Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vind jij de meest nutteloze uitvinding ooit?

Prachtwacht schreef op 01-04-2022 om 15:31:

[..]

Wat een onzin, en vooral erg off topic. Dit topic gaat over nutteloze uitvindingen. De vaatwasser hoort daar niet tussen, ook niet als de stroom duurder wordt.

nutteloze uitvinding; vershoudclips voor op opengemaakte zakken, pak gewoon een wasknijper.

Laten we hopen dat de mensen in de toekomst het ding kunnen blijven gebruiken om af te wassen. Anders heeft hij geen nut.

En anders heb je gewoon een extra bergruimte erbij voor je servies.

Ik denk wel dat de Dr Ming Tea van de TV-winkel nutteloos is.

Alsmede een creme om je mee in te smeren waarna je onderhuidse vet smelt en je één maat slanker wordt binnen een half uur. Slen 30!

Sluitstickers op verpakkingen (bv basterdsuiker, pasta). Werkt niet. Neem gewoon een elastiekje.. 

Als je billendoekdoosjes nutteloos vindt, heb je nooit de goede gehad (met luchtdichte deksel en verzwaard plateau op de doekjes, altijd moeiteloos met 1 hand 1 doekje per keer! Nee ik heb geen aandelen) 

Commerciele crèmes voor medische aandoeningen. Ga gewoon naar je huisarts dan krijg je de crème/zalf gratis. 

De airfryer. Wat kan zo'n ding dat een gewone oven niet kan behalve veel plek op je aanrecht innemen? O ja, caloriearm patat bakken zodat je vaker een slappe hap kunt eten in plaats van af en toe echt lekkere knapperige  friet. En half Nederland tuint er in.

rionyriony schreef op 01-04-2022 om 17:20:

Ik denk wel dat de Dr Ming Tea van de TV-winkel nutteloos is.

Alsmede een creme om je mee in te smeren waarna je onderhuidse vet smelt en je één maat slanker wordt binnen een half uur. Slen 30!

Ik heb bij de TV winkel nog vrijwel nooit iets nuttigs gezien. En als er dan iets nuttig lijkt is het in de gewone winkel vele malen goedkoper

kenfan schreef op 01-04-2022 om 17:55:

De airfryer. Wat kan zo'n ding dat een gewone oven niet kan behalve veel plek op je aanrecht innemen? O ja, caloriearm patat bakken zodat je vaker een slappe hap kunt eten in plaats van af en toe echt lekkere knapperige friet. En half Nederland tuint er in.

Als half Nederland er tevreden over is, zou het dan kunnen zijn dat het toch niet zo'n slecht apparaat is? Ik gebruik m bijna dagelijks en heel blij mee

kenfan schreef op 01-04-2022 om 17:55:

De airfryer. Wat kan zo'n ding dat een gewone oven niet kan behalve veel plek op je aanrecht innemen? O ja, caloriearm patat bakken zodat je vaker een slappe hap kunt eten in plaats van af en toe echt lekkere knapperige friet. En half Nederland tuint er in.

O nee die vind ik totaal niet nutteloos. Hij is namelijk veel sneller dan mijn oven. Niet alles past erin, maar wat erin past, gaat de airfryer in en niet de oven. 

Cup- en pad-koffieapparaten zoals Senseo en Nespresso. Dure koffie, meer afval en in het ergste geval ook nog eens geen lekkere koffie.

Apiejapie schreef op 01-04-2022 om 18:03:

[..]

Als half Nederland er tevreden over is, zou het dan kunnen zijn dat het toch niet zo'n slecht apparaat is? I

Half Nederland heeft ook  Senseo op het aanrecht staan waar slootwater uitkomt.

Meest nutteloos uitvindsel ooit: een roestvrijstalen "stukje zeep" bedoelt om je handen te wassen als er een luchtje aan zit.
Even met je handen door de spoelbak wrijven en klaar is kees.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-04-2022 om 20:11

Thomas (27): ‘Oven slurpt energie, dus we doen afbakbroodjes in de airfryer’

https://www.ad.nl/geld/thomas-27-oven-slurpt-energie-dus-we-doen-afbakbroodjes-in-de-airfryer~a1b10f90/

Cousin_It schreef op 01-04-2022 om 18:12:

Cup- en pad-koffieapparaten zoals Senseo en Nespresso. Dure koffie, meer afval en in het ergste geval ook nog eens geen lekkere koffie.

Ik vind dat juist een hele goede uitvinding. Ik vind Senseo koffie veel lekkerder dan de koffie van vroeger uit mij Douwe Egberts filterkoffiezetapparaat. Die is 20 jaar geleden gelijk de kliko in gegaan.

Ja, ik zette vroeger veel te veel koffie en het was een geknoei, vaak te bitter of te slap. Lang leve de Dolce Gusto Cups!

Beerlover schreef op 02-04-2022 om 09:33:

Ja, ik zette vroeger veel te veel koffie en het was een geknoei, vaak te bitter of te slap. Lang leve de Dolce Gusto Cups!

Di vind ik ook een fijne uitvinding. Ik drink geen koffie en wil wel graag gasten een lekker bakje voor zetten. Eerst had ik een Senseo voor mijn ouders die op kwamen passen. maar dat werd minder toen de kinderen ouder werden.  De Dolce Gusto geruild met de Senseo en zoon is er nu ook blij mee, die drinkt af en toe nu een kopje. De cups blijven heel lang goed. Eerst moest ik altijd een open pak koffie wegdoen of de senseo was zo lang open dat t niet lekker was. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.