Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

17-07-2021 om 11:29

Wat te doen aan 'kumbaya'?

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 14:42

nou, er is nog wel een middenweg tussen 'gestrekt been' en 'koetsiekoetsie'. Ik krijg persoonlijk nogal de kriebels van dat omfloerste en denk dan dat je gewoon moet zeggen wat je denkt. Wel op een fatsoenlijke manier natuurlijk,  maar gewoon lekker duidelijk. 

Sophia_! schreef op 19-07-2021 om 14:42:

nou, er is nog wel een middenweg tussen 'gestrekt been' en 'koetsiekoetsie'. Ik krijg persoonlijk nogal de kriebels van dat omfloerste en denk dan dat je gewoon moet zeggen wat je denkt. Wel op een fatsoenlijke manier natuurlijk, maar gewoon lekker duidelijk.

Daar ben ik ook wel van. Duidelijk, maar netjes. Als iemand te subtiel is, begrijp ik waarschijnlijk niet eens wat die wil zeggen 😂

Moxxie schreef op 19-07-2021 om 13:33:

[..]

Jij zegt dat iedereen zelf mag bepalen wanneer hij/zij reageert. Ik vul aan met, en waarom iemand niet reageert, en of dat oké is of niet doet er niet toe. Het wil nog niet zeggen dat je dan maar los kan gaan.

Ik probeer me weleens diplomatiek uit te drukken om niemand voor het hoofd te stoten maar dat lukt niet altijd 😂, soms wordt het er niet duidelijker van.

Oooo. Eens. 

Wat ik dus echt niet snap is dat er per se gereageerd moet worden door de TO omdat 'je de moeite neemt om te schrijven op haar topic'. Dat doe je toch uit jezelf? Dat je een ander aandacht geeft, helpt, probeert tot een ander inzicht te brengen of whatever, daar hoeft toch niks tegenover te staan? 

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 14:49

Lollypopje schreef op 19-07-2021 om 14:45:

[..]

Daar ben ik ook wel van. Duidelijk, maar netjes. Als iemand te subtiel is, begrijp ik waarschijnlijk niet eens wat die wil zeggen 😂

Ik ook niet 😂

nou, er is nog wel een middenweg tussen 'gestrekt been' en 'koetsiekoetsie'. Ik krijg persoonlijk nogal de kriebels van dat omfloerste en denk dan dat je gewoon moet zeggen wat je denkt. Wel op een fatsoenlijke manier natuurlijk, maar gewoon lekker duidelijk.

Eens. Al is het wel goed te weten dat mijn 'duidelijk' vóór jou misschien toch 'gestrekt been' is. 

DanGun schreef op 19-07-2021 om 14:49:

Wat ik dus echt niet snap is dat er per se gereageerd moet worden door de TO omdat 'je de moeite neemt om te schrijven op haar topic'. Dat doe je toch uit jezelf? Dat je een ander aandacht geeft, helpt, probeert tot een ander inzicht te brengen of whatever, daar hoeft toch niks tegenover te staan?

Het is vooral prettig, omdat je dan weet dat de TO het topic zelf ook leest.

Iemand hoeft echt niet op mij specifiek te reageren of heel uitgebreid, maar aps je moeite doet voor iemand is het wel fijn te weten dat je dat niet voor nope doet.

Overigens hoeft een TO van mij echt niet binnen een uur te reageren. Een dag later is ook helemaal prima.

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 14:52

DanGun schreef op 19-07-2021 om 14:50:

[..]

Eens. Al is het wel goed te weten dat mijn 'duidelijk' vóór jou misschien toch 'gestrekt been' is.

Ja, zou inderdaad kunnen. 

Precies!

Oh nee, moet ik de post liken hé

Eens! Soms is een boodschap ook best hard en moet je het niet mooier willen maken. Maar niet doorslaan, ergens in het midden is ook duidelijk.

Op mijn werk moet het wel onduidelijk trouwens:
Dat is een hele uitdaging -ipv- Dat is nogal een probleem
Kunnen we het centraal houden? -ipv- Willen jullie er niet doorheen praten?
Zullen we dit even parkeren? -ipv- Zullen we erover ophouden?

Moxxie schreef op 19-07-2021 om 15:10:

Bleeeh dat is van die jeuk-taal.

Herkenbaar.

Ik krijg er jeuk van 🙄

Het is doodvermoeiend.

LightheartedEmu17

LightheartedEmu17

19-07-2021 om 15:54

Soms wel fijn, dat vage. Kan ik heel onschuldig dat ‘geparkeerde’ later weer oprakelen, want dat is toch de bedoeling van parkeren? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.