Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vind jij niet hygiënisch?

Peiling

Vind jij een koffer op bed onhygiënisch?
178 stemmen
38%
62%

Sassenach

Sassenach

12-05-2022 om 14:19 Topicstarter

Zorroo schreef op 12-05-2022 om 14:07:

De visverkopers die geld aanpakken en met diezelfde handen de haring gaan snijden. Met of zonder rubber handschoenen. Zo smerig. En het wordt bijna overal zo gedaan. ik snap dat echt niet.

Nou lust ik ook al geen haring, maar hier gruwel ik ook van.

Sassenach

Sassenach

12-05-2022 om 14:24 Topicstarter

Bakblik schreef op 12-05-2022 om 13:39:

Onze kledingkast is aan mijn kant van het bed en dan legt man zijn broek waarmee hij per ov naar kantoor is geweest rustig even op mijn kant van het bed om wat te pakken/op te ruimen. Dat die pantalon niet elke week gewassen wordt, prima maar niet in mijn bed! Of gruwel, zelfs op mijn kussen!

O yuk, dat zou ik ook niet kunnen waarderen. Ik heb een poosje terug iemand in een kleedkamer een broodje op de bank neer zien leggen en die vervolgens weer lekker op zien eten. En dat broodje lag dus niet in een zakje oid. Ik ga dan ook allemaal bedenken wat er op die bank heeft gezeten/ is gebeurd….. (Kinderen in blote billen na het uittrekken van hun zwemkleding bijvoorbeeld.)

Ik moet hier stiekem om lachen
Ik ben geloof ik een enorme viespeuk. Heb in de afgelopen 40+ jaar nog geen ziekten opgelopen op die manier overigens.  
Ik vind het onhygiënisch dat er nog steeds mensen zijn die in de ruimte niesen/hoesten, ipv in hun elleboog, zakdoekje of mijn part in hun hand.

Op een dichtgeslagen bed, gooi ik gerust een koffer. Maar niet in een opengeslagen bed. 

Ik denk dat ik veel 'standaarddingen' onhygiënisch vind: vieze handen afvegen aan theedoeken, vaatdoekjes die te lang liggen, doekjes die gebruikt zijn op de vloer moeten direct in de was etc. Een boterham zou ik ook liever bijvoorbeeld op mijn eigen knie leggen of zelfs mijn tas leggen, dan op een stuk openbaar meubilair. 

Het enige waar ik een viespeuk in ben geworden, is de hond. Dat had ik nooit gedacht. Voordat ik een hond had, vond ik ook van alles vies aan honden. Maar toen ik er zelf één kreeg, was ik binnen een half jaar van mijn goede voornemens verlost. Waarvan de ernstigste faux pas waarschijnlijk is dat ze bij mij op bed slaapt. Op bed dus wel! Op een eigen dekentje. Ook mag ze op de bank. Maar ook daar ligt ze op een doek die geregeld in de was gaat. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

12-05-2022 om 15:03

Als ik iets vies vind heeft dat eigenlijk niets met bacteriën te maken. Het is dan gewoon een soort walging. Dus als een tas die op de grond heeft gestaan op mijn bed gezet wordt vind ik dat ook vies, maar niet omdat ik denk dat ik er ziek van kan worden. Het is meer het idee, dat wat van de grond komt niet in mijn bed hoort. Ik heb daar zelfs al last van als ik met blote voeten over de vloer loop en daarna mijn bed inga. En als we gaan camperen moet ik echt een hele grote knop omzetten. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

12-05-2022 om 15:05

Mija schreef op 12-05-2022 om 15:02:

Op een dichtgeslagen bed, gooi ik gerust een koffer. Maar niet in een opengeslagen bed.

.......


Dit ook ja. Als het op de bovenkant van mijn dekbed staat is het anders, dat zit niet tegen me aan als ik in bed lig. 

Nera schreef op 12-05-2022 om 15:05:

[..]


Dit ook ja. Als het op de bovenkant van mijn dekbed staat is het anders, dat zit niet tegen me aan als ik in bed lig.

Lig je dan helemaal stil in bed? Ik zwaai meestal een been om mijn dekbed heen en de volgende ochtend kan het ook prima omgedraaid zijn. 

Die koffer op bed vind ik niet zo erg. Wat ik wel smerig vind, is dat er voor mij al honderden mensen in dat bed hebben gelegen en lichaamssappen in dat matras zijn getrokken 🤢. 
Vaak worden alleen de lakens regelmatig verschoond, al het andere niet.

Mlah! schreef op 12-05-2022 om 15:13:

Die koffer op bed vind ik niet zo erg. Wat ik wel smerig vind, is dat er voor mij al honderden mensen in dat bed hebben gelegen en lichaamssappen in dat matras zijn getrokken 🤢.
Vaak worden alleen de lakens regelmatig verschoond, al het andere niet.

En keer in een hotel op vakantie geweest,  was niet al te fris dus nooit meer.  Wij kamperen met de vouwwagen.  Eigen bedden,  dat ik dan op mijn badslippers moet douchen daar heb ik minder moeite mee dan een hotelbed.

Ik mis de optie van "ik laat mijn koffer op de grond want waarom optillen als het niet hoeft, dat ding is altijd zwaar zat" (23 kg in mijn geval altijd).

Verder zal ik dan ook wel een vispeuk zijn, handen wassen na het plassen nog net. Maar verder, dat geld bij de visboer zal, honden en katten op de bank (en vroeger ook slaapkussen) altijd leuk. Ik heb geen schoenen aan in huis, of tenminste niet mijn wandelschoenen. En schoenen op de bank vindt ik maar raar, sowieso altijd je schoenen aan hebben jakkes. Is niks heerlijker dan wanneer je thuiskomt en dan bij de deur per direct je schoenen uitdoen.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

12-05-2022 om 15:16

Ysenda schreef op 12-05-2022 om 15:07:

[..]

Lig je dan helemaal stil in bed? Ik zwaai meestal een been om mijn dekbed heen en de volgende ochtend kan het ook prima omgedraaid zijn.

Nee ik lig niet helemaal stil, maar het beperkt zich wel tot me omdraaien onder het dekbed. Ik draai het dekbed zelf nooit om in ieder geval. Ben niet zo'n wilde slaper

Dat er iemand op mijn werk de natte vaatdoek over de kraan heen hangt.
Gatver, ik weet niet wat er allemaal al met dat ding gebeurd is.
En dan ben ik verplicht het aan te raken als ik een glas water wil pakken. 

Zorroo schreef op 12-05-2022 om 14:07:

De visverkopers die geld aanpakken en met diezelfde handen de haring gaan snijden. Met of zonder rubber handschoenen. Zo smerig. En het wordt bijna overal zo gedaan. ik snap dat echt niet.

En brood bij de bakker of vlees bij de slager dan? Of groente/fruit op de markt? 

Ik heb bij een bakker gewerkt en ik ging echt niet na elke contante betaling mijn handen wassen. Daarna werd er gewoon een brood gepakt of broodje belegd hoor. 

Mijn koffer leg ik gewoon op het dekbed, daar lig niet op. En de zijkant, waar de koffer dus op ligt, leg ik niet op straat. En ik slaap er waarschijnlijk niet langer dan een paar nachten  dus dat overleef ik ook nog wel.


Het liefst wil ik dat iedereen zijn schoenen binnen uitdoet, en al helemaal op de bovenverdieping. Als ik mijn schoenen aan heb omdat ik weg moet en ik ben iets vergeten doe ik mijn schoenen uit en loop dan pas naar boven. Partner niet en dat vind ik vervelend. 

Ik leg mijn koffer ook altijd op het bed. 
Ik vind het vies als je niet elke dag doucht of nog erger niet elke dag je tanden poetst ( ik ken zo'n iemand) Wat ik ook heel erg vies vind is mannen met baarden. Toen mijn man en ik 25 jaar getrouwd waren komen mensen je natuurlijk feliciteren en kussen. Toen waren de baarden ook al in de mode. Toen iedereen binnen was en het feest begon ben ik eerst in de wc mijn gezicht gaan wassen met zeep. 

Geen enkel probleem om mijn koffer op een bed te leggen. Bovendien staan koffers (als je ze al neerzet) op hun zijkant en niet op hun rug zoals je ze opent. 

Ik heb volgens mij vrij normale hygiënische gewoontes. Handen wassen voor het koken en eten en na wc bezoek. Geen schoenen op meubels. Snijplank waar vlees of kip op heeft gelegen niet voor andere dingen gebruiken. 

Eigenlijk vind ik alleen sommige openbare toiletten vies. Over een paar weken mag ik weer langs de route du soleil  Heb je nèt je handen gewassen, moet je de deur nog open zien te krijgen. 

Maar je plas ophouden tot aan de Middellandse Zee, is ook zoiets  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.