGonagall schreef op 14-05-2022 om 12:36:

Wij zijn ook gewoon naar de enige dixie gegaan die op luchthaven Dar es Salaam stond, midden in de wachtruimte bij de gates. Als je daar een tijdje hebt rondgereisd heb je altijd papieren zakdoekjes bij je en is het al fijn als je überhaupt kunt doortrekken

Al ben ik er zelf nog nooit geweest, mijn filipijnse bemanningsleden vliegen af en toe wel via Adis Abbeba. Nou de verhalen die ik daar over hahahaha, die zijn ook leuk. 

Ik heb er toch eentje gevonden!
Wie neemt zijn telefoon mee naar het toilet?!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.