Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

17-07-2021 om 11:29

Wat te doen aan 'kumbaya'?

Rachel. schreef op 19-07-2021 om 12:36:

[..]

Wat ik persoonlijk wel vindt, is dat als to niet snel reageerd er al heel snel eigen scenario's worden bedacht waardoor vaak de reacties verder gaan op een ander been door eigen verhalen te bedenken, maar wat als dit.... wat als dat.... dan denk ik ook wacht gewoon even op een reactie voordat je zelf dingen gaat verzinnen wat miss niet eens van toepassing is. Is ook wel een beetje zelf je tijd verspillen vind ik dan.

Klopt. En de flauwe opmerkingen soms als een TO niet snel genoeg een reactie geeft. Ik begrijp heus wel als een TO geen reactie meer geeft dat het irritant is. Maar kan mij ook voorstellen dat een TO niet altijd direct kan reageren. 

Pauwlene schreef op 19-07-2021 om 12:46:

[..]

Klopt. En de flauwe opmerkingen soms als een TO niet snel genoeg een reactie geeft. Ik begrijp heus wel als een TO geen reactie meer geeft dat het irritant is. Maar kan mij ook voorstellen dat een TO niet altijd direct kan reageren.

Mwoa..misschien was het dan geen goed moment op een topic aan te maken.

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 12:51

Puss-in-Boots schreef op 19-07-2021 om 12:47:

[..]

Heel leerzaam hoor

https://hetnlpcollege.nl/nivea-niet-invullen-voor-een-ander/

Daar zitten inderdaad wel erg nuttige tips bij 

Puss-in-Boots schreef op 19-07-2021 om 12:48:

[..]

Dat kun je niet altijd van te voren goed inschatten. Als je een dag vrij hebt en je wordt ineens gebeld om in te vallen bijvoorbeeld. Niet fijn als mensen dan meteen de TO gaan verwijten dat er niet gereageerd wordt.

[..]

Dat kun je vanaf je scherm niet zien he. Misschien een topic aangemaakt en daarna direct in beslag genomen door zaken als krijsende kinderen of whatever.

Dagenlang niet reageren vind ik ook niet goed te praten (tenzij de computer is gecrashed).

Sassenach schreef op 19-07-2021 om 12:54:

[..]

Dat kun je niet altijd van te voren goed inschatten. Als je een dag vrij hebt en je wordt ineens gebeld om in te vallen bijvoorbeeld. Niet fijn als mensen dan meteen de TO gaan verwijten dat er niet gereageerd wordt.

Als je een dag vrij hebt en je hebt een vriendin een probleem voorgelegd, zij appt je uitgebreid terug en dan word je ineens opgeroepen om enkele uurtjes te werken, zou je je vriendin dan ook de komende 24/48/72 uur negeren?

[..]

Dat is toch aan een ieder zelf? Je kan niet voor een ander bepalen hoe snel die moet reageren. 

[..]

Ik zat meer te denken, dat een TO misschien overvallen wordt door de reacties. En de reacties niet zijn zoals ze had verwacht, iets met Kumbaya.

Ik pas nu NIVEA toe, ik weet het

[..]

Nja opzich wel toch, als ik een topic aanmaak wil niet zeggen dat ik direct kan blijven reageren als to, dat is zo fijn aan een forum, zodra je vrije tijd heb kun je weer het forum op.

Zo heb ik ook wel eens iets geplaatst op de eerste 2 gereageerd en toen moest ik ook gewoon mijn ding doen, zodra ik dan vrije tijd heb ben ik weer op het forum. Prioriteiten liggen bij mij toch echt eerst in rl, en zoals ik al eerder zei zodra de tijd en wil er is zal ik dan weer op het forum zijn. Al kan ik me wel voorstellen ( heb ik ook wel eens gehad) dat er dan helemaaal niet meer reageerd word, dat vind ik dan wel weer zonde.

Maar meteen reageren omdat je een topic hebt geopend ben ik het niet mee eens.

_melon schreef op 19-07-2021 om 12:57:

[..]

Als je een dag vrij hebt en je hebt een vriendin een probleem voorgelegd, zij appt je uitgebreid terug en dan word je ineens opgeroepen om enkele uurtjes te werken, zou je je vriendin dan ook de komende 24/48/72 uur negeren?

Dat voelt voor mij net even anders, je bent dan in een persoonlijk gesprek bezig ipv een algemeen anoniem gesprek met meerdere mensen. Natuurlijk app ik vriendin dan dat ik moet werken. Het zou ook fijn zijn als TO dat even komt melden. Maar waar leg je dan de grens? Moet een TO zich dan iedere keer verexcuseren als ze de discussie voor langere tijd verlaat? 

DanGun schreef op 19-07-2021 om 12:58:

[..]

Dat is toch aan een ieder zelf? Je kan niet voor een ander bepalen hoe snel die moet reageren.

En wat de reden ook is, en of we nu vinden dat dat moet kunnen of niet, het wil niet zeggen dat de inhoud van de reacties er dan niet meer toe doet. Eigen schuld dikke bult politiek is een beetje kinderachtig.

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 13:08

Sassenach schreef op 19-07-2021 om 13:07:

[..]

Dat voelt voor mij net even anders, je bent dan in een persoonlijk gesprek bezig ipv een algemeen anoniem gesprek met meerdere mensen. Natuurlijk app ik vriendin dan dat ik moet werken. Het zou ook fijn zijn als TO dat even komt melden. Maar waar leg je dan de grens? Moet een TO zich dan iedere keer verexcuseren als ze de discussie voor langere tijd verlaat?

Ik vind dat laatste altijd wel zo vriendelijk. Even melden dat je weg moet, maar later weer komt reageren. 

Het kan ook wel eens voorkomen dat je een topic opend weer weg moet en de volgende dag of de dag erna je reacties bekijkt.( zou bij mij vaak voorkomen trouwens😅)
Dan heb je de vraag tenminste al gesteld in dat stukje tijd dat je hebt, in die tussentijd kunnen de reacties gegeven worden, en dan kijk je weer zodra je daar weer tijd voor hebt.

_melon schreef op 19-07-2021 om 12:57:

[..]

Ik begrijp je maar zowieso zou mijn vriendin voorrang krijgen dan het forum. Vind dat toch 2 verschillende dingen.

Dit is trouwens idd een mooi voorbeeld, stel dat is het geval en ik heb ook iets op het forum geplaats, dan zie ik haar uitgebreide bericht binnen komen, dan ga ik ook van het forum af en met haar appen, dan ben ik ook niet hier om de reacties te bekijken, en miss moet ik daarna wel mn kleine ophalen en daarna komen weer andere dingen waardoor ik geen tijd heb om op het forum te zitten... snapje een beetje wat ik bedoel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.