Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat vind jij de meest nutteloze uitvinding ooit?

Ik zag het ergens anders voorbij komen en vond het wel een erg leuke vraag.
Wat vind jij nou de meest nutteloze uitvinding ooit? 

Billendoekdoosjes bijvoorbeeld. Waarom?
Of van die plastic doosjes om je fruit in te doen, want een banaan is inderdaad altijd dezelfde vorm. Nee.. hij is óf te groot, óf te klein, óf te krom, óf juist te recht. Kortom: het past NOOIT.

Van die plastic dingen om je halve avocado in te bewaren zodat hij niet bruin wordt. Dat past altijd net niet! Avocado "huggers" heten ze.

Billendoekdoosjes vond ik superhandig, dan kon ik met 1 hand baby in bedwang houden zodat hij/zij niet van de commode af donderde en met m'n andere hand één billendoekje pakken, door het gewicht van het doosje lukte dat altijd net wel (zonder doosje til je gewoon het hele pakketje op, en loop je te emmeren voor je er eentje hebt).

Die wilde ik ook net zeggen…avocado vorm. Domme ik nog 2 besteld toen want groot en klein. Passen allebei niet… Waardeloos😂

Deze citruspers, vooral die waarvan de coating niet tegen zuur kan:
https://www.decozine.be/starcks-stijlvolle-citruspers-of-is-het-een-kunstwerk-is-25/

Veel baby uitvindingen zijn nutteloos. Nieuwbakken ouders zijn uitstekende melkkoeien. Neem de "wetbag" voor katoenen luiers. Alsof je die niet gewoon in een plastic tasje kan doen. 

Ik zag alweer een poos terug een soort standaard waar je je spatel op neer kon zetten, zodat je aanrecht niet vies zou worden tijdens het koken. Is er nu echt niemand die bij het uitvinden van dat ding bedacht heeft dat je dan ipv je aanrecht dat nutteloze ding moet schoonmaken? 

Het billendoekjesdoosje vond ik wel handig maar echt nutteloos vind ik de billendoekjeswarmer 🥴. 
Of een borstenkussen, een klein kussentje voor tussen je borsten, zodat ze beter kunnen slapen… 

Sassenach schreef op 31-03-2022 om 23:12:

Ik zag alweer een poos terug een soort standaard waar je je spatel op neer kon zetten, zodat je aanrecht niet vies zou worden tijdens het koken. Is er nu echt niemand die bij het uitvinden van dat ding bedacht heeft dat je dan ipv je aanrecht dat nutteloze ding moet schoonmaken?

Die vind ik wel handig, want het teveel aan saus loopt dan naar beneden af in het opvangbakje. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

31-03-2022 om 23:39

batter-dispenser_2.jpg

111.jpg

Pannenkoekenmix waar je melk en eieren aan toe moet voegen. Dat is toch gewoon duur meel? 

Aviendha schreef op 31-03-2022 om 22:43:

Veel baby uitvindingen zijn nutteloos. Nieuwbakken ouders zijn uitstekende melkkoeien. Neem de "wetbag" voor katoenen luiers. Alsof je die niet gewoon in een plastic tasje kan doen.

Dat vind ik nou net weer geen goed voorbeeld. Een plastic zakje kan je niet uitwassen in de wasmachine en steeds hergebruiken. En vermoed dat veel gebruikers van wasbare luiers het goed voorhebben met het milieu en niet elke keer (of vooruit, misschien elke paar keer) een nieuw plastic zakje pakken. 

Verder trouwens eens over hoeveel nutteloze babyuitvindingen er zijn. Deze lijkt me bijvoorbeeld echt totaal onhandiger en meer knoeien dan gewoon een bakje met een bekertje. Moet je het eerst vanuit een bakje oid in dat handvat scheppen, maar dan heb je daarna geen bakje nodig? Als je te hard knijpt loopt het eroverheen enz..

71kjvlFDgLL._SL1500_.jpg

Die lepelstandaard kan gewoon in de vaatwasser. Ideaal. 

Pannekoek mix in zo'n schudfles. 

Ik heb ooit eens met een loterij een eierkoker gewonnen. Ik vind eieren koken in een pannetje met water veel handiger. 

Apiejapie schreef op 01-04-2022 om 00:19:

Pannenkoekenmix waar je melk en eieren aan toe moet voegen. Dat is toch gewoon duur meel?

Dit inderdaad. 

Maar ik dacht toen ik de topictitel zag meteen aan bladblazers!

SuzyQFive schreef op 31-03-2022 om 23:33:

[..]

Die vind ik wel handig, want het teveel aan saus loopt dan naar beneden af in het opvangbakje.

Ik tik hem altijd flink af, zodat er nog nauwelijks iets aan zit en leg hem dan op de snijplank die toch al gebruikt is. Scheelt geknoei en afwas. En bovendien opbergruimte in mijn keuken. 

Ik weet niet hoe het ding heet, maar het zorgt ervoor dat je het eierdopje in één rechte lijn eraf tikt. Why? Tik gewoon met je mes en hoppa 😅

Edit: gevonden

clack_keramik_edition_drago.jpg

1200x1200.jpg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.